CBD olie (cannabis/wiet)

guidocooijmans

Re: CBD olie (cannabis/wiet)

Berichtdoor guidocooijmans » Wo 13 Jul 2016, 21:29

Hallo,

Ik zag deze berichten voorbij komen ik wil ook graag even reageren. Ik heb ook lyme en ik ben nu al 2 maanden aan het testen met CBD olie maar helaas biedt het voor mij weinig soelaas.

Op mijn zoektocht op het net stuitte ik vanavond op * en daar las ik pas voor het eerst dat er een verschil is tussen CBD olie en wiet olie. (waar dus wel THC in zit in tegenstelling tot CBD olie) Dat is voor mij helemaal nieuw.

Hebben jullie CBD olie gebruikt of juist wietolie? Want die wietolie is ook niet vrij verkrijgbaar heb ik gelezen.

- edit door de moderator: reclame (website) verwijderd -

Roxy

Berichtdoor Roxy » Do 14 Jul 2016, 10:40

Hallo guido,
guidocooijmans schreef:Ik zag deze berichten voorbij komen ik wil ook graag even reageren. Ik heb ook lyme en ik ben nu al 2 maanden aan het testen met CBD olie maar helaas biedt het voor mij weinig soelaas.

Op mijn zoektocht op het net stuitte ik vanavond op * en daar las ik pas voor het eerst dat er een verschil is tussen CBD olie en wiet olie. (waar dus wel THC in zit in tegenstelling tot CBD olie) Dat is voor mij helemaal nieuw.

Hebben jullie CBD olie gebruikt of juist wietolie? Want die wietolie is ook niet vrij verkrijgbaar heb ik gelezen.
Welkom op het forum!

Misschien is dit topic ook interessant voor je om te lezen? viewtopic.php?f=31&t=273&start=50

Ik gebruik de basis olie 20% THC 5% CBD en 5% CBN/CBL van SSN SCF/SCF/SCZ.

SSN SCG Groningen - RTV Noord https://www.youtube.com/watch?v=T1zpe3vQ6qg
Cunera is bij de Groningse vestiging van de Social Club https://www.youtube.com/watch?v=jv4qxr1rbV0

SSN SCF Leeuwarden - Omroep Friesland https://www.youtube.com/watch?v=fRb7msJTjUQ

SSN SCZ Zwolle - RTV Oost https://www.youtube.com/watch?v=CruFE5V5LsM
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

Lola Lyme

Berichtdoor Lola Lyme » Zo 21 Aug 2016, 16:32

Nieuwe aanval farmaceutische industrie op CBD (video)
Donderdag, 18 augustus 2016

Wanneer de Amerikaanse overheid onder aanvoering van president Obama hun volle gewicht in de strijd gooit tegen het “wondermedicijn” CBD dan weet je dat dit spul goed werkt.

De farmaceutische industrie keek met lede ogen toe hoe steeds meer kanker- en andere patiënten baat vonden bij dit niet hallucinerende deel van de cannabisplant.

Het begint op een soort wedstrijd te lijken. Wat is sneller, de bewustwording van de mensheid of de verkrampte regelgeving van de overheid die de belangen van de farmaceutische industrie aan alle kanten probeert te beschermen?

Lees meer Bron: Niburu
♪♪♫♫ 'The soul always knows what to do to heal itself. The challenge is to silence the mind' ♫♫♪♪

RoelA

Berichtdoor RoelA » Do 15 Sep 2016, 13:30

Ik vond deze interessante video van Chris Shade waarin hij CBD olie bespreekt en de reden waarom het functioneert op neurodegeneratieve ziektes als lyme: Het fixen van NO-ONOO cyclus.

https://youtu.be/b4Gv4e-kJBk

De NO-ONOO cyclus is een destructieve cyclus in het lichaam, aangezwengeld door LPS (zoals van lyme en andere chronische infecties), resulterend in zware oxidatieve stress, activering van nf-kb, cytokine stimulatie, BH4 en antioxidant uitputting en "fight or flight" dominantie. Het gevolg is ook dat het detoxificatiesyteem van het lichaam niet meer juist werkt. De ontregeling van de NMDA receptors (glutamaat/GABA) staat ook centraal en is een van de manieren waarop de cyclus zichzelf in stand weet te houden (als vicieuze cirkel). Realiseer je dat een hoop van de symptomen die patienten van chronische ziekte ervaren rechtstreeks afkomstig zijn van deze cyclus!

