Stevia
Re: Stevia
Ik las ergens dat de geadviseerde dosis 2x 30 druppels per dag is. Dat is best veel en heeeel zoet;)
Zou de poederstevia die je in de supermarkt kan kopen ook effectief zijn ?
NEE... Want het is bedrog, er zit maar een heel klein percentage stevia in. Dan mogen ze die titel al gebruiken. (dat zou verboden moeten worden)
Let goed op wat je koopt en wáár je het koopt. Kijk op de verpakking dat er pure stevia opstaat en hoeveel.
Want stevia is een goede vervanger voor suiker, maar je moet dus wel de juiste hebben. Als het maltodextrine, aspartaam, sucralose of asculfaam-K bevat, moet je het maar lekker laten staan en even naar de natuurwinkel of reformzaak fietsen. Daar verkopen ze kleine flesjes met vloeibare, 100% pure stevia. Een flesje van 40 ml kost ongeveer zeven euro. Voordeel is dat je van pure stevia maar heel weinig nodig hebt, omdat de zoetkracht van stevia veel groter is dan die van suiker en andere zoetstoffen.
BRON:
http://chickslovefood.com/stevia-waar-m ... op-letten/
PS er zijn meer sites die dit vermelden.
Ikzelf heb de pure vorm gekocht waar 98 % Stevia inzit.
En ik heb bij een theewinkeltje gedroogde Steviabladeren gekocht puurder kan haast niet, die doe ik bij mijn gezonde detoxkruidenthee in de theepot. Even zeven of een theebuiltje gebruiken, lekker ouderwets maar oh zo gezond.
Let goed op wat je koopt en wáár je het koopt. Kijk op de verpakking dat er pure stevia opstaat en hoeveel.
Want stevia is een goede vervanger voor suiker, maar je moet dus wel de juiste hebben. Als het maltodextrine, aspartaam, sucralose of asculfaam-K bevat, moet je het maar lekker laten staan en even naar de natuurwinkel of reformzaak fietsen. Daar verkopen ze kleine flesjes met vloeibare, 100% pure stevia. Een flesje van 40 ml kost ongeveer zeven euro. Voordeel is dat je van pure stevia maar heel weinig nodig hebt, omdat de zoetkracht van stevia veel groter is dan die van suiker en andere zoetstoffen.
BRON:
http://chickslovefood.com/stevia-waar-m ... op-letten/
PS er zijn meer sites die dit vermelden.
Ikzelf heb de pure vorm gekocht waar 98 % Stevia inzit.
En ik heb bij een theewinkeltje gedroogde Steviabladeren gekocht puurder kan haast niet, die doe ik bij mijn gezonde detoxkruidenthee in de theepot. Even zeven of een theebuiltje gebruiken, lekker ouderwets maar oh zo gezond.
Luister naar je lichaam.
De Stevia is uitsluitend in een laboratoriumschaaltje (in vitro) getest op Borrelia spirocheten, persister cellen en biofilms en en niet in levende organismen (in vivo)!
Ben gestopt met die ene stevia
maar gebruik nu van KI vita (naast de clarytromycine en tinidazole)
Dat is van het Klinghardt protocol
Daar zit o.a. ook stevia in
maar gebruik nu van KI vita (naast de clarytromycine en tinidazole)
Dat is van het Klinghardt protocol
Daar zit o.a. ook stevia in
Binnenkort heb ik weer een tuintje en dan zal ik aardig wat plantjes neerpoten 

In het artikel lees ik dat stevia de biofilm massa van de borrelia-bacterie vermindert.
Maar is stevia innemen, los van een andere behandeling, zinvol ?
Of zou het vooral helpen als je het combineert met antibiotica : de biofilm vermindert waardoor de antibiotica beter tot bij de bacteriën geraakt ?
Ik heb zelf enkel nog maar een drietal keer chocola gegeten die met stevia was gezoet. Ik merkte telkens dat ik er enorm emotioneel en geïrriteerd van raakte. Toen wist ik nog niet dat ik al jaren met een sluimerende lyme-infectie rondliep.
Zou het één met het ander te maken hebben ?
Ik dacht toen dat het gewoon een suikerdip was, omdat mijn lichaam bij zo'n zoete smaak suiker verwacht, die dan niet komt.
Kiki
Maar is stevia innemen, los van een andere behandeling, zinvol ?
Of zou het vooral helpen als je het combineert met antibiotica : de biofilm vermindert waardoor de antibiotica beter tot bij de bacteriën geraakt ?
Ik heb zelf enkel nog maar een drietal keer chocola gegeten die met stevia was gezoet. Ik merkte telkens dat ik er enorm emotioneel en geïrriteerd van raakte. Toen wist ik nog niet dat ik al jaren met een sluimerende lyme-infectie rondliep.
Zou het één met het ander te maken hebben ?
Ik dacht toen dat het gewoon een suikerdip was, omdat mijn lichaam bij zo'n zoete smaak suiker verwacht, die dan niet komt.
Kiki
kiki schreef:Maar is stevia innemen, los van een andere behandeling, zinvol ?
Tegen Lyme niet.
kiki schreef:Ik heb zelf enkel nog maar een drietal keer chocola gegeten die met stevia was gezoet. Ik merkte telkens dat ik er enorm emotioneel en geïrriteerd van raakte.
Dit zou een histamine reactie kunnen zijn geweest. De meest beruchte zijn oude kaas, rode wijn en helaas chocola.

Josie
Josie,
Bij "gewone" chocola heb ik die reactie niet. Integendeel... ik ben verslaafd aan chocola !
Kiki
Bij "gewone" chocola heb ik die reactie niet. Integendeel... ik ben verslaafd aan chocola !
Kiki
Terug naar “Kruiden en kruidenprotocollen”