Ervaringen bioresonantie (positief/negatief/neutraal?)

Roxy

Re: Ervaringen bioresonantie (positief/negatief/neutraal?)

Berichtdoor Roxy » Di 14 Mar 2017, 16:42

Hallo John,
johnvz schreef:Wel vaag trouwens dat de huisarts die jongen (blijkbaar) niet had doorverwezen naar een internist of neuroloog. Hij liep immers al geruime tijd rond met zijn klachten. Het lijkt erop dat daar ook iets niet helemaal goed is gegaan. Daar heb ik Antoinette dan weer niet over gehoord. :roll:
Een goed punt de huisarts heeft als reguliere arts de nodige steken laten vallen. Dat de jongen niet is doorverwezen naar een internist of neuroloog is onprofessioneel. Zijn de jaren lange klachten door de huisarts serieus genomen? Het Lyme onderzoek bij de huisarts zal waarschijnlijk een Elisa test zijn geweest http://www.tekenbeetziekten.nl/de-diagnose/ een onbetrouwbare test waarbij een negatieve uitslag niets zegt.
De tumor-kanker is er vast al een tijd geweest. Twee ziekten naast elkaar Lyme en kanker zijn mogelijk.
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

Eus

Berichtdoor Eus » Di 14 Mar 2017, 17:59

Ik ben erg geschrokken van de uitzending maar weet ook wel dat er kaf onder het koren (Asyra) zit....

Ik ben ooit door een Asyra-arts behandeld, die tegenwoordig zijn praktijk heeft moeten sluiten. Ik ben daar gestopt omdat ik er geen goed gevoel/baat bij had. Ben bij een andere therapeut ook met Asyra behandeld, dit bekeek het totale plaatje, ook bloeduitslagen (indien aanwezig). Het meeste baat had ik met behandelingen met E-Lybra.

Kaf onder het koren is met elke behandeling eigenlijk het geval. Kijk maar eens naar deze uitzending; http://programma.vara.nl/rambam/media/369409
Te gek voor woorden toch?

Tegenwoordig zijn er "Lyme-coaches", mensen die zelf Lyme hadden en nu zieke mensen helpen tegen een wisselend tarief maar vaak rond de 80 Euro/uur. Een deel van deze coaches behandelt ook met bio-resonantie...

alanlentz

Ervaringen bioresonantie (positief/negatief/neutraal?)

Berichtdoor alanlentz » Vr 04 Aug 2017, 22:05

Hoi allemaal !
Ik heb bijzonder goede ervaringen met bioresonantie én met homeopathie.
In de kern is bioresonantie vergelijkbaar met homeopathie, werkt alleen sneller.
Mijn eerste Lyme-besmetting was na een jaar homeopathie verdwenen.
Mijn tweede na drie behandelingen bioresonantie !
Ook mijn vrouw was er na twee behandelingen vanaf.

Overigens: met bioresonantie is ook de besmetting vast te stellen !
Dat scheelt een hoop gedoe met al dan niet betrouwbare bloedtests.

Wellicht dat er in beide 'kringen' wel grote kwaliteitsverschillen zitten ...

Ik wens iedereen heel veel sterkte, kracht en wijsheid !
Alan

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Vr 04 Aug 2017, 23:38

Dag Allientz,

Ik ken je verhaal niet, misschien moet je jezelf eerst eens voorstellen bij "Algemeen Borreliose" , zodat we een beetje weten wie je bent.
Je komt zomaar langs, niemand die jou kent.

Bovendien kan ik je zeggen dat je lyme niet kunt genezen dmv homeopathie.
En vegatesten zijn grote onzin, geldklopperij.

Het lijkt wel alsof je hier komt om een beetje reclame te maken
Hou er rekening mee dat hier ernstig zieke mensen op het forum zitten, en wij willen wel graag serieus genomen worden.
En dat gaat natuurlijk niet lukken met die post van jou.

Je zet de mensen op het verkeerde been, het zou verboden moeten worden, iemand die zomaar even langs komt en beweert lyme te hebben, dat is vastgesteld dmv een of ander apparaat.
En als kers op de taart ook nog eens is genezen dmv homeopathie
:twisted:

johnvz

Berichtdoor johnvz » Za 05 Aug 2017, 11:44

We praten hier onder het thema 'alternatieve behandeling' en hebben het over de vraag naar ervaringen met bioresonantie. Dat lijkt me een prima vraag en zo ook de bijdrage van Alan.

In algemene zin zou dit forum aan kwaliteit winnen als we onze persoonlijke ervaringen met een behandeling met elkaar delen. Of dat nu regulier is of niet regulier.
Overigens worden de hier gemelde ervaringen inderdaad wel een stuk zinvoller als we een stukje achtergrond en context kennen.

Misschien kan je ons daar iets meer over vertellen, Alan? Hoe lang was/ben je ziek, op welke manier is de diagnose gesteld, ben je (ook) regulier behandeld, etc?

Daisy

Berichtdoor Daisy » Za 05 Aug 2017, 15:30

Dit is een vraag op een topic van alternatieve behandelingen, en er wordt een normaal antwoord gegeven door een nieuwkomer. Vanwaar deze agressie Sproetje? :roll:

Ik heb uit meerdere berichten van jou gemerkt dat je er niet in geloofd. Dat mag, want iedereen maakt zijn eigen keuze, niets wordt opgedrongen en we zijn bijdehand genoeg om zelf een beslissing te nemen.
Maar ga niet ineens zo'n toon aanslaan, vooral niet als iemand hier voor het eerst komt.
Dat schrikt wel af zeg! Ik zou hier nooit meer komen als ik zo verwelkomt zou worden. :shock:
We zijn hier om elkaar te helpen en om e.v.t. van elkaar te leren. Maar ook te steunen.

En een keuze maken voor een therapie of behandeling regulier of alternatief vergt eerst een onderzoek, en de meeste hebben dat ook gedaan.
Ikzelf heb goede ervaringen met bioresonantie, en alle natuurlijke behandelingen die daarbij horen. De bacterie is niet meer te traceren, de meeste gevolgen van de bacterie zijn opgelost, maar dat wil niet zeggen dat het ook helemaal uit mijn lichaam is verdwenen.
Maar ik ben er beter aan toe dan de voorgaande jaren. En dat is al een pré.

Wel heb ik nog last van restverschijnselen en de tijd zal uitwijzen of dit ook gaat verdwijnen. Van tijd tot tijd krijg ik een nabehandeling als ik merk dat ik eraan toe ben. Maar dat bepaal ikzelf.
Dus ik spreek alleen voor mezelf en dit heeft voor mij goed uitgepakt. Een ander kan een andere mening hebben want we zijn tenslotte allemaal anders.
Ik ben ook dichtbij mezelf gebleven, want stond iets me iets tegen dan koos ik voor een andere behandeling. Lyme bestrijden is maatwerk.
En belangrijk is het ook om goed naar jezelf blijven luisteren wat jou lichaam aankan.
Goed onderzoeken voor je met een bioresonantie therapeut in zee gaat. Ik heb goede resecties over mijn therapeut gelezen en ook van andere lyme patiënten hun ervaringen gehoord. Ook dat is erg belangrijk, want inderdaad is er natuurlijk 'kaf onder het koren'.
Dat maakt het zo moeilijk om er een goede uit te kiezen. Jammer dat dit soms ook mis kan gaan.
Waarschijnlijk heb ik geluk gehad.

Ik heb dus een positieve ervaring.

Daisy
Luister naar je lichaam.

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Za 05 Aug 2017, 15:48

Ik ben niet agressief, wat een naar oordeel dat je daar velt

Je zou beter kunnen zeggen: Sproetje, wat ben je toch kritisch

https://www.lymenet.nl/forum/viewtopic. ... tie#p90661

Verder misschien handig om onderstaande onderzoeken eens te lezen:

G.T. Lewith c.s. British Medical Journal, Vol.322 (2001) p.131-134
C.H.Katelaris c.s. Med.Journal of Australia 155(1991) p.113-114
S.Barrett “Electrodiagnostic”devices http://www.quackwatch.org. oct. 2003
R.Mosenkis, Examination of a Vegatest device. Quackwatch, sept.2001

Josie

Berichtdoor Josie » Za 05 Aug 2017, 16:27

Op anekdotische succesverhalen kunnen we niet afgaan. En zeker niet als er geen extra info bij wordt gegeven. Minimaal daarbij is denk ik hoe de diagnose gesteld is en hoe lang iemand al ziek is/was.

Dit soort claims zijn onzin:
alanlentz schreef:Overigens: met bioresonantie is ook de besmetting vast te stellen !

Sproetje’s reactie hierop is terecht, dit stoot mij ook tegen het zere been. Er zitten ernstig zieke mensen op het lymeforum en we willen wel graag serieus genomen worden. Dergelijke onzin maakt het lezen van de bijbehorende ervaring met de behandeling zinloos en zelfs potentieel schadelijk.

Er staan veel berichten op internet van mensen die van een bioresonantietherapeut te horen hebben gekregen dat ze lyme hebben maar het niet hebben. Zo’n therapeut beweert de lyme wel eens even weg te trillen met een apparaat. Dat kan niet en het is belangrijk om elkaar hiervoor te waarschuwen.

