Beyond Balance protocol (Vervolg op het Topic van lymenet)

BBS

Beyond Balance protocol (Vervolg op het Topic van lymenet)

Berichtdoor BBS » Vr 21 Nov 2014, 13:47

Ik gebruik inmiddels al 6,5 maand het Beyond Balance protocol. Op het lymenet forum was daar ook een topic over waar ik ook mijn ervaringen gedeeld heb. Op dit forum wil ik dit topic graag voortzetten om de ervaringen met elkaar te delen. Ik plaats zometeen de oude berichten van mezelf hier ook als aparte bericht zodat het verhaal door de tijd heen van mijn behandeling wat beter te volgen is. (En dit ook niet verloren gaat als het lymenet forum ook definief uit de lucht zou gaan)

BBS

Re: Beyond Balance protocol (Vervolg op het Topic van lymene

Berichtdoor BBS » Vr 21 Nov 2014, 13:50

Bericht van mij op Lymenet forum 2 juni 2014:

Hallo Allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en dit is dan ook mijn eerste berichtje. Ik volg de BB discussie al een aantal weken omdat ik ook met dit protocol gestart ben. Ik wil jullie mijn ervaringen dan ook niet onthouden.

Ben twee jaar geleden door een teek gebeten en een jaar geleden onstonden de eerste klachten (zenuwpijnen en neerslachtigheid). Na een aantal negatieve elisa en WB testen ben ik uiteindelijk afgelopen april positief getest middels LTT en bartonella is mogelijk chronisch actief.

Ik ben nu onder behandeling bij dokter. E. uit Amersfoort. Heb van haar van eind september tot eind januari antibiotica kuur gehad met diverse antibiotica. Ben toen gestopt omdat ik de LTT test wilde doen.

De uitslag van de test heb ik 12 mei gehad. Dat was wel een tegenvaller, maar ook een bevestiging dat ik dus niet gek was. Op haar advies gestart met Beyond Balance protocol. Zij gaf aan daar goede resultaten mee te boeken bij patienten.

Wat slik ik nu:
-MC BB-1 (Moet ik langzaam opbouwen tot 2x 15 druppels) Ik zit nu op 2x6 druppels
-MC BAR-1 (Moet ik langzaam opbouwen tot 2x 15 druppels) Ik zit nu op 2x6 druppels
-MC-BFM-1 (Moet ik langzaam opbouwen tot 1 capsule per dag) ik zit nu op 1/3 capsule
-Tox ease GL. Ik zit nu op 2x 15 druppels

Daarnaast slik ik nog extra selenium (250 ug), magnesium 400 mg, zink 15mg, krillolie, Mucoperm, Sint janskruid (Daar ben ik in maart al mee begonnen tegen de angsten en neerslagtigheid, dit spul werkt prima en schijnt ook een antibacteriele werking te hebben), chlorella, vit D (nu 2x per week 1000IE), jodium (5 druppels), Glucosamine (1200 mg) en Probiotica Orthiflor plus.

Mijn ervaringen sinds ik gestart ben met de Beyond Balance:
Ik merk dat er van alles gebeurd. Ik wilde eerst heel snel opbouwen. Ik ging in 1 week naar 2x6 druppels. Hierdoor onstond er een heftige reactie. Mijn hoofd zat helemaal onder de puisten en kreeg enorm veel last van gewrichtspijnen in mijn handen. Dit had ik niet eerder gehad. Na het minderen van de dosis BB/BAR en het ophogen van de TOX gingen die gewrichtspijnen weer weg. Ben nu weer langzaam aan het ophogen en probeer er iedere 3/4 dagen een druppel er bij te doen. Ik merk dat er allerlei klachten (zenuwpijn, stijfheid, nachtelijk zweten, ) komen en gaan. De klachten duren van enkele minuten tot enkele dagen. Klachten die ik eerder niet had. Ik ben er dus wel van overtuigd dat dit een herx reactie is. Mijn 'oude' klachten waren immers langdurig aanwezig en wisselenden nauwelijks.

