Met name omdat het instellen van schildkliermedicatie/hormoon toch vaak lastig kan zijn, hopelijk zijn er mensen die baat hebben mij mijn ervaringen ooit.
Als mensen tips hebben of meer/minder willen weten hoor ik het graag.
Leia had ook nog een puntje, daar kom ik een deze dagen op.
Voor nu;
Ik lijk al op te knappen, mijn energiepijl groeit en ik heb weer wat meer plezier en rust in dingen.
Goed teken dus, jammer is wel dat ik dus wel nog pijn heb, en dat neemt duidelijk toe na inname van de Raw thyroid, het heeft dus goed impact op mijn hormoonbalans.
Er is van mij bekend dat ik extreem reageer op hormonen, heel overgevoelig en daar ook echt veel pijn van krijg dus zo vreemd is dat niet.
Zo heb ik dus dat ik ook met progesteron smeren, in de eerste twee weken een andere dosering nodig heb als in de laatste twee weken.
Dat is ook vrij logisch opzich, maar de schildklier heeft ook in combi met de bijnieren behoorlijk wat in te brengen op je hormoonbalans.
Alhoewel ze het regulier waarschijnlijk zullen ontkennen dat de bijnieren en schildklier wat met elkaar te maken hebben, ieder mag het zijne er van denken.
Bewijs genoeg is voor mij dat ik na amper twee weken echt een maandelijks feest achter de rug heb met amper krampen, terwijl ik laatste maanden veel pijnstillers moest slikken!
Hier een stukje van deze webpagina waar ik het mee eens ben: http://www.voedingisgezondheid.nl/Bijnieren_ebook.html
De bijnieren en de schildklier vertonen een nauwkeurige relatie met elkaar.
Overactiviteit bij de een kan leiden tot onderactiviteit bij de ander en andersom.
Het is dan ook een hele puzzeltocht om te bepalen of je te maken hebt met primaire schildklierproblematiek gevolgd door secundaire bijnierproblematiek of andersom.
Naar mijn mening is er een regelrechte epidemie van primaire bijnieruitputting met secundaire schildklierproblematiek gaande.
Plan van aanpak:
Aan leren voelen wanneer ik te weinig heb, of juist teveel.
Vanavond heb ik in plaats van een halve, later nog een kwart erbij genomen omdat ik het idee had dat ik te weinig had.
Nu voel ik me na korte tijd weer stukken beter, ik merk bij mezelf heel erg dat ik erg onrustig wordt als ik te weinig heb, dat lijken normaal symptomen van een te snelle schildklier maar tel daar bij op dat ik lusteloos ben, dat past niet bij een te snelle schildklier voor mij.
Dan vreet ik het hele huis kaal namelijk, weet ik uit ervaring.

Hier nog een stuk over de schildklier, waar de bijnieren ook in voorkomen:
http://www.uitdaging.net/gezond/schildk ... chten.html