Aloe vera

bamboe

Aloe vera

Berichtdoor bamboe » Do 04 Dec 2014, 20:16

E-book met zeer nuttige tips over de verschillende toepassingen van aloe vera: http://www.ecolife.nl/aloexboek1.pdf

Ik gebruik het relatief goedkope poeder waar ik maar een mespuntje van nodig heb per dag: zie bijv. dit http://www.superfoodsonline.nl/aloe-ver ... tAod6D8AIg: ik gebruik het voor ik ga slapen.
Gevolg: minder pijn aan mijn maag, geen verstopping meer en mijn ontlasting kleeft niet aan de toiletpot.

Zie deze citaten over aloe vera:
[...]autoimmune diseases are actually a photon deficiency disease.

Interestingly enough, the only food substance in nature that has the ability to hold a photon and release it into the body is aloe vera, with its enormous 1200 Dalton chain of polysaccharides. And, right on cue, aloe vera has the same effect on autoimmune diseases.

Deze citaten komen van een besloten forum.

Lemon

Re: Aloe vera

Berichtdoor Lemon » Za 06 Dec 2014, 10:11

Ik haal zo nu en dan een Aloe Vera blad bij EkoPlaza, doe de gel in een smoothie.

De poeder die jij gebruikt is van het blad, is dat eetbaar?

bamboe

Berichtdoor bamboe » Za 06 Dec 2014, 13:07

hoi Lemon, ik eet het in elk geval op.

Leia
Moderator

Berichtdoor Leia » Ma 08 Dec 2014, 19:07

Beste Bamboe, bedankt voor je intentie om bij te dragen op het forum. In het bericht van jou lees ik informatie over Aloe Vera. Ik heb dit bericht verplaatst naar de categorie “Ondersteunende maatregelen bij de ziekte” subforum “Voeding”, omdat ik het hier beter vind passen.

Leia, moderator

bamboe

Berichtdoor bamboe » Di 09 Dec 2014, 10:13

Beste Leia, jij ook bedankt voor je intentie om bij te dragen aan dit forum.
Jouw bijdrage zit hem er als ik het goed begrijp dus in dat je berichten naar een plek verzet die jij beter vindt passen dan waar ik hem geplaatst had.
Dat staat je vrij en het maakt me in principe niet zo uit waar het bericht staat.
Maar als het gaat om mijn bericht in een correcte rubriek plaatsen dan staat het onderwerp aloe vera juist het beste in een rubriek dat ook (expliciet het onderwerp) ¨kruiden¨ bestrijkt: dit omdat aloe vera een geneeskrachtig kruid is van de bovenste plank.
Verder wens ik je veel succes met jouw intenties en daarnaar leven.

Leia
Moderator

Berichtdoor Leia » Di 09 Dec 2014, 11:59

Beste bamboe, de categorie “Voeding” of “Supplementen en kruiden”, allebei goed. Aloe Vera dient niet als mogelijke behandeling tegen Lyme-Borreliose, in het gunstigste geval hooguit ter ondersteuning. Daarom heb ik het uit de categorie “Alternatieve Behandeling” weggehaald.

Sommige categorieën overlappen elkaar deels, dit is niet erg. Er zijn onderwerpen die op meerdere plekken goed tot hun recht komen. Zeker voor de lange termijn draagt het bij dat onderwerpen in een passende categorie staan.

En waar wij als moderators hier sturing in kunnen geven doen we dat. Vooral nu bij de start van het forum besteden we hier extra zorg aan.

Mijn intentie is om ons, Lyme-patiënten, zo goed mogelijk te helpen door o.a. een platform te bieden waar patiënten ervaringen kunnen uitwisselen en elkaar kunnen steunen. Het zo nu en dan verplaatsen van een onderwerp is hier onderdeel van, maar het is meer dan dat. Ik doe dit vrijwillig, tijdens het ziek zijn, hopelijk wordt dit gewaardeerd.

Ik streef naar een evenwichtig geheel tussen verschillende mensen met verschillende ideeën, met allemaal hetzelfde doel, namelijk beter worden.

