Wim Hof methode. Zijn er ervaringen van mensen met Lyme? versterken immuunsysteem?!

Roxy

Re: Wim Hof methode. Zijn er ervaringen van mensen met Lyme? versterken immuunsysteem?!

Berichtdoor Roxy » Do 19 Jan 2017, 23:11

NH Nieuws
19 januari 2017

Noord-Hollandse iceman: "Als ik het niet doe, heb ik geen leven" http://www.nhnieuws.nl/nieuws/198906/no ... geen-leven
Noord-Hollandse iceman: "Als ik het niet doe, heb ik geen leven"

BENNEBROEK Je moet er niet aan denken om nu buiten te fietsen met alleen een korte broek aan. Toch doet Frans Selhorst uit Bennebroek dit bijna dagelijks. Iedereen verklaart hem voor gek, maar hij heeft er een hele goede reden voor.

De 'Noord-Hollandse iceman' fietst dagelijks in zijn korte broek, zelfs in de vrieskou. Hij heeft de spierziekte neuralgische amyotrofie. Beter te omschrijven als een zenuwaandoening waarbij je veel pijn hebt en je spieren vaak verlammen.

Daarnaast heeft hij last van clusterhoofdpijn. Deze aandoening wordt ook wel zelfmoordhoofdpijn genoemd. De pijn die Frans heeft is ondraaglijk en hij heeft er dagelijks last van.

"Het eerste moment denken ze dat ik gek ben. Dat mogen ze denken, dat maakt me helemaal niks uit", vertelt hij. "Ik heb dit nodig: als ik het niet doe, heb ik eigenlijk geen leven."

"Dolk in je slaap"
"De pijn voelt alsof iemand een dolk in je slaap steekt en probeert je ogen uit te lepelen." Pijnstillers, morfine: Frans heeft van alles geprobeerd, maar niks hielp. Behalve de kou: het verzacht de pijn. "Het ging van pil naar pil en van spuit naar spuit. Uiteindelijk wisten de doktoren er ook niet veel raad mee, dus ze konden er niet zo veel mee."

Hij ontdekte toen de methode van Iceman Wim Hof en het hielp meteen. De pijn verdween als sneeuw voor de zon. Ook de moeder van Frans ziet het effect. "Er zijn natuurlijk wel mensen die me er op aanspreken. Ze vragen: 'Gaat het wel goed met hem?' Dan zeg ik: 'Laat hem maar gaan!'. Want hij heeft er baat bij. Ik zie dat het goed met hem gaat."
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

Zoya

Re: Wim Hof methode. Zijn er ervaringen van mensen met Lyme? versterken immuunsysteem?!

Berichtdoor Zoya » Vr 03 Feb 2017, 12:32

Helaas heeft het mij geen goed gedaan, door het snelle ademhalen is mijn evenwichtsorgaan beschadigd/ontregeld, waardoor ik continu duizelig ben en van het koude douchen kreeg ik meer zenuwpijn. Heel jammer, want ik had wel het gevoel dat ik mij er iets beter door voelde. Maar sommige Lyme-patiënten moeten er dus voorzichtig mee zijn.

wombat

Re: Wim Hof methode. Zijn er ervaringen van mensen met Lyme?

Berichtdoor wombat » Do 09 Feb 2017, 11:57

Zebo schreef:Ik doe zijn ademhalingsoefeningen en ben bezig met koud douchen. Vooral dat laatste geeft je lijf echt een boost.

Voor ik lyme had, heb ik eens koud gedoucht in een basecamp. Het was bibberen en afzien tijdens de douche, maar daarna kreeg ik het heel warm en voelde ik mij heel goed. Ik ben helaas te zwak om het nu te proberen. :shock:

Roxy

Berichtdoor Roxy » Do 09 Feb 2017, 20:57

Mooi GeldropMierlo.nl
8 februari 2017
Joshua Verhoeven volgt Wim Hof Methode http://mooigeldropmierlo.nl/nieuws/alge ... f-methode-
Joshua Verhoeven volgt Wim Hof Methode

Mierlo - Het begon in 2005, vertelt de Mierlonaar. "Met klachten als duizeligheid, hoofdpijn, gewrichtspijnen en vermoeidheid. Door de tijd heen kwam er een scala aan klachten bij. Onder andere zenuw-, bot- en ontstekingspijnen, hoge bloeddruk en geheugenstoornissen." Ook viel Joshua ruim twintig kilo af.

Chronisch
Joshua heeft de chronische vorm van Lyme. "Het is moeilijk te zeggen hoe, waar en wanneer ik het opgelopen heb. Het meest waarschijnlijke is een onopgemerkte tekenbeet." Hij is volledig arbeidsongeschikt en afhankelijk van zorg. Accepteren dat hij ernstig ziek is, kost hem nog de meeste moeite. "Ik wil de grootste rijkdom die je in het leven kunt hebben terug: mijn gezondheid."

