Lyme en parasieten.

Voor alle onderwerpen die gaan over andere door teken overdraagbare infecties. Over symptomen, diagnose, tests en behandeling hiervan. Onderwerpen over andere infecties die naast de Lyme-Borreliose kunnen optreden, zijn hier ook welkom.
Sproetje

Re: Lyme en parasieten.

Berichtdoor Sproetje » Do 01 Jan 2015, 18:03

Anoniem1992 schreef:Wat mij betreft parasieten algemeen.

Dat is eigenlijk bijna onmogelijk om alle parasieten onder 1 noemer te plaatsen.
Er zijn hele grote verschillen.
Zo heb je schadelijke parasieten die alleen in de darm voorkomen , die totaal verschillen van de parasieten die bv ook in het hart, lever, en je cellen gaan zitten behalve in de rode bloedcellen, of bv. parasieten die alleen in je lever gaan zitten, deze moeten toch echt anders worden behandeld.

Anoniem1992 schreef:Ik heb ook het hoe en waarom niet heel erg uitgezocht, het middel zelf is humaan bekend ed en de resultaten zijn goed te noemen.

Maar als je niet weet wat je aan moet pakken in eerste instantie, dan kun je er makkelijk heel goed naast komen te zitten.
Dan behandel je jezelf voor iets waarvan je niet precies weet wat het is, toch?

Anoniem1992 schreef:Er zijn zoveel onduidelijkheden rond Lyme dat ik knettergek word als ik dat allemaal uit moet zoeken.

Misschien moet je iemand je erbij laten helpen,
een PCR voor darmparasieten kun je makkelijk zelf aanvragen bij de huisarts.
Of misschien nog wel beter gewoon naar een lymearts gaan, die weet ook wel precies waar naar gekeken en getest moet worden.
Dan tast je zelf niet zo in het duister.

Anoniem1992

Berichtdoor Anoniem1992 » Do 01 Jan 2015, 18:29

Oh het voelt niet als in het duister tasten hoor. Ik ga het verder ook niet laten onderzoeken, wie dat wel wil moet dat echt doen hoor. Maar de resultaten zijn algemeen zo goed dat ik dat niet nodig vind persoonlijk. Maar dat moet ieder echt voor zich weten, er zitten aan testen ook haken en ogen hier dus dat is wel stap 20 voor ik dat laat doen. Daarbij, als ze niks vinden zou ik het toch willen proberen onder het mom you never know!

Maar ik snap dat dat heel persoonlijk is hoor Sproetje, mijn keus is het alleen gewoon niet om alles en nogwat te laten testen.

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Do 01 Jan 2015, 19:10

Anoniem1992 schreef:er zitten aan testen ook haken en ogen

Dat kun je niet helemaal zo zeggen, want:

De pcr darmparasieten test maakt gebruikt van het dna is wel een goede test.
Het is geen Elisa test of WB.....
Als je wilt kun je zonder huisarts of lymearts deze zelf aanvragen, het is maar een tip hoor, goed bedoelt

http://www.darmklachten.nl/analyses/darmparasieten/

Of denk je dat je andere parasieten bij je hebt?
En welke dan?
Het lijkt mij persoonlijk fustrerend om niet te weten wat je nu precies behandelt.
Want ook de natuurlijke med. hebben een protocol.

Anoniem1992 schreef:Daarbij, als ze niks vinden zou ik het toch willen proberen onder het mom you never know!

Sommige middelen zijn gewoon niet gezond voor de rest van je lichaam........
En stel je behandelt jezelf met een té veel aan middelen, dat is toch ook nog mogelijk ?

Anoniem1992

Berichtdoor Anoniem1992 » Do 01 Jan 2015, 19:24

Dat kan, maar ik wissel vooral af..
Mijn huidige regime is niet extreem.
Ik gebruik 1 dosis Samento/Banderol/Cumanda en verder eigenlijk niks aan killer dingen behalve ivermectine en laatst dat kuurtje Praziquantel/pyrantel.
Al het andere is vooral een support momenteel, ik wissel het een beetje af, het is net hoe fit ik ben hoeveel ik wel of niet in zet.
Verder heb ik nu een detox spulletje wat je lichaam niet opneemt, maar wel goed ontgift bewust om eea op te vangen. :)

Je hebt een PB trouwens.

