Anti - lyme receptenhoekje

Voor onderwerpen die niet met Lyme te maken hebben. Hier kan van alles worden geplaatst. Luchtige onderwerpen zijn ook welkom.
paperwhite

Re: Anti - lyme receptenhoekje

Berichtdoor paperwhite » Di 31 Mar 2015, 23:14

Hallo NMDA,

Bedankt voor de teksten.

Ik heb net een "grote lading" geelwortel binnen, helaas wel wat diarree. Ik vraag me of of ik de worteltjes van curcuma kan koken, stomen of confijten. Ik zal dan wel een slechte pan moeten gebruiken want het kleurt enorm.

Ik dacht eraan om ook zelf gember te confijten met minder suiker of met stevia. Ik zoek nog andere bereidngswijzen van gember. Momenteel gebruik ik verse gember in thee, in Oosterse gerechten. Ik koop ook wel geconfijte gember in de bioshop.

paperwhite

Berichtdoor paperwhite » Di 31 Mar 2015, 23:39

Recept tegen mrsa, dan liever gember
http://www.nu.nl/wetenschap/4021862/mid ... terie.html

paperwhite

Berichtdoor paperwhite » Do 16 Apr 2015, 00:05

paperwhite

Berichtdoor paperwhite » Vr 24 Apr 2015, 21:46

Nog wat praktische tips: verse curcuma reageert let bepaalde soorten plastic: het geel gaat er niet meer uit. Toen ik met carolin keukenproduct probeerde schoon te maken, werd het geel bloedrood... :mrgreen:

NMDA

Berichtdoor NMDA » Za 25 Apr 2015, 10:54

paperwhite schreef:Nog wat praktische tips: verse curcuma reageert let bepaalde soorten plastic: het geel gaat er niet meer uit. Toen ik met carolin keukenproduct probeerde schoon te maken, werd het geel bloedrood... :mrgreen:

Ja Kurkuma is ook een erg potente kleurstof. Ook de reguliere poederversie heeft die kuren en ja het is erg lastig om van die plastic bakjes schoon te maken als ze met Kurkuma in aanraking zijn geweest. Tomatensaus is wat betreft ook vaak niet veel beter. Dus als je voedsel met het spul erin wilt bewaren in de koelkast of zo is glas of aardewerk misschien een beter idee.

wesley123

Berichtdoor wesley123 » Wo 30 Mar 2016, 23:12

Hallo iedereen hier bedankt voor de recepten:D
Trouwens De kurkuma word het best opgenomen en is dan het effectiefst tegen lyme als het met olfijfolie en zwarte peper gemengd word dan word het goed in het bloed opgenomen!

Groet

hope

Berichtdoor hope » Do 31 Mar 2016, 02:27

Heeft er iemand eenvoudige recepten met kurkuma?
D.w.z. Zonder kaas ( want dat mag ik absoluut niet) en die weinig bereidingstijd vragen, wegens weinig energie...

Heeft er verder iemand tips voor een dieet arm aan biogene amines, want dat moet van mijn behandelaar, maar ik kan mijn kinderen toch niet op zo een streng dieet zetten?!
En 3 verschillende maaltijden dagelijks klaarmaken, daarvoor heb ik niet genoeg energie ( vegetarische tiener in huis), zeker niet na een werkdag...

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Vr 01 Apr 2016, 18:35

Ik doe de curcuma in de vorm van worteltje kopen bij een bio winkel.
De curcuma rasp ik door mijn saus samen met de knoflook en gember (als raspen niet gaat doe ik het knippen met een schaar, of als je niet bang bent voor gele vingers kun je het met een scherp mesje dunne stukjes -hele dunne dan- eraf snijden)
De saus maak ik van arrowroot en melk (niet koken) en een eetlepel zonnebloemolie en een eetlepel lijnzaadolie.
Ik kan niet tegen maismeel, vandaar de arrowroot.

Verder doe ik het ook door m'n uiensausje, maar dan gebakken.
Als het klaar is strooi ik er Keltisch zeezout overheen.

Maddy

Berichtdoor Maddy » Vr 01 Apr 2016, 22:03

Kijk hier eens: http://etenzonderstress.jouwweb.nl/histamine/recepten

Heb je een koemelkvrij of lactosevrij dieet?
Er is namelijk ook lactosevrije kaas/melk te koop, ik proef geen verschil met gewone kaas!

Succes!

hope

Berichtdoor hope » Ma 11 Apr 2016, 14:46

Sorry sproetje, daar heb ik geen energie voor...

Maddy, heel lief, maar ik kan tegen lactose, maar niet tegen caseine, dus mag ik ook geen lactosevrije melk...
Ik keek op die link en in bijna elk gerecht zit iets dat ik niet mag... Kaas of creme fraiche of zo...

Ik heb trouwens ontdekt dat er in veel brood melk zit, in kleine hoeveelheden, maar daar kan ik ook niet tegen.
Misschien daardoor dat ik blijf sukkelen met mijn darmen...
Weet iemand hier meer over?

Terug naar “Off-Topic Café”