Kunnen we nog zonder?

Voor onderwerpen die niet met Lyme te maken hebben. Hier kan van alles worden geplaatst. Luchtige onderwerpen zijn ook welkom.
Roxy

Kunnen we nog zonder?

Berichtdoor Roxy » Wo 04 Mar 2015, 12:45

Leven zonder Facebook, internet en smartphone

Slapeloosheid, constant opgejaagd gevoel, een goed gesprek dat nauwelijks meer mogelijk is. Steeds meer dringen de nadelen van 24 uur per dag verbonden zijn met e-mail, internet etc. tot ons door. Kunnen we nog zonder? Koen neemt de proef op de som: 24/7 digitale detox: geen mobiel, geen computer, geen internet http://www.npo.nl/dit-is-de-dag/28-02-2 ... ON_1235897

* - *

Een leuke uitzending. Er is duidelijk :) veel veranderd tussen 1999 en 2015.

Bijna 6 jaar uit het arbeidsproces zijn en een aangepast leven leiden als gevolg van ziekte, zorgen in mijn geval regelmatig voor een 'cultuurshock' en verbazing (een phone standaard in de hand vast 'moeten' houden? 8-) ik zou 'm uit mijn handen laten vallen of vergeten of kwijtraken) :D als je weer eens buiten de deur stapt en in het dagelijkse hectische leven of straatbeeld komt via OV (trein, tram, bus), grote drukke stations en je in de spitstijden moet begeven.

En kunnen we nog zonder? Ik wel ;)! En ik geniet van de rust en de ontspanning dat ik mij niet laat leven door een phone of Ipad. Bij mij zit er een knopje 'uit' op en gaat in het vakje van de tas.
En als ik in de trein zit kijk ik naar buiten en geniet ik van bv de mooie landschappen, natuur, wolkenluchten die voorbij komen.
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

Eus

Re: Kunnen we nog zonder?

Berichtdoor Eus » Wo 04 Mar 2015, 12:56

En wat te denken van scholieren, die de hele dag stralen krijgen van de telefoons van medeleerlingen?

Roxy

Berichtdoor Roxy » Wo 04 Mar 2015, 13:12

@Eus,
Dat zal zeker niet gezond zijn maar ik heb niet het idee dat (jonge)mensen zich er druk om maken.

Het zal een kwestie van tijd zijn en de gevolgen zullen vanzelf duidelijk gaan worden.
Het begint al steeds meer in de media te komen en slaapcentra waarschuwen ook al een paar jaar.

Ik heb een kennis die op het moment een zware burn-out heeft en hij is verbaasd dat de therapeut een leeropdracht geeft om de Iphone niet meer mee naar bed te nemen uit te zetten en beneden in de kamer te laten.
Ook iemand die 24hrs online wil zijn en niets wil missen en in een gesprek net als de mensen in de TV uitzending continue met zijn Iphone bezig is.
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

Eus

Berichtdoor Eus » Wo 04 Mar 2015, 13:23

Voor het eerst werd er nu over geschreven in het bulletin van de school van onze kinderen, ik was werkelijk verbaasd! Er lopen toch meer dan 1200 mensen rond met een mobieltje bij zich...
Stralingsgevaren?
Wie loopt er niet rond met een of ander mobieltje? Als we een keer van huis gaan zonder dat ding voelen we ons ongemakkelijk. Vijftien jaar geleden zouden we dat niet gedacht hebben. De vraag die soms naar boven komt, is of er gevaren voor onze gezondheid in het spel zijn? Die vraag is moeilijk te beantwoorden, maar het is te simpel om die vraag zo maar van tafel te schuiven. Met name de vruchtbaarheid bij mannen (die de mobiel toch meestal in hun broekzak opbergen) en de schade voor de hersenen worden genoemd. (niet voor niks zijn er landen waar mobieltjes op school verboden zijn) Het lijkt me goed u erop te wijzen. Als u op internet gaat kijken vind u van alles. Een link geven we u door: http://www.kennisnet.nl/themas/laptops- ... op-school/

Hier in huis is gewoon de regel; geen telefoons mee naar boven en het internet is sowieso uitgeschakeld tussen 23.00 - 7.00 uur, dat blijk je gewoon in te kunnen stellen.

paperwhite

Berichtdoor paperwhite » Wo 04 Mar 2015, 20:24

Zonder internet zou ik niet kunnen. Dat heeft vooral met lyme te maken want info in het reguliere circuit krijg je nooit. Ik mail ook dagelijks met een lotgenoot die dezelfde klachten heeft en dat steunt. Ook het forum is een steun.
Facebook gebruik ik amper. Mijn GSM gebruik ik 20 minuten per maand. Mijn smartphone heb ik cadeau gedaan aan een nichtje die het streng gereglementeerd mag gebruiken.

Mijn wifi wil ik al lang vervangen door ethernet, maar het is er nog niet van gekomen...

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Do 05 Mar 2015, 19:24

Eus schreef:Voor het eerst werd er nu over geschreven in het bulletin van de school van onze kinderen, ik was werkelijk verbaasd!

Ik geloof dat het onderzoek van die scholieren uit Denemarken ook veel ertoe heeft bijgedragen dat vooral wifi overduidelijk slecht is voor je gezondheid.
Een dorp bij ons verder op weigert om van die zendmasten in hun gemeente te zetten.

Eus

Berichtdoor Eus » Do 05 Mar 2015, 20:55

Mijn wifi wil ik al lang vervangen door ethernet, maar het is er nog niet van gekomen...

Mijn laptop zit nu weer aan een draadje ipv draadloos.

paperwhite

Berichtdoor paperwhite » Vr 06 Mar 2015, 09:46

Ik probeer ook zoveel mogelijk met draad te doen. Toetsenbord en pc muis zijn met draad. De router staat helaas ver van mijn desktop. Hier is het mode om zowat alles draadloos te maken: stopcontacten, deurbellen, printers, telefoon.. Het is uiteraard gemakkelijk maar ik vind het geen goed idee. De vorige minister van volksgezondheid was vrij streng op alles wat draadloos was, voor lyme was ze helaas een ramp. Voor telefoon heb ik zowel een toestel met draad als een draadloos toestel. Dat ligt sinds lyme naast mijn bed.

NMDA

Berichtdoor NMDA » Vr 06 Mar 2015, 14:59

paperwhite schreef:Ik probeer ook zoveel mogelijk met draad te doen. Toetsenbord en pc muis zijn met draad. De router staat helaas ver van mijn desktop. Hier is het mode om zowat alles draadloos te maken: stopcontacten, deurbellen, printers, telefoon.. Het is uiteraard gemakkelijk maar ik vind het geen goed idee. De vorige minister van volksgezondheid was vrij streng op alles wat draadloos was, voor lyme was ze helaas een ramp. Voor telefoon heb ik zowel een toestel met draad als een draadloos toestel. Dat ligt sinds lyme naast mijn bed.

Zorg dat je in geen geval zo'n "slimme meter" geinstalleerd krijgt die lopen 24 uur per dag elektromagnetische straling uit te zenden. Compleet van de zotte. :x

Eus

Berichtdoor Eus » Vr 06 Mar 2015, 15:01

Zorg dat je in geen geval zo'n "slimme meter" geinstalleerd krijgt die lopen 24 uur per dag elektromagnetische straling uit te zenden. Compleet van de zotte.

Volgens mij hebben wij die al; toen we onze zonnepanelen wegens verhuizing buiten gebruik hadden, kregen we een mailtje of er iets aan de hand was; we produceerden geen energie....

Terug naar “Off-Topic Café”