Wat kan ik met voeding doen?

Anoniem1992

Re: Wat kan ik met voeding doen?

Berichtdoor Anoniem1992 » Vr 09 Jan 2015, 18:07

Mijn dieet is glutenvrij en melkvrij. Lactosevrij werkt hier ook niet gezien ik ook niet tegen melkeiwit/caseine kan.
Soja geen toetjes of sojamelk, maar wat ketjap ofzo gaat goed als ik maar niet toegeef aan toetjes dan ben ik met 4 toetjes weer zwaar intolerant.
Verder varkensvlees reageer ik slecht op en dus ook gelatine.
Suiker probeer ik te beperken en ik eet geen brood vroeg op de dag, anders kan ik gelijk door naar mijn bed van de vermoeidheid die het oplevert, glutenvrij of niet.
Fruit gaat beperkt goed, vlees/vis/aardappelen/rijst en al het andere gaat wel prima.

Ik eet dus vroeg eigenlijk altijd eieren, of een restje van een of ander van de vorige dag.
Als afwisseling op de eieren na het sporten heb ik ook een eiwitshake staan die ik lust.
Een smoothie doet het hier ook goed, maar dan wel zorgen voor eiwit en een lepeltje kokosolie in je smoothie zodat je suikerspiegel niet op hol slaat.
Ik moet me goed aan mijn dieet houden, van voel ik me het beste, met gluten en melk kan ik echt niet functioneren, ik was echt een week ziek.

Nu gaat het na krap 2 jaar dieet redelijk, als ik soms smokkel en ik doe het niet te vaak kan ik wel eens wat geks eten, maar dan ben ik wel gelijk een dag depressief. :?
Dat was bij mij de hoofdmoot ook, ik was zwaar depressief en dat werd ik kennelijk van de gluten en de melk, de melk is nog het ergste, dan wist ik echt 3 dagen niet waar ik het zoeken moest.
Gekke is dat voor ik op gluten en melkvrij ging ik nooit zulke extreme reacties had, maar na 2 weken glutenvrij ben ik hondsberoerd geweest van een boterham.
Ik heb ook nooit darmklachten gehad, om die fabel maar te doorbreken dat je dat moet hebben als je een allergie hebt.

Troptard

Berichtdoor Troptard » Vr 09 Jan 2015, 20:25

Hoorde vandaag een arts op de radio over gluten intolerantie hype...
Volgens hem springt de voedselindustrie er op als een hond op een been om een graantje mee te pikken of eerder er goed hun boterham mee te verdienen (kon de woordspeling niet laten :)
De arts had het er over dat een arts in 1946 al waarschuwde voor wat nu aan de hand is en dat is geen intolerantie voor gluten maar intolerantie voor industrieel bewerkte tarwe !

http://www.ahealthylife.nl/moderne-tarw ... ische-gif/

http://www.radio2.be/de-madammen/de-myt ... glutenvrij
Elke wijze uil begon ooit als uilskuiken

Lola Lyme

Berichtdoor Lola Lyme » Ma 12 Jan 2015, 23:55

.
Laatst gewijzigd door Lola Lyme op Wo 04 Jul 2018, 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.
♪♪♫♫ 'The soul always knows what to do to heal itself. The challenge is to silence the mind' ♫♫♪♪

Daisy

Berichtdoor Daisy » Di 13 Jan 2015, 04:30

Waaaahhh,
Wat een lijst van niet eten. :o
Ik heb nu maar voor mijnzelf iets simpelers bedacht ( maar ik heb geen last van intoleranties) misschien ook wel want ik heb natuurlijk die bacterie die gek is op suiker, maar ik merk er niet zoveel van. Behalve dat ik dat beesje maar niet uit mijn lichaam krijg. ;)
Daarom maak ik mijn dieet wat makkelijker voor mezelf:
Ik eet zo 'natuurlijk' mogelijk, geen suikers toevoegingen van pakjes en de bewerkte producten laat ik zoveel mogelijk staan. Alleen puur natuur!
Ik hou me aan de verse groente en fruit van het seizoen, en schrijf op wat ik eet elke dag, en als ik ergens last vaan krijg of een migraine dag heb, kijk ik wat ik heb gegeten en wat misschien de oorzaak zou kunnen zijn.

Het is voor mij zo beter vol te houden.

Veel drinken en dan maak ik het maar gezellig met een vrolijke kan met fruit erin of wat kruiden, staat leuk ook nog!
Daisy
Bijlagen
gezonde drank.jpg
gezonde drank.jpg (23.06 KiB) 9519 keer bekeken
Luister naar je lichaam.

Henriëtte

Berichtdoor Henriëtte » Zo 05 Aug 2018, 14:14

Deze voeding is goed voor de concentratie;

Het brein mag dan wel een klein deel uitmaken van je lichaam; het consumeert maar liefst twintig procent van de energie die jij via voeding binnenkrijgt. Dit voedsel helpt je om geconcentreerd te blijven

https://www.plusonline.nl/hersenen-en-g ... 54d89602f0

Henriëtte

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Do 16 Aug 2018, 18:35

Uien en Knoflook zijn wel goed denk ik.

Garlic prevented cadmium-induced kidney damage and decreased the oxidative damage due to lead in rats

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18521705

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11448543

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Zo 30 Sep 2018, 15:54

Ik had gelezen dat okra (= een soort groente) Zenuwcellen die beschadigd zijn kan herstellen.
En neuronen zouden weer in aantal toenemen.

Nu kun je dat bij ons zo nu en dan bij de Lidle kopen, vers.
Dan haal ik het en doe het door de saus, het zijn maar kleine groene dingetjes.

Terug naar “Voeding”