Na zoveel jaren steeds hoop hebben, en toch merken dat bepaalde nieuwe (alternatieve middelen) wel helpen maar niet voor lange tijd, zijn we het moe geworden.

Ikzelf moet dan weer even hier op mijn topic lezen hoe het ook alweer met mij gesteld was een paar jaar geleden.
En als ik dat dan vergelijk met hoe ik me nu voel, dan moet ik heel eerlijk zijn dat er toch behoorlijke vooruitgang is.
En dat geeft mij steeds weer de moed om toch weer iets anders erbij of i.p.v. het gebruikelijke te slikken.
Wat de CBD olie betreft, heb ik in het begin mijn twijfels gehad omdat het plantje zo'n slechte naam heeft door het verkeerde gebruik ervan. Als iemand het woord 'wiet' hoort of leest denk je al snel aan de verslaving ervan.
Toch is de plant zelf heel erg medicinaal maar dan moet het wel op een goede manier toegepast worden. Dat is ook zo met de meeste plantaardige medicatie.
Als je b.v. de Wolfskers neemt (Belladonna) dat veroorzaakt ook allerlei stuwingen in het centrale zenuwstelsel, maar neem je de juiste verdunning hiervan kan het heel veel verlichting brengen bij bepaalde aandoeningen, en werkt het genezend.
Dat is bij vele planten het geval, de verdunningen en verhoudingen zijn erg belangrijk. En in dit geval met aftreksel van de cannabisplant dus de CBD olie, is de hoeveelheid die jou helpt heel verschillend als je dit met anderen vergelijkt.
Ik ben er nog steeds er niet uit welke hoeveelheid mij helpt. Het is steeds experimenteren. Ik ben weer teruggegaan naar de eerste hoeveelheid waar ik mee begon en toen ik merkte dat ik verlichting kreeg van mijn klachten. Dat is 2 X 3 druppels.
De ophoging na weken leidde niet tot meer verbetering bij mij, maar zelfs een terugslag. Mijn zwager heeft al baat bij 1 of 2 druppels voor het slapen gaan, hij slaapt als een roos nu, en heeft geen slaapmiddelen meer nodig. (dus wat een verschil van mens tot mens)

Nu ben ik weer op de vermindering van de druppels en deze is voor mij tot nu toe de beste dosering. Helemaal verbetering is er niet, maar de migraine is wel verbeterd. En ook mijn vermogen om dingen te relativeren is verbeterd, ik kan weer helder denken.
Alleen de prikkelverwerking en de overgevoeligheid voor geluid is nog wel aanwezig maar daar heb ik me maar bij neergelegd. Ik gebruik oordopjes en zet soms een koptelefoon op.

Ikzelf denk gewoon dat dit is beschadigd door de bacterie en onherstelbaar is.
Ik heb een hele goede technische uitleg over de bestanddelen die in de CBD olie zitten en hoe het werkt opgezocht en uitgewerkt. Als er iemand interesse voor heeft wil ik het hier wel uittikken.
Daar moet ik wel even voor gaan zitten, en ik vind dat geen probleem, maar er moet wel interesse voor zijn. Het komt uit een medisch blad. Dus niet zomaar willekeurig van internet geplukt.
Daisy
Oja nog even dit: De medicinale cannabis werd al heel vroeg in de reguliere medische wereld gebruikt: