34 Medische Studies die bewijzen: Cannabis Geneest Kanker
Bron: worldunity.me lees meer
Cannabis en Kokosolie maakt voor een krachtig mengsel om kankercellen mee te doden!(met how to video)
Bron: healthbytes.me lees, kijk en luister meer
34 Medische Studies die bewijzen: Cannabis Geneest Kanker
Cannabis en Kokosolie maakt voor een krachtig mengsel om kankercellen mee te doden!(met how to video)
TABOE: GEBRUIK VAN WIET BIJ PIJN
3 APRIL 2015
Laat ik eerst voor op stellen, dat ik niemand aan de drugs wil helpen. Deze blog is puur informatief en ik wil hiermee een discussie openen waar vaak niet over gesproken wordt, omdat het toch over drugs gaat. Wiet kan net als pijnstillers, alcohol en andere drugs, verslavend werken. Pas hier dus mee op en laat je goed informeren door je huisarts!!
Er schijnt toch nog een groot taboe op te heersen: het gebruik van wiet bij (chronische) pijnklachten. Daarom wil ik graag vandaag dit onderwerp aansnijden. Waarom? Omdat ik me wel eens af vraag wat nou schadelijker voor je is. Een paar hijsjes van een joint, of -in mijn geval- jezelf volproppen met Diclofenac, Paracetamol en morfine-achtige pijnstillers? Of als je zo’n pijn heb ondanks de pijnstillers dat je er niet van kunt slapen?
Interessant artikel van typischmarjolein, een bekende uit ME land.VerlorengezondheidM schreef:Bron: typischmarjolein lees meerTABOE: GEBRUIK VAN WIET BIJ PIJN
3 APRIL 2015
Laat ik eerst voor op stellen, dat ik niemand aan de drugs wil helpen. Deze blog is puur informatief en ik wil hiermee een discussie openen waar vaak niet over gesproken wordt, omdat het toch over drugs gaat. Wiet kan net als pijnstillers, alcohol en andere drugs, verslavend werken. Pas hier dus mee op en laat je goed informeren door je huisarts!!
Er schijnt toch nog een groot taboe op te heersen: het gebruik van wiet bij (chronische) pijnklachten. Daarom wil ik graag vandaag dit onderwerp aansnijden. Waarom? Omdat ik me wel eens af vraag wat nou schadelijker voor je is. Een paar hijsjes van een joint, of -in mijn geval- jezelf volproppen met Diclofenac, Paracetamol en morfine-achtige pijnstillers? Of als je zo’n pijn heb ondanks de pijnstillers dat je er niet van kunt slapen?
Ik ben inderdaad geengreyhoundmum schreef:geweldige post Roxy... je opmerkingen en opvattingen!
Vind wel dat je niet een "verklaring schuldig" bent aan vrienden of kennissen wat je gebruikt en waarom... al vallen ze vd kruk/stoel af![]()
laat maar vallen. Het gaat meer om met wie je iets wilt delen en wie niet denk ik.
Dat is niet altijd zo geweest. Ik ben best een lange tijd een best braafgreyhoundmum schreef:Ken je inmiddels een beetje om te weten dat je daar sch**t aan hebt wie wat van je denkt..En idd niet iedereen hoeft alles van je te weten toch ?
![]()
Gewoon blijven doen! Mijn vriendin met veel pijn heeft er ook goed baat bij.greyhoundmum schreef:Ik rook wel es een joint om vd pijn af te komen.. het werkt werelds moet ik zeggen... voor mij.
Nadeel.. als het uitgewerkt is ... voel je alles weer, maar de momenten dat je geen pijn hoeft te voelen =zalig.
Dat is mijn nood oplossing en mijn huisarts weet het ook... ben altijd eerlijk en open over.
Roxy schreef:Ik ben begonnen met het gebruiken van medicinale wietolie.
De basis kokosolie extractie met ongeveer 20% THC en 5% CBD.
Het is puur natuur gemaakt zonder chemische oplosmiddelen.
Bij de Stichting SSN/SCF wordt gewerkt met bio wiet en bio kokosolie voor extractie.
Men is erg alert op alle mogelijke vervuilingen en intoleranties van alle patiënten.
De producten worden zeer regelmatig getest en men krijgt van honderden patiënten al terugkoppeling.
Het is observeren en goed naar het lichaam blijven luisteren en kijken wat het effect zal gaan worden.
Het is een kwestie van uitproberen.
Ik heb begrepen dat het erg verschillend kan zijn hoe de wietolie valt. Sommigen kunnen na 1 druppel al niet meer van de bank komen en anderen kunnen thee lepels vol nemen van de sterkste wietolie soort en niets merken.
Ik ga de wietolie in eerste instantie gebruiken voor:
- het verbeteren van de slaapkwaliteit (doorslapen);
en:
- het ontspannen van de spieren;
- spiertrekkingen/spasmen.
Ik kan alleen voor mij zelf spreken. Mijn ervaringen deel ik in het persoonlijke topic.
bron Apotheek http://www.apotheek.nl/Kosten en vergoeding medicinale cannabis
Volgens de website http://www.apotheek.nl zijn de prijzen als volgt opgebouwd.
- 5 gram SIMM 18 kost in de apotheek circa € 44,-. De kostprijs van BMC is € 35,60 en de vergoeding voor het werk van de apotheek bedraagt ongeveer € 6,-. Over het totaal wordt 6% btw in rekening gebracht.
- 5 gram Bedrocan kost in de apotheek circa € 50,-. De kostprijs is € 41,25 en de vergoeding voor het werk van de apotheek bedraagt ongeveer € 6,-. Over het totaal wordt 6% btw in rekening gebracht.
De zorgverzekeraar beslist of medicinale cannabis vergoed wordt. Dit is afhankelijk van hun vergoedingsbeleid. Zorgverzekeraars staan niet altijd open voor het gebruik van medicinale cannabis. Het is daarom belangrijk om goed geïnformeerd te zijn over de laatste wetenschappelijke stand van zaken omtrent de toepassing van medicinale cannabis. Het Bureau voor Medicinale Cannabis kan iemand informeren over de huidige stand van zaken.
Terug naar “Supplementen en kruiden”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten