Ik wacht wel even tot jullie het helemaal gelezen hebben.
Zal er gelijk even een nieuw draadje voor maken om deze op punt te houden. En het scheelt Marco weer werk.
Groetjes, Wouter
Het grote Candida topic.
Re: Het grote Candida topic.
Ja top Toptard
Ik had hem ook net door en was net mijn bericht aan het aanpassen, toen jij reageerde
...en het begint zo:
(sorry voor het ontsporen van de draad)

Ik had hem ook net door en was net mijn bericht aan het aanpassen, toen jij reageerde
...en het begint zo:

(sorry voor het ontsporen van de draad)
Laatst gewijzigd door abx op Zo 02 Nov 2014, 19:04, 3 keer totaal gewijzigd.
Wouter je hebt gelijk natuurlijk, verderop in het artikel staat het gewoon.
Als je er een aparte draad van wil maken graag.
Ik heb er zeer veel interesse voor om wat meer ervaringen te horen over de relatie darmen/hersens.
Omdat dat bij mij nogal speelt.
Jozzie
Als je er een aparte draad van wil maken graag.
Ik heb er zeer veel interesse voor om wat meer ervaringen te horen over de relatie darmen/hersens.
Omdat dat bij mij nogal speelt.
Jozzie
-
Eerste ding voor abx:
Candida alternatief behandelen of niet, ik heb het hier neergezet om het gescheiden te houden van het reguliere.
Hoeft niemand van gepikeerd te zijn of te raken dat het hier staat.
Dat chloordioxide helemaal niet zo vreemd is als men veelal denkt was mij al lang duidelijk trouwens, maar ik ga er niet meer tegen in dus speel ik op safe.
Qua knoflookcapsules heb ik een potje stinkdingen van het kruidvat, geen ontgeurde versie dus.
Wat ik merk van Candida..
Ik hoef gewoon niet een weekend schijt te hebben aan mijn plan om alleen slappe limonade te drinken.
Dan kan ik er de donder op zeggen dat ik binnen een week een schimmelinfectie heb.
En ik heb het niet alleen van suiker maar ook van koolhydraten en fruit, als ik alleen al glutenvrije krackers ofzo eet zoals ik laatst een paar dagen gedaan heb is het al fout.
En dan eet ik dus in principe glutenvrij, melkvrij, soja-arm en varkensvlees-arm, dus zo vreselijk veel keuze in troep heb ik nou ook weer niet.
Houd ik me aan het slappe limonade plan, en eet ik geen glutenvrij koekje/crackers/brood tussendoor gaat alles prima, maar daar word ik een beetje zat van.
Fruit gaat matig en als ik suikervrij moet kan ik beter stoppen met eten, het beste voor mij zou zijn Paleo maar ik woon thuis dus dat is daar in een beperking.
Ik zoek dus iets wat het onder controle kan houden en weg kan krijgen, en dan wil ik dus niet chemische middelen gebruiken van de huisarts.
Een tijd heb ik in het begin wel fruit en suiker geschrapt voor twee weken, om bepaalde intoleranties uit te sluiten voor mezelf.
Fruit is geen probleem alleen de suikers in fruit dus, verder was ik zonder fruitsuikers en suikers totaal verrot overigens, na twee weken nog steeds nergens voor te porren.
Met matig suiker gaat het wel goed, en dan heb ik het over slappe limonade toevoegen en dat soort dingen.
Verder word ik enorm stijf van suiker teveel.
Het stuk als je toch al iets er voor zoekt iets met een brede werking zoeken: dat wil ik dus niet.. Ik heb een hele sterke frequentiegenerator voor dat soort dingen in principe.
Vanmiddag eea gekregen aan Nutramedix druppels van een medepatient die ik wel wil proberen, maar dat is niet de opzet bij mijn candida zoektocht.
Bentoniet denk ik hetzelfde over en groene klei zat inderdaad ook in mijn hoofd toen ik het las.
Wat betreft psyllium ik heb dat ook gebruikt, toen ik van de Ritalin af kwam en het eten-als-ik-trek-heb af moest leren.
Ik kon toen nl overdag niet eten met die zooi, en als het uitgewerkt was moest ik eten om niet achterlijk af te vallen, wat ik toch wel deed trouwens.
Een pot Colon clean heeft me daar perfect mee kunnen helpen om mijn eetlust weer te controleren.
Ik had zonder namelijk mijn eten nog niet op, of ik had alweer gierende honger, das nie best nie.
Candida alternatief behandelen of niet, ik heb het hier neergezet om het gescheiden te houden van het reguliere.
Hoeft niemand van gepikeerd te zijn of te raken dat het hier staat.
Dat chloordioxide helemaal niet zo vreemd is als men veelal denkt was mij al lang duidelijk trouwens, maar ik ga er niet meer tegen in dus speel ik op safe.
Qua knoflookcapsules heb ik een potje stinkdingen van het kruidvat, geen ontgeurde versie dus.

