Documentaire over Lyme

Hier kan met andere forumleden worden gesproken over vanalles wat met Lyme of Lymepatiënten te maken heeft en niet bij andere forums past.
savan

Re: Documentaire over Lyme

Berichtdoor savan » Vr 17 Apr 2015, 16:59

Waar je voor moet oppassen zijn luie journalisten. (ik zeg hiermee niet dat Lars lui is, dat moet nog blijken)
We hebben al zo vaak lymepatiënten gezien die op bed liggen, de kwaaltjes zijn ook al bekend, daar heeft een lymepatiënt niets aan.
De achterliggende problemen moeten zichtbaar worden, hoe kan het dat een lymepatiënt zo diep moet zinken in zijn/haar ziekte dat moet eens goed uitgelegd worden.

Een Zembla achtig programma moet eens op tv komen over lyme.
Misschien een idee om de redactie van Zembla eens te mailen.

In BNN was ook eens een lymepatiënt die op bed lag en de hele tijd als een boer met kiespijn een lach tevoorschijn tovert, dit is niet realistisch.
Wat die mevrouw in de telegraaf schrijft daar heb ik respect voor, ja dat krijg je ervan zo met lymepatiënten om te gaan. We worden nog slechter behandeld als een crimineel, je kan nog beter in de gevangenis zitten in Venezuela dan dat je hier de ziekte van lyme krijgt.
Patienten en hun families worden steeds kwader.

Weet je wat het is, die prof p v/d B heeft de richtlijnen in 2004 gewoon overgepend van Amerika, hij is het "brein" en oproerkraaier achter deze richtlijnen.
Die man weet heus wel dat hij dit niet goed aangepakt heeft. Maar ja wat moet je dan nog?
Hij heeft een koninklijke onderscheiding gekregen ,zit lekker belangrijk te doen in het kerkbestuur. Als je dingen moet gaan corrigeren dan gaat je reputatie de prullenbak in.
Als de koningin eens zou weten wat die man aangericht heeft dan zou ze hem dat die onderscheiding weer uit zijn handen wegrukken, met de bekende blik erbij.

Reputatie is belangrijker dan mensenlevens.
De dierenarts zij tegen mij, er is veel bureaucratie, er draait veel om subsidies om de salarissen te kunnen betalen.

In dat programma van humberto sprak die man van het RIVM erover dat er in andere landen parasieten in een teek zitten en in Nederland niet,
Heeft die man daar ook bewijs van? Ik vind het nogal voorbarige uitspraken.

Roxy

Berichtdoor Roxy » Vr 17 Apr 2015, 17:44

@savan,
savan schreef:Een Zembla achtig programma moet eens op tv komen over lyme.
Misschien een idee om de redactie van Zembla eens te mailen.
Of het journalistieke TV programma van De monitor? http://demonitor.ncrv.nl/
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

Lars____1

Berichtdoor Lars____1 » Ma 20 Apr 2015, 15:01

Lola Lyme schreef:
Josie schreef:Ik weet het niet Lola…
Lars schrijft dat hij ons wil helpen, graag het verhaal vanuit de patiënt zelf laat zien, dat hij nu even de tijd nodig heeft om alles op een rijtje te zetten (begrijpelijk) en research te doen en hij laat merken dat hij diep onder de indruk is van de misstanden en hartverscheurende verhalen...

In het begin klonk het nog enigszins aannemelijk, maar na de recente 180⁰ wending in zijn aanpak, drastische wijziging in manier van handelen hier en melding van afwezigheid, kreeg ik mijn bedenkingen, die ik dan 'toevallig' in dezelfde week (vier dagen later) door de actualiteit bevestigd zie worden...

Bij het naderen van de pers publicatie datum, zal de spanning hem teveel geworden zijn.

Een kat in het nauw, maakt rare sprongen

Ik vermoed dat Lars het benauwd kreeg, toen hij ontdekte hoe beperkt zijn RIVM opdracht eigenlijk is.
Waarbij hem pijnlijk duidelijk is geworden, dat hij hier te hoog van de toren heeft geblazen.

Door zijn afwezigheid probeert hij dit gezichtsverlies te verbloemen.

En dan is dit nog het meest gunstig denkbare scenario !

Maar ik blijf dus bij mijn standpunt, aangezien ik geen enkele aanleiding zie om deze te wijzigen:

Lola Lyme schreef:Lars, wordt jij of jouw werk gesubsidieerd ?

Lola Lyme schreef:Hoi Lars,

De actualiteit gecombineerd met de recente wending in je aanpak en jouw aankondiging van afwezigheid
exact na mijn onderbouwde maar kritische post , vertelt mij voldoende over jouw ware beweeggronden.

Grtz Lola

Wie zwijgt, stemt toe..

Gotcha !

Grtz Lola

Sorry Lola, maar je ziet verbanden die er niet zijn. Ik snap dat je gefrustreerd bent, maar ik probeer jullie alleen maar te helpen. Mezelf continue verdedigen op dit forum kost me veel tijd die ik eigenlijk niet heb.

Ik ben momenteel bezig om de informatie die ik van jullie gekregen heb te ordenen. Ik heb contact met verschillende personen en instanties die met Lyme te maken hebben en ben aan het onderzoeken of een documentaire mogelijk is. So far so good. Zoals eerder gezegd: ik kom erop terug.

Roxy

Berichtdoor Roxy » Ma 20 Apr 2015, 17:36

@Lars,
Lars____1 schreef:Ik ben momenteel bezig om de informatie die ik van jullie gekregen heb te ordenen. Ik heb contact met verschillende personen en instanties die met Lyme te maken hebben en ben aan het onderzoeken of een documentaire mogelijk is. So far so good. Zoals eerder gezegd: ik kom erop terug.
Heb je de documentaire van collega Frank gezien? ''De Littekens van Lyme'' - 22min. Documentaire van Frank van Wijhe // Chronische Lyme, Suïcide https://www.youtube.com/watch?v=WQ-r_xS1Wvw
Wat opmerkelijk is dat onder andere veel deuren van instanties, AMC, Radboud, RIVM gesloten bleven voor de maker/journalist. Men wilde niet mee werken aan de documentaire(?)
Ik ben benieuwd of de deuren bij jou wel open zullen gaan. Een uitdaging. Veel succes!
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~

Roxy

Berichtdoor Roxy » Di 21 Apr 2015, 14:21

@Lars,
Ter informatie 'De Kennis van Nu is het wetenschapsprogramma van de NTR' over de ziekte van Lyme 29 april 2015 viewtopic.php?f=5&p=3741#p3741

Roxy

Berichtdoor Roxy » Wo 29 Apr 2015, 00:30

@Lars,
Ter informatie 28 april 2015 TV uitzending Nieuwsuur 'Ziekte van Lyme onvoldoende opgemerkt' http://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2032860 ... -opgemerkt

Met dank aan Geard de Bruin - (chronisch) lyme patiënt.
Eerder was hij te zien bij de reportage van EenVandaag 'Chronische lymepatiënt staat in de kou' http://www.eenvandaag.nl/gezondheid/468 ... in_de_kou_
En via andere TV programma's, artikelen, radio, interviews http://mafberichten.nl/nieuws/

Roxy

Berichtdoor Roxy » Wo 29 Apr 2015, 14:13

Blog van Berdien in de Telegraaf

Hallo RIVM met Berdien http://www.telegraaf.nl/gezondheid/leve ... ien__.html
citaat:
Bewuste keuze
Ik dacht dat de strategie van het RIVM voortkwam uit onwetendheid. Dat was misschien een beetje dom gedacht. Ze zijn niet onwetend. Ze maken bewuste keuzes bij het voorlichten van het publiek en die keuze is: voorlichten over de eventuele gevaren, maar vooral geen paniek zaaien. Quote: 'We leggen de nuance bij publieksvoorlichting anders. We willen mensen laten recreëren. We krijgen weleens telefoontjes van mensen die een nachtje wakker hebben gelegen na een tekenbeet, dat willen we dus echt niet.'..

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Wo 29 Apr 2015, 15:36

Roxy schreef:28 april 2015 TV uitzending Nieuwsuur 'Ziekte van Lyme onvoldoende opgemerkt'

Foute uitleg over de testen van Mw. A. G.
Onvolledige info over de rol van de huisartsen mbt behandelen.

zó goed was dat nou ook weer niet, zelf vond ik het onder de maat van wat nieuwsuur voorstaat.

Roxy schreef:Of het journalistieke TV programma van De monitor?

Zou ik niet doen!!!!

Dan liever nog helemaal niets dan die halve waarheden.

Zembla komt meer in de buurt, maar ook liever niet.

Meer komt deze in de buurt:
http://www.vpro.nl/programmas/argos.html

Roxy

Berichtdoor Roxy » Wo 29 Apr 2015, 16:03

Hoi Sproetje,
Sproetje schreef:
Roxy schreef:28 april 2015 TV uitzending Nieuwsuur 'Ziekte van Lyme onvoldoende opgemerkt'

Foute uitleg over de testen van Mw. A. G.
Onvolledige info over de rol van de huisartsen mbt behandelen.

zó goed was dat nou ook weer niet, zelf vond ik het onder de maat van wat nieuwsuur voorstaat.
Ik denk dat maar weinig onderzoeksjournalisten goed op de hoogte zijn van de gehele materie.
En of onderzoeksjournalisten in Nederland ook onafhankelijk kunnen en willen zijn? Ik heb gerede twijfel ;)..

Sproetje schreef:
Roxy schreef:Of het journalistieke TV programma van De monitor?

Zou ik niet doen!!!!

Dan liever nog helemaal niets dan die halve waarheden.
Hoezo niet? Is het programma en of de onderzoeksjournalist niet onafhankelijk of niet voldoende gekwalificeerd?

Sproetje schreef:Zembla komt meer in de buurt, maar ook liever niet.
Zembla is de ene keer goed de andere keer niet.

Toen zij een keer een uitzending over Chiropractie deden was dat totaal niet goed onderzocht, de feiten klopten niet, er was geen sprake van hoor en wederhoor, alleen een Engelse tegenstander mocht het woord doen en de Nederlandse organisatie NCA http://www.nca.nl/ werd geweigerd om deel te nemen aan de discussie over het onderwerp, werd het bewust de kant opgedraaid van dat Chiropractie alternatief en 'slecht en gevaarlijk' zouden zijn en daarmee werden de kijkers op de bank bewust misleid.

Hetzelfde is vaak het geval bij Radar.

Sproetje schreef:Meer komt deze in de buurt:
http://www.vpro.nl/programmas/argos.html
Dat ken ik eerlijk gezegd niet. Ga ik lezen.

Roxy

Berichtdoor Roxy » Wo 29 Apr 2015, 23:07

@Lars,
Ter informatie 'De Kennis van Nu is het wetenschapsprogramma van de NTR' over de ziekte van Lyme 29 april 2015.
De link van de TV uitzending http://www.npo.nl/de-kennis-van-nu/29-0 ... ON_1236030

Terug naar “Lyme Café”