Hallo allemaal,
Ik via dokter P.v.M mijn bloed laten opsturen naar Duitsland ivm verdenking op Bartonella en naar Amerika ivm verdenking op Lyme. Helaas krijg ik de uitslag pas over 5 weken. Aangezien mijn klachten verergeren (veel last van mijn benen) zit ik te denken om te beginnen met samento en burber. Hoe denken jullie hierover?
Beginnen met kruiden
Re: Beginnen met kruiden
Samento en Burber vindt ik persoonlijk nogal gewoon geldklopperij. Voor een fractie van het geld kan je veel potentere middelen kopen enkele zelfs gewoon in de supermarkt.
Maar als je al begint zou ik ten alle tijden het ook samen met natuurlijke anti-virale middelen slikken waaronder bijvoorbeeld Echinacea wat effectief tegen Epstein-Barr is want die wil nog wel weer eens actief worden bij herxheimer/sepsis-achtige reacties op het snel afsterven van bacteriën. Maar lees mijn bijdragen in dit topic nog maar eens door.
Maar gezien je problemen met je benen is er nog een mogelijke dader in het spel waar je je maar beter ook eerst op moet laten testen. Ik vindt het nog ergerlijk dat je behandelaar daar vrijwel nooit op test (teminste niet voor zover ik het hier op het forum heb aangetroffen).
Maar als je verdere hulp nodig hebt stuur me maar gewoon even een PM.
Maar als je al begint zou ik ten alle tijden het ook samen met natuurlijke anti-virale middelen slikken waaronder bijvoorbeeld Echinacea wat effectief tegen Epstein-Barr is want die wil nog wel weer eens actief worden bij herxheimer/sepsis-achtige reacties op het snel afsterven van bacteriën. Maar lees mijn bijdragen in dit topic nog maar eens door.
Maar gezien je problemen met je benen is er nog een mogelijke dader in het spel waar je je maar beter ook eerst op moet laten testen. Ik vindt het nog ergerlijk dat je behandelaar daar vrijwel nooit op test (teminste niet voor zover ik het hier op het forum heb aangetroffen).
Maar als je verdere hulp nodig hebt stuur me maar gewoon even een PM.

Linpin schreef:Ik via dokter P.v.M mijn bloed laten opsturen naar Duitsland ivm verdenking op Bartonella en naar Amerika ivm verdenking op Lyme. Helaas krijg ik de uitslag pas over 5 weken. Aangezien mijn klachten verergeren (veel last van mijn benen) zit ik te denken om te beginnen met samento en burber. Hoe denken jullie hierover?
Hoi Linpin,
Gewoon doen.
5 weken wachten vind ik ook lang.
Verder werkte samento en burbur voor mij goed.
Hoewel sommige mensen er niet op reageren (ongeveer 30%)
Laatst gewijzigd door Sproetje op Wo 27 Jan 2016, 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
- VerlorengezondheidM
@Linpin,
Heb jij toevallig last van trillende en plotseling spierverslappende benen, zowel bij stilstaan als lopen?
Linpin schreef: Aangezien mijn klachten verergeren (veel last van mijn benen)
Heb jij toevallig last van trillende en plotseling spierverslappende benen, zowel bij stilstaan als lopen?
Lyme Test Negative?
It Still May Be Lyme Disease!
Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.
Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.
Bedankt voor het reageren!
@NMDA mag ik vragen welke potentere middelen je dan bedoelt? Ik wil alles aanpakken om eraf te komen
Bedankt voor de tip om anti-virale middelen te nemen. Onlangs nog wel getest op EBV/CMV (en deze waardes waren goed) maar heb idd geen zin om dit er bij te krijgen.
Ben benieuwd over welke mogelijke dader je het dan hebt! Bedoel je een andere co-infectie?
@Sproetje zijn er nog kwaliteitsverschillen in Samento en Burbur?
@VerlorengezondheidM, ik kreeg in het voorjaar brandende bovenbenen. In de zomer werden het pijnlijke benen (spieren? Bindweefsel? Geen idee) en krachtverlies in de benen. Lopen werd steeds moeilijker en moest naar een stuk lopen liggen om mijn benen rust te geven zodat ik daarna weer verder kon. Ik had ook fasciculaties in mijn benen. MRI gehad om te kijken of ik geen MS had maar gelukkig kwam dit er niet uit. Vreemd vond ik dat dit op een gegeven moment weer over ging op wat steken in de benen na. Daarna 6 weken extreme vermoeidheid en daarna een paar maanden duizelig en draaierig, ook zeer irritant. Tussendoor griepgevoel zonder koorts. Maar nu beginnen mijn benen weer.. Heb in de zomer veel magnesium geslikt en doe dit nu maar weer, nu ook magnesiumbaden. Vandaag voor het eerst L-Carnitine, CoQ10 en creatine genomen in de hoop dat ik zo weer wat meer kracht in mijn benen krijg. Ik heb in mijn benen trouwens geen krachtverlies als ik lig maar mijn spieren of bindweefsel doen wel zeer. Als jij nog tips hebt dan hoor ik het graag!
