Aloe vera

Sproetje

Re: Aloe vera

Berichtdoor Sproetje » Di 16 Dec 2014, 15:35

bamboe schreef:@ Leia: nog maar eens: dit topic hoort niet bij het onderwerp "voeding" maar bij het onderwerp "supplementen en kruiden".

Waarom laat je Leia niet gewoon haar werk doen?
Jij gebruikt het toch als zijnde een soort van ondersteuning bij jou ziekte van lyme?

Verder is aloe vera geen kruid maar een plant.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Alo%C3%AB_vera

Ook dacht ik dat het vooral goed als laxeer middel werkt maar dan moet je er wel aardig wat van innemen geloof ik.
In kleine hoeveelheden doet het niks.
De gel bestaat uit 99% water.

bamboe

Berichtdoor bamboe » Di 16 Dec 2014, 19:14

beste Sproetje,
in reactie op dat ik volgens jou Leia haar werk niet zou laten doen: in mijn optiek help ik Leia om berichten op de plaats te zetten waar ze horen: dat lijkt namelijk haar expliciet hier op het forum geuite intentie als ik het goed begrepen heb en ik geloof niet -haar woorden letterlijk nemend- dat ze er problemen mee zou hebben om in dezen haar werk te doen. Juist in het beginstadium van het ontstaan van dit forum wil Leia graag laten zien waar berichten goed staan op dit forum heeft ze ons laten weten. Wat mij betreft nogmaals is ze wat overijverig, maar als ze het dan toch zo goed wil doen, dan help ik haar graag. Bovendien: mijn bericht is ergens weggehaald waar ik het had geplaatst. Daar heb ik geen bezwaar tegen, maar wel tegen waar het dan nu is neergezet: want er is een veel betere plek zoals ik al heb aangegeven. Aloe vera is namelijk geen voeding maar een kruid nogmaals, en dan eentje met een therapeutische werking welteverstaan.

Verder: of ik de aloe vera specifiek inzet tegen lymeklachten vind ik voor mezelf geen relevante vraag: alleen dat het helpt bij klachtenvermindering in mijn geval.
Of dat nou van de lyme komt in directe of indirecte zin: kan me verder niet echt iets schelen.

Tot slot: de benamingen "kruiden" en "planten" zijn inwisselbaar.
Nogmaals: aloe vera wordt echter meestal gebruikt vanwege de geneeskrachtige werking en is in die zin niet slechts een kruid of een plant maar een bewezen geneeskrachtige kruid/plant: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2763764/
Het is niet dat men aloe vera nuttigt vanwege de voedingswaarde, tenminste ik heb nog nooit iemand horen zeggen dat die zin had om zich te verlustigen aan een aloe vera-stengel.

Leia
Moderator

Berichtdoor Leia » Wo 17 Dec 2014, 06:48

Beste Bamboe, je helpt mij en het forum hier helaas niet mee, integendeel.
Vervelend aangezien je schrijft dat het wel je bedoeling is om mij te helpen.

Mijn intentie is anders dan hoe jij deze omschrijft. Ik had en heb jouw mening over de plek van het onderwerp gelezen.
In mijn vorige bericht heb ik op jouw mening gereageerd en mijn intenties toegelicht zie op de vorige pagina: viewtopic.php?f=28&t=177#p1487
Als je hier vragen over hebt, laat me maar weten.

Je schrijft dat je me graag wil helpen... Dit kan bijv. door te laten merken dat je mijn vorige bericht gelezen hebt. En je helpt me ook door jouw schrijven aan mij vriendelijk en respectvol te formuleren, dit mag je ook van mij verwachten.
Het helpt mij ook als je dit nu verder loslaat...

Ik heb jouw onderwerp reeds verplaatst, om eerder vermelde reden. In mijn vorige bericht heb ik geprobeerd over te brengen dat de verschillen tussen de subforums waar we het nu vervolgens over hebben, niet zodanig groot zijn dat het bijdraagt aan het forum om dit onderwerp nogmaals te verplaatsen. Het gaat mij voor wat betreft de indeling van het forum om een globale structuur op het forum en niet om deze details. De moderators nemen de uiteindelijke beslissingen.

Vat het alsjeblieft niet persoonlijk op als ik iets verplaats, dat geldt ook voor het andere onderwerp van jou dat ik heb verplaatst: viewtopic.php?f=25&t=187#p1525

Iedereen die een door hem of haar gestart onderwerp graag verplaatst wil hebben kan dit uiteraard altijd vragen aan de moderators.

