Bewaren van lymedocumenten

Hier kan met andere forumleden worden gesproken over vanalles wat met Lyme of Lymepatiënten te maken heeft en niet bij andere forums past.
paperwhite

Bewaren van lymedocumenten

Berichtdoor paperwhite » Zo 15 Mar 2015, 10:14

Ik heb een uitgebreide lymebib over de jaren heen bijgehouden. Nu stelde ik vast dat een bepaalde tekst er niet meer in stond. Als een auteur zijn tekst van het web haalt, is die natuurlijk weg. Maar als je een document bewaart heb je de keuze : een menuutje volgt: webpagina, single file...Kan iemand me vertellen wat ik het beste kies om een document blijvend te bewaren ook als het van het web is gehaald ?

NMDA

Re: Bewaren van lymedocumenten

Berichtdoor NMDA » Zo 15 Mar 2015, 13:53

Ligt een beetje aan de website in kwestie. Die link naar de RIVM informatie over Anaplasma bijvoorbeeld heeft rechtsboven op de website een Download sectie waar je de gehele website informatie integraal als PDF file kan downloaden. Echter is deze mogelijkheid bij veel webpagina's en websites niet aanwezig.

Er zijn vele manieren om een kopie van een webpagina te maken maar een van de meer praktische manieren lijkt me wel het volgende. Als je nog geen Google Chrome browser hebt je hem hier downloaden.

Zodra je in Google Chrome een webpagina hebt die je wilt opslaan heb je in Google Chrome de mogelijkheid om dit als PDF file te doen wat erg handig is te meer je op die manier al je documenten als een soortgelijke file type kan managen. Dus klik rechtsboven op de 3 horizontale streepjes en druk op "Afdrukken" of nog simpeler is de volgende toetsencombinatie: CTRL+P

Je krijgt nu een pop-up met afdruk/print opties. We gaan echter niet printen maar linksboven bij Bestemming drukken we op Wijzigen. Selecteer "Opslaan als pdf". Je kan nu met de blauwe Opslaan knop linksboven een PDF file van de website in kwestie maken. Ik hoop dat je hier iets aan hebt. ;)

paperwhite

Berichtdoor paperwhite » Di 17 Mar 2015, 10:24

Hallo NMDA,

Heel hartelijk bedankt voor de tip. Ik heb zowel IE als google chrome. Documenten als pdf heb je amper. Maar al de andere ga ik zeker proberen op jouw manier. Hopelijk zijn ze dan bewaard ook al zijn ze van het web gehaald. :D

paperwhite

Berichtdoor paperwhite » Zo 05 Apr 2015, 12:05

Operatie gelukt . Ik heb verscheidene documenten zo bewaard. Daar zou ik nooit opgekomen zijn. :D

Terug naar “Lyme Café”