Ik zie het dus positief in, er gebeurt vannalles in mijn lijf. Ik heb 23 juni weer een consult.

BBS

Berichtdoor BBS » Vr 21 Nov 2014, 13:54

Bericht van mij op Lymenet forum 20 juni 2014:

Hallo allemaal,

Na 2,5 week weer een reactie van mijn kant. Ik heb al jullie verhalen en reactie wel tussentijds gelezen. Ik denk toch dat ik er gelukkig minder erg aan toe ben qua klachten en beperkingen. Ik kan gewoon werken, kan sporten, kan dingen ondernemen met mijn gezin en vrienden etc. Dit was een aantal maanden geleden overigens wel anders. Met name de angstklachten waren een erge beperking voor me, ik heb toen ook een hele periode minder gewerkt. Wat dat betreft herken ik het beeld van Thor wel over het werken en hoe dat voelt. Ik hoop dat je je er door heen kunt slaan.

Ik moet zeggen dat het nu 2,5 week later al weer een stuk beter met me ga. Klachten zijn nog niet weg, maar wel minder en ik merk vooruitgang. Minder last van zenuwpijn en stijfheid, minder vermoeid, vrolijker. Wel heb ik wat meer last gekregen van knakkende gewrichten...? Ik zit nu o 2x13 druppels BAR1 en 2x13 druppels BB1, 2x 15 druppels TOX ease en 2/3 capsule BFM. Het opbouwen gaat de laatste dagen steeds sneller en ik denk dat ik komende week wel alles op 2x15 heb en de BFM op 1 capsule per dag. Maandag heb ik een afspraak met dokter E. Ik ben benieuwd wat ze er van vind en hoe we nu verder gaan. Wellicht andere flesjes erbij? Ik denk dat het volledige herstel nog wel even gaat duren, maar de weg is nog steeds ophoog. Het zal eerder maanden dan weken worden denk ik.

De reacties over dat het duur is, daar kan ik me wel in vinden. Gelukkig kan ik zelf allemaal prima dragen zolang ik mijn baan heb, maar ik vind het wel sneu voor de mensen die niet in zo'n positie zijn. Dan vind ik nl toch niet echt sociaal en vind ik het ook behoorlijk verkeerd in de gezondsheidszorg. Er worden immers wel tienduizenden euro's per jaar per patient voor expirmentele kanker medicijnen vergoed (Waarvan niet vast staan dat ze goed werken/het leven maar met een paar maanden verlengen), maar de chronische lyme patient die voor een paar honderd euro per maand zichzelf met voedingssupplementen en (alternatieve) middelen op natuurlijke basis wil laten behandelen die mag het allemaal uit eigen zak betalen.... Nu wens ik niemand kanker toe en ook mezelf niet, maar ik vind het wel erg krom, vandaar even deze vergelijking. Zo wordt behandeling van Lyme meer een zaak van kan je het betalen of niet.

Als laatste nog een reactie over de twijfel van Rabbitfriend over het krijgen van kinderen. Dit herken ik wel. Ik heb zelf twee kinderen, een van 5 en een van 1 jaar. Ze zijn allebeid harstikke gezond. Mijn vrouw was in verwachting van de jongste nadat ik besmet werd door de teek. Ik vraag mij dus ook af of ik mijn vrouw niet besmet heb via sexueel contact en zo via mijn vrouw mijn dochter. Anderzijds is mijn vrouw jaren terug ook door een teek gebeten. Zij kreeg wel een rode kring en heeft toen 4 weken antibiotica gehad. Misschien draagt zij van toen ook nog steeds de borrelia bij zich en ben ik ook wel door haar besmet.... Allemaal zaken die je dus niet weet. Mijn dokter was er pragmatisch in en zei zolang je vrouw of kinderen geen klachten hebben hoef je ze niet te behandelen. Daar ben ik het wel mee eens en ik denk persoonlijk ook dat je de Borrelia waarschijnlijk nooit helemaal uit je lijf zal krijgen maar dat het heel goed mogelijk is om er niet ziek en klachtenvrij mee te leven. De ziekte heeft me wat dat betreft wel wakker geschud en ik ben veel gezonder gaan leven in het afgelopen jaar. Gezonder eten, meer beweging en sport en me niet meer druk maken. Allemaal zaken die mijn algemene weerstand beter maken.

