Toren C op tv (en Lyme?)

Voor onderwerpen die niet met Lyme te maken hebben. Hier kan van alles worden geplaatst. Luchtige onderwerpen zijn ook welkom.
Josie

Toren C op tv (en Lyme?)

Berichtdoor Josie » Zo 25 Sep 2016, 12:40

Uit het humoristische Toren C op 18-09.

Het 'stuk van de school' heeft een bacterie opgelopen in het buitenland die in het zenuwstelsel is gekropen, en zit al 10 jaar in een rolstoel. Over de halfzijdige gezichtsverlamming wordt gezegd: "Doe nou gewoon even normaal man. Gewoon recht." :lol:

Fragment:
http://www.npo.nl/toren-c/18-09-2016/VP ... RO_5178361

Zooo typisch!
In mijn ervaring (ook 10 jaar rolstoel) kunnen mensen helaas inderdaad zo hard zijn, niet dat ze er werkelijk zo open over doen, maar ik zie het ze denken. :(

Een heel goed fragment! :mrgreen:

Josie

Roxy

Re: Toren C op tv (en Lyme?)

Berichtdoor Roxy » Zo 25 Sep 2016, 15:47

Hallo Josie,
Het is een goed fragment. Het is humoristisch maar tegelijk ook erg triest. De maatschappij en mensen kunnen inderdaad erg hard zijn.

Als je in een rolstoel zit maken gezonde mensen nogal eens dé grote fout :roll: dat als er iemand mee is met de persoon in de rolstoel dat er over het hoofd van de persoon in de rolstoel heen wordt gepraat tegen de persoon die er bij is.

Alsof mensen die in een rolstoel zitten bij voorbaat niet voor vol hoeven worden aangezien cq geestelijk gehandicapt zijn.. Dat is een hele grote blunder en vooroordelen hebben.
Mijn lieve pa zat op het laatst in een rolstoel. Zulke voorbeelden ook meegemaakt.

Ik zei dan vaak: mijn vader de persoon in de rolstoel is niet achterlijk/geestelijk gehandicapt, niet ziek in de brains dus u kunt gewoon met hem praten. Hahaha :D nou dan verschoot men vaak van kleur.

Afbeelding en met een wandelstok word je door sommige mensen ook aangekeken en zie je ze Afbeeldingdenken. Daar word ik niet warm of koud van: ik kijk gewoon terug.
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

Terug naar “Off-Topic Café”