Lyme en parasieten.
-
Re: Lyme en parasieten.
Praziquantel heb ik ook al gehad ja net als pyrantel. Fenbendazol staat ook op de to do list. Fijn dat je goede resultaten hebt Savan! Sowieso is je blind staren op een ding niet handig denk ik, ik wissel veel af omdat dat het beste voelt, en qua bijwerkingen/herxheimers het fijnste is. Elk middel is toch weer anders vind ik persoonlijk, zo krijg ik van Cowden vrij gauw buikpijn wat ik van Ivermectine niet heb, van Praziquantel en Pyrantel weer wel.
oke ik zal me ook eens verdiepen in fenbendazole, in elk geval wil ik proberen om zoveel mogelijk worminfecties weg te kunnen strepen hiermee.
En ik denk niet dat filariasis alleen maar tropisch is, er zijn veel dingen via muggen overdraagbaar.
Op grassprietjes kauwen kan tegenwoordig ook al niet meer, via deze manier is er ook overdracht van bepaalde parasieten.
DEC is alleen maar in het AMC verkrijgbaar, nou ja zeg!
Nou dan doen we het toch lekker selluf! ik ben niet van plan om mijn leven lang met dit soort wormen belast te zijn.
DEC heb ik uit australie besteld.
En wat de bijwerkingen van wormen middelen betreft daar wordt meestal over geschreven dat de bijwerkingen de herxheimers zijn, namelijk het afsterven van die wormen. Je kan hiervan door de dood van die wormen een soort van autoimuunreactie krijgen, daarom geven ze bij DEC ook corticosteroïden en moet je heel erg laag gedoseerd beginnen.
Ik ben van de antibiotica af door deze anti worm middelen. Van DEC doe ik de 21 daagse kuur. Ik heb wel veel reacties in mijn lichaam merk ik zoals van die speldenprikken in de huid, er gaat veel via de slijmvliezen naar buiten.
pyrantel zal ik me ook nog in verdiepen, ik maak eerst deze kuur af en daarna begin ik met praziquantel.
En ik denk niet dat filariasis alleen maar tropisch is, er zijn veel dingen via muggen overdraagbaar.
Op grassprietjes kauwen kan tegenwoordig ook al niet meer, via deze manier is er ook overdracht van bepaalde parasieten.
DEC is alleen maar in het AMC verkrijgbaar, nou ja zeg!
Nou dan doen we het toch lekker selluf! ik ben niet van plan om mijn leven lang met dit soort wormen belast te zijn.
DEC heb ik uit australie besteld.
En wat de bijwerkingen van wormen middelen betreft daar wordt meestal over geschreven dat de bijwerkingen de herxheimers zijn, namelijk het afsterven van die wormen. Je kan hiervan door de dood van die wormen een soort van autoimuunreactie krijgen, daarom geven ze bij DEC ook corticosteroïden en moet je heel erg laag gedoseerd beginnen.
Ik ben van de antibiotica af door deze anti worm middelen. Van DEC doe ik de 21 daagse kuur. Ik heb wel veel reacties in mijn lichaam merk ik zoals van die speldenprikken in de huid, er gaat veel via de slijmvliezen naar buiten.
pyrantel zal ik me ook nog in verdiepen, ik maak eerst deze kuur af en daarna begin ik met praziquantel.
-
Ik ga met nog een andere patient aan de fenbendazol, op facebook korten ze het af met fenben, ze gebruiken vaak safe-guard goat. Dat is voor geiten zoals de naam het al zegt. Ik houd jullie op de hoogte wat het doet in elk geval. DEC zegt me nog even niks ik ga nog even zoeken hoe of wat. In Drontal voor honden en katten zit zowel praziquantel en pyrantel, ik heb ze op ebay voor weinig besteld. Het enige nadeel is dat je er dan om geen overdosis te krijgen met mijn 60 kg maar 4 tabletten mag. Anders ga je bij een van de twee stoffen over aanbevolen dosering. Welke van de twee ben ik even kwijt maar volgens mij van pyrantel mag ik dan 600 mg, terwijl je van praziquantel iets van 2000 mg mag.
Pin me er niet op vast, zoiets was het.
Vier tabletten valt hier best flink, dat is voor 40 kg kat/hond
Hier een linkje over praziquantel en doseren:
http://www.drugs.com/dosage/praziquantel.html
En Pyrantel:
http://www.drugs.com/dosage/pyrantel.html
Pin me er niet op vast, zoiets was het.
Vier tabletten valt hier best flink, dat is voor 40 kg kat/hond
Hier een linkje over praziquantel en doseren:
http://www.drugs.com/dosage/praziquantel.html
En Pyrantel:
http://www.drugs.com/dosage/pyrantel.html
-
Vervolg op parasieten..
Na ivermectine ben ik nu gestart met fenbendazol.
Ervaringen deel ik later.
Na ivermectine ben ik nu gestart met fenbendazol.
Ervaringen deel ik later.
-
Update fenbendazol, nu dag 3.
Gisteren:
De eerste dag weinig merkbaar in eerste instantie, ja iets voelbare lymfeklieren.
S'nachts erg kort geslapen van onrust en ook wat kriebelig.
Gister overdag ging het al aardig goed, mijn hoofd voelt erg fijn.
Helder, fijn helder en weer overzichtelijk, qua pijn voelde het goed.
Vandaag:
Het gaat hier goed, ik heb geen pijn en mijn lijf voelt eigenlijk erg ontspannen en geen pijn.
Ik neem nog steeds 2 ml fenbendazol.
Het slapen gaat wel lastig, al ging het vannacht alweer beter als de eerste nacht.
Wel met wietolie dus duimen draaien dat het goed blijft gaan.
Mijn hoofd werkt ook goed en ik voel me echt wel happy en tevreden.
Heel anders als Ivermectine qua gevoel, best interessant.
Ivermectine slaat harder in, en zou ik niet 2 dagen achter elkaar innemen.
Het werkt langer en heftiger, Fenbendazol voelt veel zachter qua inwerking.
Gisteren:
De eerste dag weinig merkbaar in eerste instantie, ja iets voelbare lymfeklieren.
S'nachts erg kort geslapen van onrust en ook wat kriebelig.
Gister overdag ging het al aardig goed, mijn hoofd voelt erg fijn.
Helder, fijn helder en weer overzichtelijk, qua pijn voelde het goed.
Vandaag:
Het gaat hier goed, ik heb geen pijn en mijn lijf voelt eigenlijk erg ontspannen en geen pijn.
Ik neem nog steeds 2 ml fenbendazol.
Het slapen gaat wel lastig, al ging het vannacht alweer beter als de eerste nacht.
Wel met wietolie dus duimen draaien dat het goed blijft gaan.
Mijn hoofd werkt ook goed en ik voel me echt wel happy en tevreden.
Heel anders als Ivermectine qua gevoel, best interessant.
Ivermectine slaat harder in, en zou ik niet 2 dagen achter elkaar innemen.
Het werkt langer en heftiger, Fenbendazol voelt veel zachter qua inwerking.
Albendazole is tegen veel parasieten, ik ben er mee begonnen.
Zie onderstaande lijst inclusief de behandeling ervan.
http://www.drugs.com/dosage/albendazole.html
Hoe gaat het anoniem?
Zie onderstaande lijst inclusief de behandeling ervan.
http://www.drugs.com/dosage/albendazole.html
Hoe gaat het anoniem?