Steun
Hij gelooft in zichzelf en de onvoorwaardelijke steun van zijn vriendin Danielle en naaste familie. Ook blijft hij open minded wat betreft nieuwe genezingswijzen of medicijnen. "Ik heb al ontzettend veel geprobeerd om mijn gezondheid te verbeteren. Bijna te veel om op te noemen. Reguliere antibiotica, frequentie- en lichttherapie, acupunctuur, vitamine infusen en homeopathie om er maar een paar te noemen. Sommige brachten me wat verlichting, maar het meeste was tijdelijk of zonder resultaat."

Rollercoaster
Toch heeft deze rollercoaster, op zoek naar meer kwaliteit van leven, hem als mens enorm verrijkt, vertelt Joshua. "Ik ben me gaan focussen op gezonde voeding en heb inmiddels een schitterend moestuintje. Ik probeer veel te rusten en doe mijn uiterste best om zoveel mogelijk te lachen. Ik probeer, zover het gaat, de stress de kop in te drukken. Ik bewandel nog steeds de hobbelige weg naar acceptatie van het ziek zijn en dat mijn leven heel anders is gelopen."

The Iceman
Een vriend vroeg Joshua mee naar Polen voor de 'Wim Hof Methode'. Daar ontmoette Joshua Wim Hof, oftewel 'the Iceman'. Een onvergetelijk avontuur. "Meer dan zestig mensen van verschillende nationaliteiten kwamen samen in de bergen van Polen. We hebben in korte broek adembenemende wandelingen door de besneeuwde bergen gemaakt. We zijn vele malen het ijs- en ijskoude water in geweest. Met de juiste mindset en diepe ademhalingsoefeningen krijg je dat voor elkaar." Het hoogtepunt was in korte broek een berg van 1600 meter beklimmen. "De top bereiken was magisch. Ik heb staan juichen en huilen tegelijk. De reis heeft mijn mentale kracht een extra boost gegeven."

Thuis
Joshua was zo geïnspireerd dat hij ook thuis de methode heeft opgepakt. "Elke dag begin ik met diepe ademhalingsoefeningen, opdrukken, yoga-oefeningen, mediteren en eindig ik met koud douchen. Ik probeer iedere week, in korte broek, een stuk te gaan wandelen in het bos. Om het verder tot in de puntjes uit te voeren heeft mijn lieve vader een houten dompelbad in de achtertuin gebouwd. Voorzien van een trapje, zitje, deksel met grepen en een haak voor mijn blitse badjas. Hier hoop ik me elke dag in te dompelen, gevuld met ijskoud water, om tot innerlijke rust te komen. Een grote diepvrieskist om binnenshuis in te gaan zitten, staat ook nog op mijn 'wenslijst'."

Kwaliteit van leven
Joshua heeft nog steeds veel slechte dagen. "Maar het zorgt er wél voor dat een deel van mijn klachten, waaronder pijn, migraine en vermoeidheid, minder aanwezig zijn. Ik ben benieuwd wat het me gaat brengen op de lange termijn. Dat het bijdraagt aan meer kwaliteit van leven is voor mij absoluut een feit. Ik ben Wim Hof dan ook dankbaar."
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~

Leia
Moderator

Berichtdoor Leia » Vr 10 Feb 2017, 07:08

- onderwerp verplaatst van Off-topic Café naar Ondersteunende maatregelen -

Leia, moderator

Roxy

Berichtdoor Roxy » Di 19 Dec 2017, 20:52

Marleen: De Wim Hof Lyme trial – van kouhater naar in bikini in de sneeuw
Uit onderzoek is gebleken dat de Wim Hof methode het immuunsysteem kan beïnvloeden. Hierdoor kan de methode dus mogelijk ook een effect hebben op de klachten van de ziekte van Lyme. In deze trial, die in totaal tien weken duurt, wordt hier onderzoek naar gedaan.
Lees meer gehele artikel; Bron http://lymeleven.nl/wim-hof-lyme-trial/

Roxy

Berichtdoor Roxy » Ma 12 Feb 2018, 14:10

Cool Challenge
15 september 2016
AMC doet onderzoek naar koud douchen
Onderzoek naar effecten koud douchen: 29% minder ziekteverzuim

Arts G. A. Buijze van het Amsterdam Medisch Centrum (AMC) is geïnteresseerd in kou.
Lees meer gehele artikel; Bron https://www.sportrusten.nl/koud-douchen ... teverzuim/

Buijze bij RTL Nieuws; Bron https://www.youtube.com/watch?v=aqMBF2ZTvY0

The Effect of Cold Showering on Health and Work: A Randomized Controlled Trial; Bron http://journals.plos.org/plosone/articl ... ne.0161749

Roxy

Berichtdoor Roxy » Ma 12 Feb 2018, 14:17

Ervaringen van Lyme patiënte met Wim Hof Methode; Bron https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater

Roxy

Berichtdoor Roxy » Wo 09 Mei 2018, 19:33

Inspirerend en indrukwekkend..

You've Been LIED To - How to Unleash Hidden Powers | Wim Hof https://www.youtube.com/watch?time_cont ... _fqcruPL30

Terug naar “Overige”