luchtig deken

Voor onderwerpen die niet met Lyme te maken hebben. Hier kan van alles worden geplaatst. Luchtige onderwerpen zijn ook welkom.
wombat

luchtig deken

Berichtdoor wombat » Vr 05 Mei 2017, 12:21

Door spierverlies heb ik erg veel pijn: zelfs een deken doet pijn. Afgelopen maand kocht ik een ultradun donsdekbed: wat is dat zalig, je voelt het amper, het sluit goed om je heen. Voetjes eruit wegens te warm: het is allemaal supermakkelijk. Het staat soms omhoog zoals een tentje zodat je toch niet in de tocht ligt...Aan te raden voor pijnlijders

Sproetje

Re: luchtig deken

Berichtdoor Sproetje » Za 06 Mei 2017, 15:56

Mijn dekbedden gebruik ik niet meer, ik had ook van die zomer dekbedden, maar ben juist overgestapt op hele dunne wollen dekens.
Die zijn zó licht, dat je ze met je pink op kunt tillen
Heb er 2 voor in de nacht, met een dun katoenen laken.
Ik word snel te warm of dan weer snel te koud, maar te zware dekens kan ik ook niet verdragen.

Ik slaap altijd met de ramen open.

wombat

Berichtdoor wombat » Zo 07 Mei 2017, 11:23

Hallo Sproetjes,

Zijn de dekens niet te zwaar ? Als kind sliep ik altijd met open ramen, maar nu laat ik het steeds gesloten. Ik slaap zo slecht en het minste geluidje maakt mij wakker. Ik had vroeger ook buren die afval verbranden...

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Zo 07 Mei 2017, 15:07

Nee, ze zijn veder licht.
Het zijn hand geweven wollen dekens, vrij dun geweven, er zit bij ons zo'n winkeltje die koopt ze vanuit Ierland, kijk bij Avoca Handweavers, ze zijn 70% mohair en 30% wol (ik weet niet of deze combinatie nog gemaakt wordt daar)

Was dat een grote verbrandingsoven, of gewoon de buren die hun afval in het land gingen verbranden?

Al die rook lijkt me ook niet echt zo gezond, wie weet wat er allemaal tussen zit.

Ik heb de ramen aan de achterkant open, daar staan allemaal bomen.
En overdag de deur open, het wordt me snel benauwd.

[Ik praat als mijn oma, maar ik heb nog lang niet die leeftijd....]

Wel prettig dat je nieuwe dekbed een verbetering is.

wombat

Berichtdoor wombat » Zo 07 Mei 2017, 22:54

Hallo Sproetje,

Ik had helaas nasty buren. Zij gingen afval ophalen tegen betaling en verbranden dat in hun kachel. Ze hadden een vriendje bij de politie... :evil:

Terug naar “Off-Topic Café”