Uit mijn laatste onderzoek komt een torenhoge, actieve EBV. Als ik het goed begrepen heb krijg ik 2 LEID (Labolife), dit is een homeopatische behandeling en iets van pharmacie Hildegard, dat zal dan ook wel homeopatisch zijn.
Ik twijfel of deze behandeling me vooruit zal helpen, heb daarom nogmaals overlegd en ik ga er Samento / Banderol bij gebruiken.
Ik ben benieuwd naar ervaringen met behandelingen, wie werd er met succes behandeld tegen EBV en hoe?
Behandeling EBV
Re: Behandeling EBV
Eus, ik heb baat gehad bij monolaurine, beta-glucaan, olijfblad en l-lysine.
Josie schreef:Eus, ik heb baat gehad bij monolaurine, beta-glucaan, olijfblad en l-lysine.
Dank je, Josie. Kun je me er iets meer over vertellen; doseringen, evt. merk?
Ik ben begonnen met mijn laatste flesje IMNV en opbouwen gaat moeizaam. Ik merk dat mijn temperatuur niet meer verhoogd is in de nacht en ik slaap weer iets minder vaak in de middag. Als de IMNV op is, wil ik eigenlijk over op Samento / Banderol, dat heb ik nooit eerder gebruikt en omdat het een brede werking heeft, lijkt me dat interessant.
Eus schreef:Dank je, Josie. Kun je me er iets meer over vertellen; doseringen, evt. merk?
Jazeker, is allemaal een poos geleden dus moet even graven in mijn niet zo goede geheugen.

Van de monolaurine nam ik lauricidin, begonnen met een paar pellets waar ik hevig op reageerde toen langzaam opgebouwd tot 3 schepjes per dag. Het heeft me tijdelijk geholpen, ik kreeg er meer energie van.
Van de betaglucaan nam ik die van NOW. Na opbouwen kreeg ik daar binnen een week flinke koorts van na jaren niet gekoortst te hebben en daarna voelde ik me een tijdje wat beter. Dosering nam ik zoals op het potje stond. Ik zag later in een linkje dat jij hier dacht ik ergens plaatste dat er ook een variant is uit Reishi, die heb ik ook in huis gehaald.
Van de olijfblad heb ik 2 verschillende merken gebruikt. Ik gebruik het nu alleen nog als mensen om me heen verkouden zijn of iets anders dat op een virus lijkt, en kan daarmee voorkomen dat ik aangestoken word. Ik neem daarvan dan 3-6 capsules van 500mg per dag. (en neem daar soms ook nog een druppel etherische olie van tea tree bij in)
De l-lysine ook van NOW. Die heb ik maar kort gebruikt, omdat ik toen ook andere dingen gebruikte weet ik niet meer wat ik daar van merkte. Er zijn veel goede verhalen over. Het is vooral effectief tegen HHV, maar zou ook effect tegen EBV moeten hebben.
Ik weet natuurlijk niet of deze middelen bij mij EBV hebben aangepakt… Het zou kunnen... Ik had er wat baat bij en de EBV waarden van NA IgG en LTT zijn gedaald. (evenals die van Varicella Zoster en HHV). De middelen hebben een antivirale werking.
Maar EBV is niet mijn enige probleem en bij lange na niet mijn grootste. Ik ben nog steeds ziek en voorlopig is het nog steeds een kwestie van doorgaan met lezen en uitproberen…
Had je ook al gekeken naar Buhner kruiden tegen virussen?
Wat is IMNV?
Ik ben benieuwd naar wat je van de samento en banderol merkt.
Josie
Terug naar “Alternatieve therapieën”