Soja geen toetjes of sojamelk, maar wat ketjap ofzo gaat goed als ik maar niet toegeef aan toetjes dan ben ik met 4 toetjes weer zwaar intolerant.
Verder varkensvlees reageer ik slecht op en dus ook gelatine.
Suiker probeer ik te beperken en ik eet geen brood vroeg op de dag, anders kan ik gelijk door naar mijn bed van de vermoeidheid die het oplevert, glutenvrij of niet.
Fruit gaat beperkt goed, vlees/vis/aardappelen/rijst en al het andere gaat wel prima.
Ik eet dus vroeg eigenlijk altijd eieren, of een restje van een of ander van de vorige dag.
Als afwisseling op de eieren na het sporten heb ik ook een eiwitshake staan die ik lust.
Een smoothie doet het hier ook goed, maar dan wel zorgen voor eiwit en een lepeltje kokosolie in je smoothie zodat je suikerspiegel niet op hol slaat.
Ik moet me goed aan mijn dieet houden, van voel ik me het beste, met gluten en melk kan ik echt niet functioneren, ik was echt een week ziek.
Nu gaat het na krap 2 jaar dieet redelijk, als ik soms smokkel en ik doe het niet te vaak kan ik wel eens wat geks eten, maar dan ben ik wel gelijk een dag depressief.

Dat was bij mij de hoofdmoot ook, ik was zwaar depressief en dat werd ik kennelijk van de gluten en de melk, de melk is nog het ergste, dan wist ik echt 3 dagen niet waar ik het zoeken moest.
Gekke is dat voor ik op gluten en melkvrij ging ik nooit zulke extreme reacties had, maar na 2 weken glutenvrij ben ik hondsberoerd geweest van een boterham.
Ik heb ook nooit darmklachten gehad, om die fabel maar te doorbreken dat je dat moet hebben als je een allergie hebt.