De oude forumregels zijn vervangen door nieuwe spelregels

Lees hier de spelregels voor het forumgebruik en de mededelingen van de beheerder/moderators.
Troptard

Re: Forum regels, etiquette en andere dingen die men moet we

Berichtdoor Troptard » Vr 31 Okt 2014, 18:44

Sproetje schreef:
TheoA schreef:Eigenlijk zou je kunnen volstaan met de regel dat je je respectvol gedraagt naar de andere forumgebruikers.

Sluit me hierbij aan.

Jup !
Elke wijze uil begon ooit als uilskuiken

Leia
Moderator

Berichtdoor Leia » Di 11 Nov 2014, 09:58

Ik lees jullie ideeën over de forumregels, wij nemen dit mee in onze afwegingen. Ik wil laten weten dat wij achter de schermen enthousiast bezig zijn met het opstellen van een nieuw plan voor wat betreft de ‘forumregels’ en een aantal andere belangrijke punten.
We willen hier zorg aan besteden, en dat maakt dat het ook tijd kost voordat het af is.
Tot die tijd gelden nog even de oude forumregels zoals die in het eerste bericht van dit onderwerp staan.

Leia, moderator

Elinemo

Berichtdoor Elinemo » Di 11 Nov 2014, 11:32

Sproetje schreef:Hoi Eus,

Het probleem zit (zat) h'm denk ik meer in de manier van modereren.
De admin zou goed in de gaten moeten houden wanneer iets te ver gaat. Dat was op het vorige forum helemaal weggeebt.

Het is juist belangrijk dat er "open gecommuniceerd" kan worden, zonder de boel af te kraken, dat is n.l. wel mogelijk.
Ik ben niet zo voor het uitwisselen van informatie via pb's op een open forum.

:)

Je moet ook oppassen voor censuur. Als je het noemen van artsennamen toestaat, zullen er positieve en mogelijk negatieve reacties staan. Vaak zie je dat bij negatieve berichten de schoen gaat wringen.
Als forum moet je denk ik wel een helder en objectief beeld geven en ik denk dat dat enkel kan zonder het noemen van namen.
Wel denk ik dat het handig is een sticky te maken met artsen, waar je terecht kan met lyme.
Op het oude forum stonden er overal en nergens lijstjes wat verwarring gaf...ieder geval bij mij. :mrgreen:

Je zou mijns inziens wel de afspraak kunnen maken dat mensen in hun eigen persoonlijke verhaal in het besloten stuk hun arts mogen noemen. Negatieve ervaringen horen dan bij iemands verhaal en dat hoeft niet uit te draaien op een discussie.

Overigens; de afkortingen hier begrijpen is ook een kunst op zich..
In het begin kon ik bv de afkortingen voor artsennamen niet plaatsen.
Zoekende met dan ook nog allerhande afkortingen voor bloedtesten ect. was het voor mijn soephoofd hard werken.
Maar goed, aw! :ugeek:
Groetjes Eline

Leia
Moderator

Berichtdoor Leia » Di 20 Jan 2015, 20:34

Per 20 januari 2015 zijn de nieuwe Lymeforum spelregels van kracht gegaan, deze zijn hier te vinden.

Leia, moderator

Terug naar “Mededelingen”