Mijn vriendin heeft Lyme… reacties en meningen?

Hier kan met andere forumleden worden gesproken over vanalles wat met Lyme of Lymepatiënten te maken heeft en niet bij andere forums past.
jonas 12

Mijn vriendin heeft Lyme… reacties en meningen?

Berichtdoor jonas 12 » Zo 19 Jun 2016, 20:07

hallo ,ik ben nieuw op dit forum en had graag wat reacties of menigen gehoord van julli.Ik ben een weduwenaar van 53 en heb mijn vrouwtje verloren aan kanker op 46 jarige leeftijd ik heb ook nog een zoontje van 13 nu heb ik iemand leren kennen van 44 jaar maar deze vrouw heeft lyme.ik heb ondertussen al veel info opgedaan in verband met de ziekte en weet dat het niet makkelijk is.nu hebben mij sommige mensen al gezegd dat ik deze relatie moet afbouwen omdat dit alleen maar zorgen en problemen zijn.Maar voor mij ligt dit anders omdat ik haar graag zie en met haar niet wil breken ondanks haar ziekte.

Leia
Moderator

Re: Mijn vriendin heeft Lyme… reacties en meningen?

Berichtdoor Leia » Zo 19 Jun 2016, 20:36

- Bericht verplaatst van Succesverhalen naar Lyme Café -

Leia, moderator

raftafari

Berichtdoor raftafari » Ma 20 Jun 2016, 23:49

Lyme werkt voor velen heel atypisch.
De een heeft meer last ervan als de andere.
sommige krijgen last van verlammingen, anderen krijgen intoleranties.
sommigen zijn geholpen met antibiotica, maar anderen zijn jaren op zoek naar datgene dat voor hun helpt.
Als jij die vrouw echt graag ziet moet je uw hart volgen vind ik.
ze steunen waar het nodig is maar de gevolgen van de ziekte ook aanvaardden en leren begrijpen. :)
Ik zou voor geen geld van de wereld mijn geliefde achterlaten omdat ze lyme heeft. Het is met momenten heel zwaar, maar wij geven echt om elkaar en trekken ons op aan elkaars liefde. :)
No words to say
and nothing left to fear
Cuz every moment
is made to disapear

emilylotus

Berichtdoor emilylotus » Di 21 Jun 2016, 12:34

Dit moet inderdaad je eigen keuze zijn. Ik kan me voorstellen dat als iemand al heel ziek is, je erover na moet denken of je wel een relatie aan wil gaan. Daar hoef je je niet voor te schamen, niet iedereen kan het aan en als jij denkt het niet aan te kunnen dan doe je haar er alleen maar een gunst mee om er niet in te stappen.
Maar laat je omgeving dit niet voor je bepalen. Iedere partner kan ziek worden.

jonas 12

Berichtdoor jonas 12 » Ma 27 Jun 2016, 01:52

bedankt ,maar ik wil haar graag helpen zoveel ik kan ,maar ze wil bjina geen hulp aanvaarden van mij.en dat maakt mij dan weer zo triest ik probeer er zo veel mogelijk voor haar te zijn.

raftafari

Berichtdoor raftafari » Ma 27 Jun 2016, 13:51

Hulp aanvaardden is voor velen een kwestie van waardigheidsgevoel.
Dit kan je vaak niet opdringen want dat werkt averechts en zal je verderweg geduwd worden.
Praten erover kan misschien wel helpen. Uiteindelijk is al hetgene een gezonde mens kan doen voor iemand met Lyme is ondersteunen, begrip tonen en hulp aanbieden. genezen kunnen wij niet doen.
Kan je haar ook vertellen natuurlijk. Dat je eigenlijk machteloos toeziet en dat je een verschil wilt maken voor haar door haar te ondersteunen.
Mijn vriendin heeft beetje bij beetje mij ook hulp moeten toelaten. Maar alles valt momenteel op mij en zelf word het mij soms ook teveel en ook ik vraag nooit hulp aan anderen, terwijl als ik het krijg ik heel danlbaar ben ervoor. :)
Niemand wilt een ander tot last zijn denk ik.
No words to say
and nothing left to fear
Cuz every moment
is made to disapear

jonas 12

Berichtdoor jonas 12 » Do 30 Jun 2016, 11:09

Bedankt voor je antwoord Ik hoop dat ze mij nu beter gaat begrijpen dat ik er zo veel mogelijk voor haar wil zijn en haar ook daad werkelijk wil helpen,want steeds afgewezen worden is ook niet leuk groetjes allemaal en sterkte

Terug naar “Lyme Café”