CBD olie weet op diverse plekken deze ontregeling te herstellen. In de genoemde video op 45:36 geeft hij een korte samenvatting hiervan voor wie niet de gehele video wil bekijken (wat begrijpelijk is).
Er zijn meer methodes om de NO-ONOO cyclus te herstellen (zoals het verder onderdrukken van oxidatieve stress door peroxynitrite en het herstellen van BH4 met bijv vit C of 5-MTHF), maar CBD olie lijkt een veel belovend middel voor de basis.

Doordat het detoxsysteem weer op gang komt als de NO-ONOO cyclus onderdrukt wordt is het bijvoorbeeld ook belangrijk om binders te gebruiken. Zware metalen en andere cytokines/toxines die gemobiliseerd worden hebben een sterke invloed op de NO-ONOO cyclus, dus je wilt ze zeker wel binden en afvoeren (anders recirculeren ze door enterohepatische circulatie).

Tevens in de video op 36:30 benoemt Chris Shade de resultaten met lyme patienten.

Je kunt meer vinden over de NO-ONOO cyclus bijvoorbeeld op:
http://www.townsendletter.com/FebMarch2 ... O0210.html
http://www.tinnitusjournal.com/detalhe_artigo.asp?id=81

CBD olie lijkt dus een uitstekende alternatieve therapie te zijn voor Lyme! En bedenk dat het onderdrukken van het mechanisme dat de klachten veroorzaakt niet het enige effect is, want als het lichaam weer kan detoxen en repareren dan gaat over tijd het immuunsysteem ook effectiever werken en kan zo meehelpen de chronische infecties als Lyme te stoppen. Ik ben er zeker enthousiast over!

Roxy

Berichtdoor Roxy » Do 15 Sep 2016, 15:00

Hallo RoelA,
Dank je wel voor de video en de artikelen met aanvullende informatie en jouw duidelijke toelichting.
Ik ga het allemaal lezen en luisteren als de temperaturen weer zijn gezakt en er afkoeling is gekomen.
RoelA schreef:CBD olie lijkt dus een uitstekende alternatieve therapie te zijn voor Lyme! En bedenk dat het onderdrukken van het mechanisme dat de klachten veroorzaakt niet het enige effect is, want als het lichaam weer kan detoxen en repareren dan gaat over tijd het immuunsysteem ook effectiever werken en kan zo meehelpen de chronische infecties als Lyme te stoppen. Ik ben er zeker enthousiast over!
Dat heb ik ook begrepen uit informatie ontvangen van Lyme lotgenoten en uit informatie die ik elders lees.

Ik ben dan ook erg benieuwd hoe het bij mij verder zal gaan uitwerken en welke resultaten er verder kunnen worden bereikt.
Bij de slaap heb ik al een goed resultaat kunnen bereiken bij het gebruik van medicinale wietolie 20% THC 5% CBD en 5% CBN/CBL van een paar maanden.

Ik heb de spiegel nog niet kunnen opbouwen. Daar ga ik op een aanstaand rustig moment mee beginnen.
Spiegel opbouwen (noot: geldt voor wietolie 20% THC 5% CBD en 5% CBN/CBL, :idea: :arrow: let op: geldt niet voor CBD olie!
bron: http://socialclub.frl/ )

Voor een maximaal resultaat moet je een spiegel opbouwen. Dat betekend minstens drie maal in 24 uur een dosis, het mag ook vaker zijn. Als je zorgt dat er ca. 5 uur tussen elke dosis zit, is de vorige dosis zeker uitgewerkt.

Het vraagt tijd en geduld hebben en dat moeten mensen/Lyme patiënten goed in de gedachten houden.
Sommige mensen zijn erg ongeduldig en verwachten na een paar dagen, weken al resultaten.. Dat kan natuurlijk niet het is geen 'toverstafje'.
Ik denk dat je eerder rekening moet houden met het gebruik van 1 jaar of langer? om goed te kunnen observeren en vaststellen wat de resultaten kunnen zijn.
Laatst gewijzigd door Roxy op Do 15 Sep 2016, 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~

RoelA

Berichtdoor RoelA » Do 15 Sep 2016, 15:34

Ik weet het niet zeker, maar van wat ik uit de Shade videos meekrijg is dat pure CBD olie wellicht beter werkt dan ruwe? Dus zonder de THC zegmaar. Is er een reden waarom je voor een product hebt gekozen met 20%THC?

CBD zal zeker niet een toverstafje zijn waarmee je zo ineens alle symptomen oplost. Ontgiftingreacties als het detoxificatiesysteem weer langzaam op gang wordt gebracht lijken me bijvoorbeeld reëel en kunnen ook voor veel tijdelijke problemen zorgen. Dus gebruik over een langere tijd zal zeker een must zijn.