Leia, moderator

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Ma 15 Dec 2014, 18:13

Aloe vera bladeren lagen sinds kort nog bij ons nog in de winkel bij de groente afdeling.
Misschien als ze er volgend jaar weer liggen dat ik een recept ga vragen om er iets van te maken voor het eten.
Laatst gewijzigd door Sproetje op Di 16 Dec 2014, 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Daisy

Berichtdoor Daisy » Ma 15 Dec 2014, 19:26

Het Aloé Verablad bevat binnenin de gel, die geneeskrachtig is en die je heel goed vers op de wonden of huidirritaties kunt smeren.
ook kan je de gel voor inwendig gebruik innemen.
Maar de gel is net zoals een appel of ander fruit zodra je het openmaakt (de gel zit niet voor niets goed verstopt tussen de vlezige bladen) is het binnen een uur niet meer werkzaam en wordt het geel/bruin. Dus altijd de verse bladen gebruiken.
In de zuiderlijke landen gebruiken ze dit al eeuwenlang.

http://www.aloe-info.nl/index.php?cmspage=aloevera

Daisy
PS
De poeder heeft weinig genezende werking! Zonde van het geld en de energie. Verse gel is het allerbeste.
Maar helaas wij hebben in Nederland niet het klimaat die deze plant nodig heeft.
Hoewel het klimaat aardig aan het veranderen is, dus wie weet.....
Bijlagen
aloe-f.gif
Aloë Plant
aloe-f.gif (13.18 KiB) 12532 keer bekeken
Luister naar je lichaam.

bamboe

Berichtdoor bamboe » Ma 15 Dec 2014, 19:52

@ Leia: nog maar eens: dit topic hoort niet bij het onderwerp "voeding" maar bij het onderwerp "supplementen en kruiden".

@ Daisy: hierover:
De poeder heeft weinig genezende werking! Zonde van het geld en de energie.

Het volgende:
Aloë Vera in vaste vorm is op de markt meestal verkrijgbaar als poeder waarvan capsules worden gemaakt. Het poeder wordt gemaakt door middel van een vriesdroog proces. Alle actief werkzame stoffen uit de verse Aloë Vera gel blijven bewaard bij het vriesdroogproces. Capsules zijn gemakkelijk mee te nemen. Het is goed Aloë Vera capsules te nemen tijdens de menopauze omdat het lichaam dan extra nutriënten vraagt
http://www.ecolife.nl/aloexboek1.pdf p. 17

Er zijn twee soorten Aloë Vera capsules. Het is belangrijk onderscheid te maken tussen deze twee soorten capsules. De eerste soort Aloë Vera capsules zijn hierboven beschreven.

Ten tweede zijn er Aloë Vera poedercapsules op de markt speciaal voor het verhelpen van incidenteel voorkomende constipatie bij volwassenen. Deze laxerende capsules bevatten “Aloë ferox”; een krachtig laxeermiddel, afkomstig uit de Aloë Vera plant.
http://www.ecolife.nl/aloexboek1.pdf p. 17/18

Ik ben nog steeds erg content met het resultaat van de aloepoeder dat ik gebruik in elk geval. Ik gebruik het nu om de dag naar volle tevredenheid.

Daisy

Berichtdoor Daisy » Ma 15 Dec 2014, 20:37

Ik verwachtte al zoiets Bamboe.
Maar als het je helpt zou ik er in iedergeval mee doorgaan hoor.
Je moet tenslotte ook naar het resultaat kijken.

Ik ben n.l consulente in 2002 geworden van de Aloë Vera producten en heb toen heel veel cursussen gehad over de werking van de plant en de houdbaarheid enz.
Maar ik kijk ook altijd naar het resultaat wat iets geeft, dat vind ik bepalend.

Ik schrijf op wat ik geleerd heb. Maar ja, wie heeft de echte wijsheid in pacht? De plant is enorm geneeskrachtig dat is een feit.

Daisy
Luister naar je lichaam.

Terug naar “Voeding”