Als er maandag nog wijzigingen komen in de behandeling dan laat ik het jullie weten. Fijn weekend!

BBS

Berichtdoor BBS » Vr 21 Nov 2014, 13:57

Bericht van mij op Lymenet forum 10 juli 2014:

Hallo allemaal,

Hier weer een update van mijn kant. Ik zit inmiddels nu twee weken op de 2x15 BB1 en 2x15 BAR1 en 1x BFM. Tevens ben ik nog MSM gaan slikken en Alpha lipon zuur. Hoe ik me voel is wisselend. Het is nog steeds een komen en gaan van diverse klachten. De laatse week weer iets meer klachten Veel meer dan voordat ik met de Beyond Balance begon. Ik neem dus maar aan dat dit Herx reacties zijn nu ik de doseringen heb opgehoogd. Voorlopig blijf ik komende twee maanden deze doseringen slikken. Ik heb op 1 september weer een afspraak.

Ik kwam een verhaal tegen (http://www.canadianlymestories.com/annas-story/) van een Canadese dame die ook de beyond Balance heeft gebruikt. Zij heeft er baat bij gehad, maar ze heeft de kruiden wel 8 maanden moeten gebruiken. Ik herken de herx reacties wel die zij beschrijft. Het bevestigd mij idee wel dat herstellen een kwestie van lange adem is...

Jullie stellen trouwens dat stoppen met BFM een goed plan is. Ik neem aan dat jullie dat bedoelen gezien de klachten die dan weer verminderen door het stoppen? Aan de andere lijkt mij die klachten dan misschien Herx reacties (Hoe vervelend ook), die er wel op lijken dat de BFM doet wat het moet doen. Namelijk de biofilms afbreken todat de borrelia door je immunsysteem en de BB1/2/3 aangepakt kan worden. Tenminste dat is hoe ik heb begrepen dat de kruiden werken. Hoe zien/ervaren jullie dit?

BBS

Berichtdoor BBS » Vr 21 Nov 2014, 14:01

Bericht van mij op Lymenet forum 23 juli 2014:

Hallo Allemaal,

Het is al weer twee weken geleden dat ik het laatste berichtje poste. Ik zit nog steeds op mijn, voor nu maximaal voorgeschreven doseringen (2x15 BAR1 en 2x 15 BB1 en 1x capsule BFM). Ik slik overigens alles tegelijk vlak na het eten. Mijn arts heeft daar verder ook niets over gezegd dat er een bepaalde tijd tussen moet zitten.

Ik moet zeggen dat ik de laatste week weer een afname van klachten zie. Dus wel een vooruitgang t.o.v. twee weken terug. Een stijgende lijn dus wel. Maar je geduld wordt wel op proef gesteld....

Vrijdag twee weken op vakantie, ik ben benieuw hoe het zich dan komende drie weken ontwikkeld.

Ik vermoed overigens dat de BFM wel een cruciaal onderdeel is in de middelen. Dit omdat dit de Biofilms zou moeten afbreken en daardoor de andere midelen en je eigen immunsysteem zijn werk kan doen en de borrelia kan aanpakken. Het zou ook kunnen verklaren waarom er meerdere mensen hier aangeven dat ze moeite hebben om de BFM op te bouwen. Als de theorie klopt van de biofilms, worden er dan meer bacterieen gedood en neemt de Herx reactie dus toe.

Succes in ieder geval allemaal! En na mijn vakantie stuur ik weer een update.

BBS

Berichtdoor BBS » Vr 21 Nov 2014, 14:04

Bericht van mij op Lymenet forum 27 aug 2014:

Hallo Allemaal,

Hier ook weer een update van mijn kant. Ik zie dat het al weer een maand geleden is dat ik mijn laatste bericht geplaatst heb. Ten op zichte van een maand terug zie ik toch al weer een vooruitgang ten op zichte van mijn klachten. Hetzij wel langzaam.

