Stevia

johnvz

Stevia

Berichtdoor johnvz » Di 13 Dec 2016, 16:29

Hallo allemaal,

Met veel interesse las ik het volgende artikel over de inzet van Stevia tegen Lyme:
Effectiveness of Stevia rebaudiana whole leaf extract against the various morphological forms of Borrelia burgdorferi in vitro
http://www.akademiai.com/doi/abs/10.155 ... 2015.00031

In het onderzoek is gewerkt met een aantal commerciele Stevia producten, waarbij 'Stevia A' de krachtigste werking bleek te hebben.
Het artikel vertelt helaas niet om welk Stevia product dit gaat.
Weet iemand van jullie welk product dit betreft?

Groetjes, John

dancel

Re: Stevia

Berichtdoor dancel » Di 13 Dec 2016, 16:38

Different Stevia extracts manufactured by Nutramedix,
Now ® , Sweet leaf ® , and Truvia ® were purchased from
health food stores in the USA and were labeled randomly
as Stevia A, B, C, and D.

johnvz

Berichtdoor johnvz » Di 13 Dec 2016, 17:13

Ik struikelde over het woord 'randomly', maar het lijkt er inderdaad op dat je gelijk hebt. In ieder geval is Truvia een poedervorm, net als Stevia D in het onderzoek. Dat zou betekenen dat Nutramedix het merk is dat hier positief naar voren komt. Thanks dancel!

Heeft iemand ervaring met Nutramedix of een andere Stevia-oplossing?

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Di 13 Dec 2016, 18:14

Ik zit aan de stevia op dit moment:P
Dat is niet van nutramedix, maar van online winkeltje uit Nederland, ik weet niet of ik de naam mag noemen maar ik denk dat je het wel kent.

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Di 13 Dec 2016, 18:20

Sproetje schreef:Ik zit aan de stevia op dit moment:P

En ik ga er ook aan beginnen, de pot Stevia van de natuurapotheek is recentelijk binnengekomen bij mij thuis.

@johnvz,

Ik weet niet of mijn situatie vergelijkbaar is met die van jou johnvz, maar ik ben er pas na 18 jaar achter gekomen dat ik Lyme en co's heb, waardoor ik dus al die tijd onbehandeld ben gebleven.

Groetjes VGM :-)
Laatst gewijzigd door VerlorengezondheidM op Wo 14 Dec 2016, 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Lyme Test Negative?
It Still May Be Lyme Disease!

Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.

johnvz

Berichtdoor johnvz » Di 13 Dec 2016, 23:30

Dat is (helaas) tamelijk vergelijkbaar VGM..
Ik gebruik sinds kort Stevia als onderdeel van het Klinghardt protocol. Vandaar dat ik op zoek was naar onderliggend onderzoek en op dit artikel stuitte. Nu, dat klinkt veelbelovend moet ik zeggen. Nu afwachten of en hoe het gaat aanslaan..

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Di 20 Dec 2016, 15:17

johnvz schreef:Dat is (helaas) tamelijk vergelijkbaar VGM..
Ik gebruik sinds kort Stevia als onderdeel van het Klinghardt protocol. Vandaar dat ik op zoek was naar onderliggend onderzoek en op dit artikel stuitte. Nu, dat klinkt veelbelovend moet ik zeggen. Nu afwachten of en hoe het gaat aanslaan..

De Stevia werkte bij mij binnen het uur na inname al, de oplos Doxy ook werkzaam binnen het uur voel ik de (vele) infecties aanpakken.
Lyme Test Negative?

Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.

johnvz

Berichtdoor johnvz » Di 20 Dec 2016, 19:54

Klinkt goed VGM
Op hoop van zegen!

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Do 22 Dec 2016, 20:43

johnvz schreef:Klinkt goed VGM
Op hoop van zegen!

Volgens mij maar ik weet het niet zeker krijg ik af en toe lichte energie opstoten van de Stevia of Doxy.
Laatst gewijzigd door VerlorengezondheidM op Zo 25 Dec 2016, 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Lyme Test Negative?

Daisy

Berichtdoor Daisy » Vr 23 Dec 2016, 09:54

Even over Stevia.
Ik wist niet dat het ook bij een behandelplan van Lyme hoorde?....mooi!
Ik gebruik de pure Stevia al járen, zelfs voordat het in het nieuws kwam. Ik had al een boekje erover gekocht, en ik gebruik de gedroogde bladeren in mijn thee. Die kun je bij een natuurlijke winkel kopen. Puurder kan het niet.

https://www.youtube.com/watch?v=wXW9yCsbHHk {Hier een professor die al jaren geleden onderzoek naar Stevia heeft gedaan.}

De bijlage boekje over Stevia.png is niet meer beschikbaar
Bijlagen
boekje over Stevia.png
boekje over Stevia.png (48.86 KiB) 11907 keer bekeken
Luister naar je lichaam.

Terug naar “Kruiden en kruidenprotocollen”