waar shoppen jullie je supplementen bij elkaar?

johnvz

Re: waar shoppen jullie je supplementen bij elkaar?

Berichtdoor johnvz » Vr 09 Mar 2018, 07:12

Ik ben erg tevreden over iHerb. Veel keuze en een veel lager prijsniveau dan in Europa. Als je bestelwaarde (excl. korting) boven EUR 22 is, moet je BTW betalen. PostNL brengt hiervoor EUR 13 extra aan handling kosten in rekening en DHL meen ik EUR 17,50. Dat heb ik meerdere keren gehad helaas, omdat ik dacht dat een kleine overschrijding wel door de vingers zou worden gezien. Niet dus :?

Daarom altijd in kleine verzendhoeveelheden bestellen. Ik neem standaard de goedkoopste verzendoptie (regular mail) en dan heb je het in 10-14 dagen in huis. Snelle verzendoptie is 2-3 dagen (DHL) maar veel duurder.

Bij een pakketwaarde boven EUR 150 moet je naast BTW ook invoerrechten betalen. Daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Mijn ervaring met supplementen is overigens per merk verschillend. Is ook een beetje uitproberen. Lees vooral de uitgebreide reviews per product, dat geeft wat richting. Momenteel ben ik erg tevreden met de spullen van MRM. Maar goed, ieder lichaam reageert anders. Dat weten we allemaal inmiddels.

jane10021

Berichtdoor jane10021 » Do 10 Mei 2018, 23:17

Ik ben ook erg tevreden over Iherb, maar ik bestel meestal juist vrij veel in 1 keer. Zolang je onder de 150 euro blijft heb je geen invoerkosten, maar wel inklaringskosten. Die zijn bij DHL inderdaad vrij veel, maar dan komen de totale verzendkosten voor alles bij elkaar op ongeveer 25 euro uit meestal. Desondanks ben ik toch vele malen goedkoper uit dan wanneer ik dezelfde spullen in Nederland zou bestellen, als ik ze daar al kan krijgen.
Het lukt me meestal niet om onder de 22 euro te blijven. De gewone mail is alleen in voor kleine hoeveelheden. Met DHL heb je het wel binnen 3 dagen in huis meestal.
Overigens heb ik de tri-fortify melon ook geprobeerd, ik werd er misselijk van. Maar toen kwam ik tegen dat de opneembaarheid van acetyl-glutathion nog beter is dan de liposomale glutathion, en die kan je weer voor niet al te veel bij Iherb bestellen. En gewoon in pil-vorm, veel makkelijker. Maar ik vind zelf eigenlijk NAC beter werken.

De bodyenfitshop heeft ook vrij lage prijzen, een klein aanbod, maar wat ze hebben is vrij goedkoop en meestal van goede kwaliteit.

Ik zag medicaherbs genoemd worden. Het leek alsof die alleen een eigen merk verkopen, klopt dat? En is dat een goed merk?

Josie

Berichtdoor Josie » Vr 11 Mei 2018, 08:59

De laatste maanden heb ik meerdere keren bij iherb besteld voor rond de 60 euro en moest ik maar ong. 3 euro aan extra kosten betalen. Ik kreeg dan een mailtje van DHL. De supplementen zelf zijn een stuk goedkoper dat in NL. Voor de verzendkosten slechts een paar euro, die kosten kunnen extra laag uitkomen als je producten ertussen hebt die een 'shipping saver' zijn. Had het iedere keer binnen een dag of 3-4 in huis. :)
Ik denk dat ze steekproefsgewijs die hogere kosten in rekening brengen. Vorig jaar moest ik een paar keer ong. 17 euro extra betalen.

Jane10021, ik word ook misselijk van die tri-fortify melon, wat een smerig goedje, en bedankt voor de tip.

Terug naar “Supplementen en kruiden”