Leia, moderator

bamboe

Berichtdoor bamboe » Wo 17 Dec 2014, 10:36

Beste Leia,
jij helpt mij in elk geval (ook) niet.
Geen probleem: maar het leek je intentie.
Het is niet dat ik je perse wil helpen noch tegenwerken: maar meer laten zien dat als je aan je eigen intentie tegemoet komt, dat je mij dan (toevallig ook) helpt, hetgeen je niet doet en dan ook nog zonder inhoudelijk te motiveren dat je kennelijk vindt dat aloe vera voeding is en geen (therapeutisch) kruid: want dat is als het goed is in eerste instantie het issue waar het hier volgens mij werkelijk om draait.
Dat is aan jou, maar het laat natuurlijk wel iets zien: namelijk wat je intenties waard zijn.
Dat je erbij zegt dat het niet persoonlijk bedoeld is of als je zou zeggen dat het wel persoonlijk bedoeld is: dat maakt voor mij geen verschil voor hoe ik je reacties ervaar.

Leia
Moderator

Berichtdoor Leia » Wo 17 Dec 2014, 12:39

bamboe schreef:Dat is aan jou, maar het laat natuurlijk wel iets zien: namelijk wat je intenties waard zijn.

Bamboe, voor deze op de persoon gerichte opmerking krijg je bij deze een waarschuwing.

In deze beslissing heb ik ook opmerkingen van jou in je 3 eerdere berichten in dit onderwerp die aan mij persoonlijk waren gericht meegenomen en ook het negeren van mijn verzoek om je zinnen vriendelijk en met respect te formuleren.

Leia, moderator

bamboe

Berichtdoor bamboe » Wo 17 Dec 2014, 13:07

hoi Leia, het staat je vrij om me te waarschuwen.
En wat respectvol is: daarover valt te twisten.
Je gaat als moderator -wat opmerkelijk is- voorbij aan de inhoudelijkheid van het issue.
Hoe respectvol is dat?
Jij bent niet de enige die in staat is om oordelen te vellen.
Het enige verschil tussen jou en mij is dat je de moderator bent en ik forumlid.
Doe wat je niet laten kan, ik wens je daarbij veel wijsheid toe.

Marco
Beheerder & Moderator

Berichtdoor Marco » Wo 17 Dec 2014, 15:17

Bamboe,
Volgens de regels volgt nu ook nog een 2de waarschuwing. Bij deze. Misschien weet je het nog niet, maar bij de 3de waarschuwing volgt een tijdelijke ban.

Zie: http://www.lymeforum.nl/forum/viewtopic.php?f=2&t=15

Beleid bij overtredingen

- Lymeforum.nl gebruikt een “three strikes”-beleid. Gebruikers worden maximaal twee keer gewaarschuwd voor overtredingen van de regels in een periode van drie maanden. Als er noodzaak is tot een derde waarschuwing, dan zal een tijdelijke ban worden toegepast van een periode tussen 7 dagen tot 1 maand.
- Met de admin / moderator in discussie gaan na het ontvangen van een waarschuwing, zal leiden tot een onmiddellijke extra waarschuwing.

Jammer dat je zo op de persoon schrijft, dit is écht niet gewenst en dus was de eerste waarschuwing volledig terecht. De tweede uiteraard ook.

Om nog even op de inhoud in te gaan, dit ‘onderwerp’ kan onder verschillende subforums geplaatst worden. Voor wat betreft de indeling van het forum gaat het ons om een globale structuur op het forum en niet om deze details omdat dit geen extra bijdrage geeft aan de doelstellingen van het forum.

Voor het verplaatsen van een onderwerp kan iedereen altijd een verzoek doen bij één van de moderators. Overleg hierover is uiteraard mogelijk, tot op zekere hoogte, want het zou zoveel mogelijk over de inhoud moeten gaan en niet over het forum zelf. Onder het kopje 'Feedback' zou zoiets over het forum zelf, dan besproken kunnen worden, maar graag niet in het bericht zelf.

Het verschil tussen een moderator en forumlid is, dat een moderator toch écht wel de eindbeslissing neemt. Uiteraard proberen wij dit zo neutraal mogelijk te doen met het vertrouwen van de forumleden.