Ik heb wel afgelopen vrijdag en zondag zelf nog twee zaken gewijzigd. Ik merkte namelijk dat, sinds ik met de Beyond Balance begonnen was er allerlei klachten bij kwamen, sommige duurden kort anderen zijn al weer wat langer aanwezig. Dat riep bij mij de twijfel op is het nouw een Herx of een verergering van klachten. Toen kreeg ik vrijdag de ingeving, als ik nou eens de dosis TOX ease verhoogd en de klachten worden dan minder dan zijn het herx reacties. Dat heb ik dus gedaan, in een keer van 2x 15 druppels naar 2x 23 druppels tox ease. Dit leverde een dag wat lichte hoofdpijn op maar ik moet zeggen dat de dagen ernaar tot aan nu ik veel meer energie heb (Qua energie niveau voel ik me eigenlijk weer de oude), daarnaast lijken mijn zenuwpijnen ook al iets te minderen, maar dat vind ik nog te vroeg om conclusies te trekken, omdat het voor zenuwweefsel wel even duurt eer het hersteld is. Ik houd deze hogere dosering dus nog even in stand.

Het tweede dat ik veranderd heb is dat ik een flinke bak koriander pesto en humus met koriander gemaakt heb en daar sinds zondag iedere dag flink van eet (Een flinke theelepel koriander pesto en 4 boterhamen met humus) Koriander is namelijk in staat om de zware metalen uit je lichaam af te voeren. De zware metalen belemmeren je je in je genezing. Ook werkt koriander nog antibacterieel. Ik herrinnerde me weer dat ik in februari ook twee weken een koriander pesto kuurtje gedaan heb gedaan en dat klachten in de weken daarna minder werden. Ik voel overigens een wereld van verschil tussen hoe ik me nu voel en begin februari. Ik ga zien welk effect dit heeft, maar ik geloof er wel in dat dit mij ook gaat helpen om de klachten verder terug te dringen.

Ik heb a.s. maandag weer consult bij mijn arts en dan hoor ik wel weer hoe we verder gaan. Ik denk zelf dat ik er nog niet ben, maar ik wel op de goede weg ben met de Beyond Balance. Dus als het aan mij ligt voorlopig nog weer even door gaan en wellicht nog doseringen aanpassen. Ik laat jullie nog wel weten hoe het verder gaat.

BBS

Berichtdoor BBS » Vr 21 Nov 2014, 14:09

Bericht van mij op Lymenet forum 31 aug 2014:

Hoi Daisy,

Ik heb de recepten gewoon van internet gehaald.

Die voor de korianderpesto is te vinden op:

http://www.smulweb.nl/artikelen/134316/ ... re-metalen

Ik heb voor de noten walnoten en pijnboompitten gebruikt. Walnoot heeft een sterke (lekkere, vind ik) smaak en compenseeert daardoor de mindere lekkere sterke smaak van Koriander. Ook zitten er veel omega 3 vetzuren in en zijn ze ook erg gezond (zoek maar op google). Voor het citroensap gebruik ik gewoon verse citroenen. Ik eet dan twee theelepels per dag van de pesto.

Het recept voor de Humus met koriander is te vinden op:

http://www.mijnreceptenboek.nl/recept/b ... -3657.html

Ik heb er zelf wel meer koriander in gedaan dan in het recept staat.

Succes er mee!

BBS

Berichtdoor BBS » Vr 21 Nov 2014, 14:32

Dan nu weer een vervolg op mijn verhaal. 2,5 maand na mijn laatste bericht op Lymenet.

