Nadat ik een antibioticum kuur van drie maanden heb moeten afbreken na 70 dgn vanwege ernstige huiduitslag en blaren op m’n handen, ben ik overgestapt naar Japanse duizendknoop. Dit nav het recente Amerikaanse onderzoek waaruit in vitro werd aangetoond dat dit kruid (en Ghanese kinine) beter dan antibioticum werkt tegen biofilms.
Nu ben ik tegelijkertijd ook gingko gaan gebruiken tegen geheugenproblemen en brainfog. Dat werkte meteen zeer positief op de brainfog. Alleen heb ik nu heel rare bijwerkingen gekregen: onder m’n vingernagels hebben zich blauwe plekken gezet die echt net zo pijnlijk zijn als een echte blauwe nagel- alsof je met een hamer op je vinger hebt geslagen zeg maar.
Nu kwam ik erachter dat beide middelen bloedverdunnend zijn dus waarschijnlijk reageer ik heftig op de combinatie van beide middelen. Maar waarom dan die blauwe plekken onder m’n vingernagels??? Ik kan er nergens iets over vinden op internet en mijn vertrouwde Lyme arts is afwezig en heeft (tijdelijk??) zijn praktijk gesloten. Ik kwam al twee jaar bij hem en zie er tegenop om opnieuw te beginnen bij een andere arts - ook omdat nog niet bekend is of en zo ja wanneer de praktijk weer opengaat.
Wat is wijsheid? Ik ben geneigd om te stoppen met de gingko , in elk geval even voor nu, en door te gammel de duizendknoop. Maar mss heeft iemand tips/ervaring/kennis die me verder kan helpen.
Japanse duizendknoop en gingko combinatie
Re: Japanse duizendknoop en gingko combinatie
Wij zijn inmiddels een jaar verder. Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen met de Japanse duizendknoop, zou je daar iets over willen vertellen?
Terug naar “Kruiden en kruidenprotocollen”