Stevia

Josie

Re: Stevia

Berichtdoor Josie » Zo 02 Jul 2017, 11:10

Nieuw artikel over Stevia en het onderzoek van E. Sapi ernaar:
Horowitz gaat de combi stevia met antibiotica officieel testen op lymepatiënten. :mrgreen:

University of New Haven professor studying whether stevia can kill Lyme disease bacteria
By Mark Zaretsky, New Haven Register
Posted: 07/01/17, 6:09 PM EDT

Could a common sweetener that’s already in the kitchen cupboards in many American homes — stevia — prove to be an effective treatment for a disease as nasty and persistent as Lyme disease?

Maybe even as good as or better than antibiotics?

It’s too early to say that for sure.

But research by a University of New Haven biology professor and her students in the university’s Lyme Disease Research Group, which still must be borne out by clinical trials, looks promising.
(...)
She emphasized that the results have not been proven yet and her team is awaiting the results of a trial being conducted by Dr. Richard Horowitz of Hyde Park, N.Y., author of “Solving the Mystery of Lyme & Chronic Disease.”
(...)
Sapi said Horowitz’s trial involves combining stevia with antibiotics.
(...)
The work is important, Sapi said, because “people are dying from Lyme Disease ...

Hele artikel: http://www.nhregister.com/health/201707 ... e-bacteria

Josie

Jack72

Berichtdoor Jack72 » Vr 20 Apr 2018, 17:15

Wie kan me advies geven waar ik pure Stevia kan verkrijgen (liefst contactgegevens of webshop)?
Eventueel via privébericht.
Vriendelijke groeten en alvast hartelijk dank

johnvz

Berichtdoor johnvz » Vr 20 Apr 2018, 22:38

Stevia van Nutramedix kan je overal kopen. Is voordelig te koop bij iHerb. Zorg wel dat je onder de EUR 22 blijft.

San233

Berichtdoor San233 » Ma 23 Apr 2018, 16:25

Bedoel je met pure stevia het gedroogde blad? Dit kun je hier kopen: https://www.broedersgezondheidswinkel.nl/stevia-gemalen?sqr=stevia&

Ze hebben ook vloeibare stevia van Bountiful https://www.broedersgezondheidswinkel.nl/stevia-vloeibaar-128030?sqr=stevia&#
die volgens mij redelijk puur is. Ingrediënten zijn Stevioglycoside 95% (E960), bronwater en glycerine. Kosten 11,95 per 100 ml, en dat is een stuk goedkoper dan Nutramedix. Of het vergelijkbaar is met Nutramedix weet ik niet (dit bevalt Steviablad (stevia rebaudiana bertoni Hemsl.), mineraal water en ethanol) en kost voor 30 ml 16,95: https://www.broedersgezondheidswinkel.nl/stevia-nutramedix-30ml?sqr=stevia&

Ik heb de vloeibare stevia van Bountiful een aantal maanden gebruikt, maar merk er niet veel van. Ga nu het gedroogde blad nog proberen.

lonneke kloet

Berichtdoor lonneke kloet » Zo 26 Aug 2018, 12:05

Werkt Stevia ook tegen bescherming van Lyme, als voorzorgsmaatregel. Mijn dochter had laatst een teek en deze zat er waarschijnlijk lager in dan 24 uur in. Ik weet niet of een besmette teek was, maar omdat hij best groot was, zou ik graag iets willen hebben dat de kans kleiner maakt, als hij besmet was, dat ze het krijgt. Ik las dat je het volgende kon innemen, maar wil ook niet zelf gaan dokteren:

Preventieve Lyme-kruidenkuur na tekenbeet

Stel je hebt geen rode kring, geen griepklachten en wilt niet preventief antibiotica slikken, dan kun je na een tekenbeet ook bepaalde kruiden nemen die de Lyme-bacterie doden en het immuunsysteem versterken. Deze kruiden zijn weinig belastend en kunnen een wereld van verschil betekenen voor het wel of niet ontstaan van chronische Lyme. Dit is dus een goed alternatief voor antibiotica. Neem onderstaande kuur twee maanden lang na een tekenbeet als preventief-behandelplan en voorkom chronische Lyme:

2 x 500 mg/dag Cat’s Claw per dag. Een tinctuur is ook goed, neem dan 2 x dertig druppels/dag
2 x 200 mg/dag Japanse Duizendknoop (er moet dan 100 mg resveratrol inzitten).
1 x 1000 mg/dag astralagus
3000 mg/dag vitamine C

Wie heeft ervaring hiermee en welke stevia is dan het beste?

Groetjes

Lonneke

Kimm

Berichtdoor Kimm » Vr 01 Feb 2019, 10:44

Hoi,

Ik ben ook nog maar net te weten gekomen dat ik Lyme heb. ( en co infecties)
Jarenlang ziek rond gelopen.
Ik ben sinds enkele weken gestart met een orthomoleculaire behandeling,
+ 3 x 20 druppels stevia pd
+ 3 X blt druppels ( elke dag een extra druppel)
+ 1 x transfer factor l plus voor het slapen.

En idd je krijgt op dit alles reacties van het lichaam. Het is aan het vechten. Niet aangenaam, maar dan slaat het dus aan.
De reactie noemt herkxheimer.
Groetjes , ik wens iedereen een goed herstel !

Kimm

Berichtdoor Kimm » Vr 01 Feb 2019, 10:47

Voor de stevia :
Nutramedix - dietary supplement

Terug naar “Kruiden en kruidenprotocollen”