Zuur-base dieet

joos06

Re: Zuur-base dieet

Berichtdoor joos06 » Wo 11 Feb 2015, 20:06

Ik heb enige weken geleden een detox gedaan op basis van Aloe Vera en sinds die tijd gebruik ik dagelijks pure Aloë Vera gel. Ik heb van die strips en heb de laatste weken een aantal keer de zuurgraad van mijn lichaam gemeten en zit nu steeds op een waarde tussen de 8 en 8,5, dus dat is super goed. Werkt perfect.

Lola Lyme

Berichtdoor Lola Lyme » Wo 11 Feb 2015, 20:21

Afbeelding
♪♪♫♫ 'The soul always knows what to do to heal itself. The challenge is to silence the mind' ♫♫♪♪

petje

Berichtdoor petje » Wo 15 Jun 2016, 13:45

Ik zie dat er al lang niets meer is gepost hier, maar ik ga toch een poging doen.

Hoe meten jullie de PH-waarde? Via je urine? Want ik heb dit ongeveer een jaar geleden laten doen in het ziekenhuis (liep toen ook al met dezelfde klachten als nu) en daar is uitgekomen dat mijn PH-waarde 8 is. Veel te base dus. Al heeft de Internist daar toentertijd niets over gemeld. Het is dat ik de resultaten toen zelf heb opgevraagd. Ik ben benieuwd of er hier meerdere mensen zijn die, zonder maatregelen te nemen, een hogere PH-waarde hebben?

raftafari

Berichtdoor raftafari » Do 16 Jun 2016, 15:40

Meestal word het met de urine en kleine teststripjes getest (kan je zo bij de apotheek halen hoor)
Persoonlijk denk ik dat iedere moderne mens last heeft van een te hoge zuurtegraad door het vele zwaar verwerkte eten dat dagelijks word binnengespeeld onbewust.
van stomweg een bouillionblokje tot je cornflakes is quasi alles bewerkt en verzurend voor je lichaam tenzij je alles vers en onbewerkt koopt.
(zelfs steviapoeder werkt verzurend owv de bexerkingsprocessen en extra middelen erin)
No words to say
and nothing left to fear
Cuz every moment
is made to disapear

petje

Berichtdoor petje » Za 25 Jun 2016, 20:35

Huh? Maar een waarde van 8 is toch juist niet verzurend? Alles onder de 7 is verzurend en alles erboven basisch...toch?

lizzy62

Berichtdoor lizzy62 » Ma 15 Jan 2018, 20:59

Vraagje voor de mensen die dit dieet volgen:
Ik ben me hier al een poosje in aan het verdiepen, maar kan nog geen onderzoeken vinden die aantonen dat de zuurgraad van je eten je gezondheid kan beinvloeden. Ik wil graag weloverwogen een keuze maken om eventueel dit dieet te proberen en hoop dat er iemand is die me kan uitleggen waarom hij/zij dit dieet volgt :).

Er wordt door sommigen gezegd dat de zuurgraad van het bloed redelijk stabiel (en basisch) is en dit wordt al gereguleerd door het lichaam door bijvoorbeeld de urine zuurder te maken. Het zou dan dus niet uitmaken volgens hen wat je eet, je bloed ph-waarde kan niet te zuur worden.

Is er misschien iemand die hier goed kan uitleggen waarom het zuur-base dieet er juist vanuit gaat dat het wel invloed heeft?

Hierbij een link waarin ik deze tegenargumenten vond:
https://www.healthline.com/nutrition/th ... -diet-myth

Groetjes,
Lizzy

Josie

Berichtdoor Josie » Di 16 Jan 2018, 09:24

Goed punt Lizzy!
Ik volg dit dieet zelf niet. Maar ik denk dat de baat bij een dergelijk dieet hem zit in een grote hoeveelheid groente in verhouding tot andere componenten. Dat is voor iedereen goed.

Ik probeer iedere dag minimaal 4-5x de ADH aan groente naar binnen te werken.
Verder eet ik zo weinig mogelijk granen, vet, suikers, melkproducten en bewerkte producten.
Heb jij op dit moment al aanpassingen gedaan in je voedingspatroon?

Het is mijn darmflora ten goede gekomen, bleek uit de laatste darmfloratest. Ik heb een grotere hoeveelheid goede darmbacteriën t.o.v. de vorige test, ondanks dat ik nog steeds aan de AB zit.

Josie

lizzy62

Berichtdoor lizzy62 » Ma 22 Jan 2018, 11:08

Josie schreef:Goed punt Lizzy!
Ik volg dit dieet zelf niet. Maar ik denk dat de baat bij een dergelijk dieet hem zit in een grote hoeveelheid groente in verhouding tot andere componenten. Dat is voor iedereen goed.

Ik probeer iedere dag minimaal 4-5x de ADH aan groente naar binnen te werken.
Verder eet ik zo weinig mogelijk granen, vet, suikers, melkproducten en bewerkte producten.
Heb jij op dit moment al aanpassingen gedaan in je voedingspatroon?

Het is mijn darmflora ten goede gekomen, bleek uit de laatste darmfloratest. Ik heb een grotere hoeveelheid goede darmbacteriën t.o.v. de vorige test, ondanks dat ik nog steeds aan de AB zit.

Josie

Dat is mooi Josie! Eet je dan vooral groente extra of ook fruit? Over fruit lees ik namelijk ook gemengde adviezen of het goed zou zijn voor Lyme, vanwege de suikers.

Ik heb zelf nu in elk geval de beslissing gemaakt om veganistisch te gaan eten (was al lactose intolerant) en om meer groente en fruit te eten en geen verwerkt eten meer.

Lizzy

Josie

Berichtdoor Josie » Di 23 Jan 2018, 14:24

Hoi Lizzy,

Ik eet zowel veel meer groente als veel meer fruit dan de ADH. Maar ik eet nu in principe alleen fructose-arm fruit (t.o.v. de hoeveelheid glucose). Er zijn lijstjes op internet. Ik eet bijv. geen appels.

Over fruit zijn idd gemengde adviezen, en ik weet ook niet wat nou het beste is, ik heb heel lang nauwelijks fruit gegeten dat beviel me eigenlijk niet zo goed.

Wat me er op dit moment aan bevalt is dat het licht verteerbaar is, snel de maag passeert, snel wat energie geeft, veel vitamines en mineralen aanvult, bij mij nooit buik-klachten geeft en geen onverteerde resten in de ontlasting en darmen achterlaat die weer extra immuunreacties zouden kunnen geven.
Ik heb tot nu toe ook geen last van candida gehad. Dus so far so good, zal ik maar zeggen.

Ik denk niet dat er 1 dieet is dat voor iedere lymepatiënt optimaal is, het is denk ik toch uitzoeken per persoon waar iemand zich het prettigst bij voelt. Samen met afwisseling, lef en discipline is er een hoop uit te proberen en te bereiken denk ik.

Ik maak ook vaak zelf groentesap met een sapcentrifuge, dat geeft echt een boost! :D

Gebruik je al B12? Kan nodig zijn bij een veganistisch dieet.

Josie

lizzy62

Berichtdoor lizzy62 » Zo 04 Feb 2018, 09:17

Ha Josie,

Klinkt goed! Ik gebruik inderdaad al B12 dus dat gaat vast goed :).
Als er nog iemand is met meer info over het zuur-base dieet hoor ik het graag!

Lizzy

Terug naar “Voeding”