Natuurlijk zit er verschil tussen therapeuten, maar we hebben het over het apparaat dat per definitie niet deugt. Al denken ze daar binnen de Scientology-beweging anders over… :o

Daisy het zou voor jou ook verstandig zijn zoals Sproetje in een ander topic ook al bezorgd schrijft, om je serieus goed te laten onderzoeken door een arts. Je hebt nog steeds ernstige neurologische klachten, de overprikkeling en zelfs wekelijks migraine. Dan moet je niet afgaan op dergelijke apparatuur en de mening van een niet medisch-geschoolde therapeut. Het is jouw leven waar het om gaat. Met geclaimde successen op basis van een apparaat breng je mogelijk anderen op het verkeerde spoor.

Binnen de reguliere geneeskunde wordt bioresonantie gezien als psychologische behandeling. Je krijgt aandacht, zogenaamde erkenning met een flinke dosis pseudo-wetenschap, lieve begripvolle woorden, en ze nemen de tijd om te luisteren naar je uitgebreide lijst met zorgen, klachten en problemen…. Daar lossen we, net als met de reguliere SOLK behandelingen, de lyme niet mee op.

Josie

Eus

Berichtdoor Eus » Za 05 Aug 2017, 17:21

Onderschat het placebo-effect niet. Voor mij is belangrijk dat er vooruitgang is en de patiënt zich er wel bij voelt.
http://sciencehoek.nl/samenleving-2/gez ... bo-effect/

Josie schreef:Sproetje’s reactie hierop is terecht, dit stoot mij ook tegen het zere been. Er zitten ernstig zieke mensen op het lymeforum en we willen wel graag serieus genomen worden. Dergelijke onzin maakt het lezen van de bijbehorende ervaring met de behandeling zinloos en zelfs potentieel schadelijk.

Hier ben ik het niet mee eens; het bericht staat onder alternatieve therapieën. Respecteer ieder zijn eigen keuze en als je niets met alternatieve therapieën hebt; je hoeft er niet te lezen! Ik heb me ook gestoord aan het "welkomsbericht" van sproetje. Het is wel de toon die de muziek maakt.
Sproetje schreef:Ik ken je verhaal niet, misschien moet je jezelf eerst eens voorstellen bij "Algemeen Borreliose" , zodat we een beetje weten wie je bent.
Je komt zomaar langs, niemand die jou kent.
Niemand moet zich voorstellen. Je kunt wel vragen; wil je je voorstellen.
Sproetje schreef:Je zet de mensen op het verkeerde been, het zou verboden moeten worden, iemand die zomaar even langs komt en beweert lyme te hebben, dat is vastgesteld dmv een of ander apparaat.
En als kers op de taart ook nog eens is genezen dmv homeopathie
En of iets verboden zou moeten worden; dat lijkt me weg gelegd voor de moderator. Maar ik geloof wel dat we vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel moeten houden hier op het forum.

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Za 05 Aug 2017, 19:25

Ik vind het ernstig wanneer iemand die je niet kent ineens op een forum komt en verteld dat er lyme is gevonden via een bioresonantie apparaat.
Omdat het onmogelijk is om op die manier een diagnose te stellen.
En de eerste wetenschappelijke bewijzen moeten nog komen.

http://scienceblogs.de/kritisch-gedacht ... -uni-wien/

Er wordt veel beweert vanuit het niets over de werkzaamheid, zoals onderstaande website aangeeft:

http://www.iocob.nl/2014/12/bioresonantie_doorgelicht/

het werk van Prof. Smith van de Salford-Universiteit in Engeland. Hij heeft in 12jarige research, in samenwerking met andere artsen vastgesteld dat ieder mens een individueel trillingsspectrum heeft, dat ook voor therapie gebruikt kan worden.
Ook na lang zoeken op de site van de universiteit van Salford kon IOCOB die studie niet vinden.
[.....]
Helaas voor de bioresonantie zijn er bij IOCOB inmiddels wel onderzoeken gevonden, waaruit op methodologisch verantwoorde wijze is aangetoond dat bijvoorbeeld een VEGA-test geheel onbetrouwbaar is bij het meten van allergie. Allergie is een van de hoofdindicaties voor de VEGA-test! Die onderzoeken zijn gepubliceerd in toptijdschriften zoals het BMJ!

(Referenties staan in de link)

Mocht het zo zijn dat iemand een goed wetenschappelijk onderzoek vindt of kent over deze methode, dan zou ik het graag willen lezen, tot die tijd is het hocus pocus pilatus pas
Laatst gewijzigd door Sproetje op Vr 08 Sep 2017, 22:10, 2 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Alternatieve therapieën”