De twee weken (eind augustus/begin september) koriander kuur die ik genomen had bracht heel veel op gang. Aan het eind van die twee weken heb ik weer 2,5 dagen last gehad van angst klachten, dit terwijl ik die als sinds het starten met Sint Janskruid in april niet meer gehad heb (Doordat ze onderdrukt zijn door het Sint Janskruid waarschijnlijk). Ook de twee weken erna in september voelde ik mij veel slechter, moe slap in de benen, stijve benen, misselijk, trillende handen etc. Ik ben in die periode ook gestart met COq10 en Acetyl-l-Carnitine. In de weken erna (eind september/begin oktober) knappte ik ernorm op. Met name de vermoeidheid en slap gevoel in de benen verdween. Ook verdween na deze kuur klachten in mijn handen. Ik had last van tintelingen aan mijn handen als het buiten onder de 15 graden werd. Gelukkig had ik daar in de zomer niet zo vaak last van ;), maar ben blij dat deze tintelingen er niet meer zijn nu in de herfst is.

In oktober en november heb ik ook nog twee keer een koriander kuur gedaan. Een van een week en de ander van 10 dagen. Beide keren zag ik weer een herx effect tijdens en vlak na deze kuren optreden, waarbij de klachten overigens minder heftig worden. Daarnaast ben ik gewoon door gegaan met mijn Beyond Balance producten, de COq10 ben ik inmiddels al 1,5 week mee gestopt. Nu na de laatste koriander kuur die vorige week eindigde is het doof gevoel in mijn vinger top ook aan het verdwijnen, ook heb ik geen last meer van licht trillende handen, stijve benen en een stijve kaak. Daarnaast zijn de zenuwpijnen in mijn knieeen, ellebogen en boven op mijn hoofd (Daar begonnen mijn klachten 1,5 jaar geleden mee) al praktisch weg. Het lijstje met klachten die ik heb wordt dus steeds kleiner. Daar ben ik erg blij mee!

Ik ga komende weken door met de BB1/BAR1/BFM/Tox ease en over week weer een koriander kuur van twee weken doen. Half december heb ik weer een afspraak met mijn arts, als er dan ook weer een stijgende lijn in mijn klachten zit wil ik eerst het Sint Janskruid afbouwen en als dan na 4 weken de angsten niet meer terugkeren wil ik de Acetyl-l-Carnitine stoppen. Parallel daaran wil ik dan de beyond balance blijven gebruiken en om de twee weken, twee weken lang een koriander kuur. Het is een lange termijnplan dus ik ben wel weer even zoet hiermee tot januari / februari.

Daisy

Berichtdoor Daisy » Vr 21 Nov 2014, 20:07

Goed bezig BBS :D
Het is ook vaak een kwestie van je klachten bijhouden, zo dan krijg je een goed overzicht. Je weet wat je weg kunt laten of juist weer moet gaan slikken, en het is vriendelijk voor je lichaam, want je helpt je eigen immuunsysteem hiermee en alle organen die hun brandstoffen nodig hebben om hun werk goed te doen.

Ja het is wel een hele studie, maar het loont.
Het kost wel wat maar dat is investeren in je gezondheid, zo zie ik het ook. maar oneerlijk is het wel ja. Wij moeten er ook een hoop dingen voor laten.

Daisy
Luister naar je lichaam.

Anoniem1992

Berichtdoor Anoniem1992 » Vr 21 Nov 2014, 23:30

Goed bezig BBS, blij te horen dat het je helpt.
Heb jij ook nutramedix producten gebruikt ooit? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Wat kost Beyond Balance jou per maand gemiddeld? Heb me dat toen wel afgevraagd.
Qua kosten is Cowden ook duur, maar het is allemaal duur dus wees blij dat je het kunt bekostigen.
Ik heb er zelf lang mee gezeten maar ik kan niet de last van de hele wereld op mijn schouders nemen.
Heb zelf nog 38 flesjes met druppels totaal van Nutramedix, overgenomen van iemand hier in de omgeving dus dat was wel een mazzeltje.
Anders had ik er denk ik ook niet aan begonnen uit principekwestie. :geek:
Zit nu op 2 hele druppels 3 keer per dag dus ik kan even voort. :lol:

Terug naar “Kruiden en kruidenprotocollen”