Roxy

Berichtdoor Roxy » Do 15 Sep 2016, 15:49

Hallo RoelA,
RoelA schreef:Is er een reden waarom je voor een product hebt gekozen met 20%THC?
De basis olie van Medical Social Club Friesland/Groningen/Zwolle is 20% THC 5% CBD en 5% CBN/CBL.
Het bestaat uit verschillende componenten die samenwerken.
Voor de slaap en pijn (neuropatische-/zenuw pijnen, wat ook bij veel Lyme patiënten voor komt) kan dat goede resultaten geven.
Bij mij werkt het bij de doorslaap goed. De kwaliteit van de slaap is er goed mee verbeterd.

Het ontspannen van de spieren (spierspanning) blijft verbeteren.
De spiertrekking/spasmen in de benen/voeten/tenen verbetert.

Voor de overgebleven rest pijn wil ik het ook gaan proberen. Ik moet het dan overdag gaan nemen en kijken wat het resultaat zal gaan worden. Ik wil graag nog van het laatste restje reguliere pijnmedicatie af komen. Dat kan dan weer van het medicatie lijstje af.
Ik gebruik liever een 100% natuurlijk middel dan reguliere medicatie.

Naast de basis olie zijn er andere soorten en sterkten olie verkrijgbaar. Er is basis olie, medium olie, sterke olie, CBD olie en Cannabis Cocktail (CC).
Het is puur natuur gemaakt zonder chemische oplosmiddelen.
Er wordt gewerkt met bio wiet en bio kokosolie voor extractie.
Men is erg alert op alle mogelijke vervuilingen en intoleranties van alle patiënten.
De producten worden zeer regelmatig getest en men krijgt van honderden patiënten al terugkoppeling.

Afbeelding

Roxy

Berichtdoor Roxy » Do 15 Sep 2016, 17:06

Hallo RoelA,
Aangereikt in mijn pv. Met dank aan LolaLyme!
Lola Lyme schreef:
Roxy schreef:Ik heb begrepen dat de wietolie tevens een immuun regulerende en modulerende werking heeft.

Afbeelding

Cannabinoïden en het immuunsysteem

Het endocannabinoïdensysteem of ECS, is een opmerkelijk complex signalerings- netwerk dat grote gevolgen in het lichaam heeft.
Er zijn al veel studies gepubliceerd die onderzoek deden naar de effecten van de verschillende onderdelen van het ECS met betrekking tot eetlust, stofwisseling, bloedsuiker regulering, obesitas, pijn bestrijding, oxidatieve stress, thermoregulatie, gezondheid van het oog, stemming, geheugen, en nog veel en veel meer.

Echter, één zeer bijzondere en interessante therapeutische toepassing van het ECS is die op het immuunsysteem, of zoals sommige wetenschappers het noemen de modulatie van het ”immuno-cannabinoid”.
Eenvoudig gezegd, kan het ECS helpen bij het reguleren of variëren van de eigenschappen, de toon, en de algehele werking van het immuunsysteem. Hoewel de immunomodulerende effecten van het ECS niet volledig is opgehelderd, is het veelbelovend wat we inmiddels wel weten.

Ten eerste, in optimale concentraties, kunnen sommige cannabinoïden een ontstekings- remmende werking hebben bij patienten met auto-immuunziektes (bijvoorbeeld multiple sclerose, artritis, lupus, encefalitis, Parkinson).
Cannabidiol (CBD) is bijzonder krachtig in dit verband.
Ten tweede is aangetoond dat cannabinoïden een rol spelen bij de modulatie van neurogenese en neurodegeneratie.

Lees meer en bron: Cannabinoïden en het immuunsysteem

Adv Exp Med Biol. 1995;373:103-13.
Marijuana, receptors and immunomodulation.
Friedman H1, Klein TW, Newton C, Daaka Y.

Thus, immunomodulation induced by THC may be related to receptor effects as well as unrelated to such receptors. It is clear that THC and other cannabinoids are excellent tools for studying the mechanisms of immune modulation, especially altered susceptibility to microbial infection.

Lees meer Bron: NCBI

RoelA

Berichtdoor RoelA » Vr 16 Sep 2016, 12:50

Dank je voor de overzichtjes, Roxy. Erg informatief!

RoelA

Berichtdoor RoelA » Do 22 Sep 2016, 21:01

Ik zie dat er inmiddels ook een 2e video van Chris Shade is verschenen over CBD olie en de rol bij neurologische ziekte en detox:

https://youtu.be/SQ_QB74pxK8

Heb hem zelf nog niet gezien, maar verwacht dat het hetzelfde verhaal is als het eerste deel, maar dan met nog wat aanvullende informatie en nieuwe inzichten.

Terug naar “Supplementen en kruiden”