@NMDA mag ik vragen welke potentere middelen je dan bedoelt? Ik wil alles aanpakken om eraf te komen

Bedankt voor de tip om anti-virale middelen te nemen. Onlangs nog wel getest op EBV/CMV (en deze waardes waren goed) maar heb idd geen zin om dit er bij te krijgen.
Ben benieuwd over welke mogelijke dader je het dan hebt! Bedoel je een andere co-infectie?
@Sproetje zijn er nog kwaliteitsverschillen in Samento en Burbur?
@VerlorengezondheidM, ik kreeg in het voorjaar brandende bovenbenen. In de zomer werden het pijnlijke benen (spieren? Bindweefsel? Geen idee) en krachtverlies in de benen. Lopen werd steeds moeilijker en moest naar een stuk lopen liggen om mijn benen rust te geven zodat ik daarna weer verder kon. Ik had ook fasciculaties in mijn benen. MRI gehad om te kijken of ik geen MS had maar gelukkig kwam dit er niet uit. Vreemd vond ik dat dit op een gegeven moment weer over ging op wat steken in de benen na. Daarna 6 weken extreme vermoeidheid en daarna een paar maanden duizelig en draaierig, ook zeer irritant. Tussendoor griepgevoel zonder koorts. Maar nu beginnen mijn benen weer.. Heb in de zomer veel magnesium geslikt en doe dit nu maar weer, nu ook magnesiumbaden. Vandaag voor het eerst L-Carnitine, CoQ10 en creatine genomen in de hoop dat ik zo weer wat meer kracht in mijn benen krijg. Ik heb in mijn benen trouwens geen krachtverlies als ik lig maar mijn spieren of bindweefsel doen wel zeer. Als jij nog tips hebt dan hoor ik het graag!
- VerlorengezondheidM
Linpin schreef:
@VerlorengezondheidM, ik kreeg in het voorjaar brandende bovenbenen
Bedoel je hiermee een (plaatselijk?) brandende, gloeiende huid van de bovenbenen?
Fasciculaties heb ik vooral in mijn armen.
Lyme Test Negative?
Linpin schreef:@Sproetje zijn er nog kwaliteitsverschillen in Samento en Burbur?
Hoi,
Ja, er zijn wel verschillen.
De Samento die ik heb gebruikt komt uit het Cowden protocol en is toa vrij.
Dat betekent dat het daardoor tevens een immunomodulator is
Dat heb je wel nodig, want je immuunsysteem kan van slag raken, en het is ook van belang dat je je immuunsysteem op orde houdt.
De burbur is vlgs. mij altijd van Cowden.
@verlorengezondheidM, klopt dat bedoel ik
@sproetje, dat is van Nutramedix?
@sproetje, dat is van Nutramedix?
- VerlorengezondheidM
@Linpin,
Bedankt voor je reactie, ik heb dat namelijk ook en ik weet niet precies waar dat vandaan komt, hoewel ik een manifestatie van Bartonella niet uitsluit.
Ik denk dat PvM jou eens goed gaat doorlichten, mijn zegen heb je.
Persoonlijk vind ik die Amerikaanse Lyme testen ook erg, interessant, nuttig en sensitief.
Hou ons op de hoogte.
Groetjes vgm
Bedankt voor je reactie, ik heb dat namelijk ook en ik weet niet precies waar dat vandaan komt, hoewel ik een manifestatie van Bartonella niet uitsluit.
Ik denk dat PvM jou eens goed gaat doorlichten, mijn zegen heb je.
Persoonlijk vind ik die Amerikaanse Lyme testen ook erg, interessant, nuttig en sensitief.
Hou ons op de hoogte.
Groetjes vgm
Lyme Test Negative?
Linpin schreef:@sproetje, dat is van Nutramedix?
Ja.
Maar hou er rekening mee dat 20-30% van de gebruikers (vlgs. een toonaangevende Amerikaanse MD, die hiermee heeft gewerkt in zijn praktijk) niet op samento reageert, maar je merkt het snel genoeg of het werkt.
http://www.nutramedix.ec/pdfs/CAMResearch%20Article.pdf
Dr Cowden's protocol was previously tested in 2007 by Dr Richard Horowitz, who found a 70% rate of improvement, significantly higher than previous clinical trials on pharmaceutical antibiotics. (Horowitz R. Classical and integrative medical approaches in chronic Lyme disease: new paradigms in diagnosis and treatment. 8th Annual International Lyme and Associated Diseases Society (ILADS) Conference; 2007 October.)
PS
Ik was er aan begonnen in de tussentijd dat ik op zoek was naar een lyme literaire arts.
Terug naar “Kruiden en kruidenprotocollen”