Ik begrijp dat we jouw vertrouwen niet hebben omdat je een andere kijk hierop hebt. Dit is jammer, maar wij zijn van mening dat dit toch de juiste keuze is. Uiteraard hebben we persoonlijk ook een mening hierover wat gewoon ook mee weegt. Wij staan tenslotte ook voor onze doelstellingen die we met dit forum willen bereiken wat in het algemeen belang is van de lymepatiënt.

bamboe

Berichtdoor bamboe » Wo 17 Dec 2014, 15:26

Het verschil tussen een moderator en forumlid is, dat een moderator toch écht wel de eindbeslissing neemt.

Hoi Marco, ja dat was me allang helder.
Ik heb niet de behoefte om tegen elke prijs op dit forum aanwezig te zijn en nogmaals: het staat jullie vrij om mij om jullie moverende redenen ook nog de toegang tot dit forum te ontzeggen.
Of die redenen terecht zijn en of je door mensen op deze manier op hun nek te zitten de lymegemeenschap tegemoet komt, is een andere kwestie: maar op dit forum maken jullie in principe de dienst uit: staat ook voor mij buiten kijf.

Overleg hierover is uiteraard mogelijk, tot op zekere hoogte, want het zou zoveel mogelijk over de inhoud moeten gaan

Het is me juist te doen om de inhoud: en dan bedoel ik de kwestie dat het voor jullie kennelijk zo is dat volgens jullie aloe vera een voedingsmiddel is, terwijl deze plant historisch gezien een medicinale toepassing kent.
En jij noch je collega neemt de moeite om daar inhoudelijk op in te gaan:
Ik vind het best, want dat valt onder jullie persoonlijke verantwoordelijkheid, niet de mijne, maar het is op zijn minst opvallend te noemen dat jullie nalaten als moderatoren deze moeite te nemen.
Het gaat me wat aloe vera betreft niet om wat ik vind versus wat jullie vinden (jij hebt het over een verschillende kijk op dingen): maar het gaat hier zelfs om wetenschappelijk bewezen feiten: dat aloe vera uitdrukkelijk een medicinale werking heeft.
Laatst gewijzigd door bamboe op Wo 17 Dec 2014, 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Leia
Moderator

Berichtdoor Leia » Wo 17 Dec 2014, 16:14

bamboe schreef:Het is me juist te doen om de inhoud (waarom het kennelijk zo is dat volgens jullie aloe vera een voedingsmiddel is, terwijl het dat in gebruik niet is omdat het medicinaal wordt gebruikt) en daarover gaat het nou juist de hele tijd niet.

Bamboe,
Je gaat maar door met het opzoeken van een zinloze discussie met mij en Marco.... Nogmaals we hebben nergens geschreven dat we vinden dat Aloë Vera voeding is, noch hebben we de medicinale werking ontkend.
We hebben geschreven dat het ons niet uitmaakt in welk subforum het staat. En dat je wanneer je het verplaatst wil hebben dit vriendelijk kan vragen.
Als moderators gaan wij bij voorkeur niet discussiëren over een inhoudelijk onderwerp, dat is voor de forumleden onderling.

Ik merk dat jij jouw laatste bericht inmiddels minimaal 6x hebt gewijzigd, dit wordt zeer verwarrend voor mij om op jouw bericht te kunnen reageren! Jouw eerste versie had ik nog geaccepteerd.

Je krijgt bij deze een derde waarschuwing en een ban van 2 weken, dit voor het steeds maar weer opzoeken van de discussie zelfs na 2 eerdere waarschuwingen voor op de persoon gerichte opmerkingen.

Leia, moderator

Troptard

Berichtdoor Troptard » Wo 17 Dec 2014, 16:39

Aloe vera is een lelijke kamerplant die op de vensterbanken van gepensioneerde oude vrouwtjes staat waar ze zich kunnen achter verstoppen tijdens het in de gaten houden van de straat,zal mij dus een zorg wezen onder welke rubriek het hier geplaatst wordt ...ik ben Leia en Marco nog steeds dankbaar dat ze het forum op poten hebben gezet en op poten houden,dus niet muggenziften Bomboeke ;)

Mijn ervaring met aloe vera was door vrienden die het in nogal grote hoeveelheid goedkoop konden krijgen maar dan op hun beurt het aantal bussen moesten verkopen maar er niet meer vanaf raakten en me er dus enkele liters van gaven
Best versterkend en gezond spul,er mee van lyme vanaf raken zie ik niet gebeuren,het werkt wel zeker imuunversterkend dus zeker aan te raden samen met anti lyme kuren
Behoed je wel voor doorverkoop/promo aloe vera of je blijft met een voorraad zitten waar je mee door kan tot je 98 :)
Elke wijze uil begon ooit als uilskuiken

Terug naar “Voeding”