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Do 01 Jan 2015, 20:20

Hoi Anoniem,

Ik heb je pb gelezen hoor

okee, je neemt dus middelen tegen parasitaire wormen, zijn eigenlijk darmparasieten,

zoals bv de lintworm en de rondworm

De rondworm zit ilg wel in het cowden protocol, de lintworm weet ik eigenlijk niet.

Anoniem1992

Berichtdoor Anoniem1992 » Do 01 Jan 2015, 23:24

Weet jij of het ook bewezen werkt tegen rondworm? Daar heb ik dus zo mijn twijfels bij..
Ik hoor nou zelden iemand dat ie ineens een worm heeft gevonden en ik zelf heb ook nooit iets raars vernomen qua parasieten.

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Vr 02 Jan 2015, 14:33

Om alleen maar even snel een vb te geven (er zijn er nog meer hoor): Mora

"A group of researchers published a study in September 2008 reporting on the anti-helminthic (intestinal worm anti-parasitic) activity of Yarrow.
The in vitro study revealed a very significant effect-killing 94,4% of intestinal worms. The in vivo (sheep) portion of the study reported an 88.4% reduction in nematode egg count."

De studie staat online gepubliceerd, even googelen.

De meeste studies hierover zijn vanaf het jaar 2000

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Vr 02 Jan 2015, 15:01

Verder kun je nog bv op Enula googelen:

Studies hebben aangetoond dat 2 van de 3 actieve ingredienten, nl: anlantolactone en isoalantolactone, goed werkt tegen parasieten, inclusief rondworm, haakworm, zweepworm en haarworm.
Studies hierover staan online

Het mooie van Enula is dat het meteen 100% werkt tegen een staphylococcus aurus (een prettige bijkomstigheid, gezien lymepatienten makkelijk met deze opportunist kunnen worden besmet)
Zie studie eind 2007 aan het Cork Instutute of Technology, Ierland.Extracten van 2 planten waren getest op een groep van 300 soorten staphylococci incl.
de alom gevreesde MRSA

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Vr 02 Jan 2015, 15:59

Anoniem1992 schreef:Ik hoor nou zelden iemand dat ie ineens een worm heeft gevonden en ik zelf heb ook nooit iets raars vernomen qua parasieten.

De middelen die jij gebruikt: ivermectine en laatst dat kuurtje Praziquantel/pyrantel
zijn tegen darmparasieten en niet tegen parasieten in het algemeen

Misschien dat het nog iets doet tegen babesia?
Dat is ook een parasiet, maar dan wel intracellulair.

Anoniem1992

Berichtdoor Anoniem1992 » Vr 02 Jan 2015, 21:37

Daar wisselen de meningen dus erg over Sproetje, of het enkel darmparasieten pakt.
Dan praat ik niet over onderzoeken trouwens want daar stopt het vrij snel.
Goed om te lezen van de Mora ed, ik heb het ook staan.
Ik ben niet zo goed in die wetenschappelijke onderzoeken doorspitten, gevalletje overzicht, ik lees veel losse flodders en gebruikerservaringen.
Is het dan interessant ga ik me verder verdiepen, maar die onderzoeken word ik bij voorbaat al erg moe van. :oops:

Ik heb de laatste twee dagen last van mijn voetzolen, en dat heb ik eigenlijk alleen als ik hele flink behandeld heb tegen Bartonella.
Met Nutramedix spul kreeg ik pas na een dag of 3 een vrij hoge dosis dat gevoel in mijn voeten, nu kreeg ik het van ivermectine met een lage dosering Banderol of Samento..
Dus ergens gebeurd wat heel interessants.
Ik voel me trouwens echt heel goed momenteel, ik heb echt geen last van de ivermectine, eerder profijt als ik het zo voel.
Morgen gaat een medelymie ook met Ivermectine starten, ben zeer benieuwd hoe zij reageert.. Meestal totaal anders als ik..

Terug naar “Co-infecties”