Wat ik merk van Candida..
Ik hoef gewoon niet een weekend schijt te hebben aan mijn plan om alleen slappe limonade te drinken.
Dan kan ik er de donder op zeggen dat ik binnen een week een schimmelinfectie heb.
En ik heb het niet alleen van suiker maar ook van koolhydraten en fruit, als ik alleen al glutenvrije krackers ofzo eet zoals ik laatst een paar dagen gedaan heb is het al fout.
En dan eet ik dus in principe glutenvrij, melkvrij, soja-arm en varkensvlees-arm, dus zo vreselijk veel keuze in troep heb ik nou ook weer niet.
Houd ik me aan het slappe limonade plan, en eet ik geen glutenvrij koekje/crackers/brood tussendoor gaat alles prima, maar daar word ik een beetje zat van.

Fruit gaat matig en als ik suikervrij moet kan ik beter stoppen met eten, het beste voor mij zou zijn Paleo maar ik woon thuis dus dat is daar in een beperking.
Ik zoek dus iets wat het onder controle kan houden en weg kan krijgen, en dan wil ik dus niet chemische middelen gebruiken van de huisarts.
Een tijd heb ik in het begin wel fruit en suiker geschrapt voor twee weken, om bepaalde intoleranties uit te sluiten voor mezelf.
Fruit is geen probleem alleen de suikers in fruit dus, verder was ik zonder fruitsuikers en suikers totaal verrot overigens, na twee weken nog steeds nergens voor te porren.
Met matig suiker gaat het wel goed, en dan heb ik het over slappe limonade toevoegen en dat soort dingen.
Verder word ik enorm stijf van suiker teveel.
Het stuk als je toch al iets er voor zoekt iets met een brede werking zoeken: dat wil ik dus niet.. Ik heb een hele sterke frequentiegenerator voor dat soort dingen in principe.
Vanmiddag eea gekregen aan Nutramedix druppels van een medepatient die ik wel wil proberen, maar dat is niet de opzet bij mijn candida zoektocht.
Bentoniet denk ik hetzelfde over en groene klei zat inderdaad ook in mijn hoofd toen ik het las.
Wat betreft psyllium ik heb dat ook gebruikt, toen ik van de Ritalin af kwam en het eten-als-ik-trek-heb af moest leren.
Ik kon toen nl overdag niet eten met die zooi, en als het uitgewerkt was moest ik eten om niet achterlijk af te vallen, wat ik toch wel deed trouwens.
Een pot Colon clean heeft me daar perfect mee kunnen helpen om mijn eetlust weer te controleren.
Ik had zonder namelijk mijn eten nog niet op, of ik had alweer gierende honger, das nie best nie.

Wat een dieet lastig maakt als het gaat om candida en pathogene bacterien tegengaan:
http://www.marksdailyapple.com/candida/#ixzz2zJArfAqe
Paul Jaminet, who suffered from candida overgrowth,argues that since candida (being eukaryotes) have mitochondria that can feed on both ketones and carbs (as opposed to prokaryote bacteria without mitochondria), going very low carb or ketogenic will only provide more fuel for the overgrowth. Furthermore, since ketones are water-soluble and pass easily through cellular membranes, ketones will actually be a more accessible food source for candida.”
http://www.marksdailyapple.com/candida/#ixzz2zJArfAqe
http://chriskresser.com/episode-15-dr-p ... ssion-moreMedicine is still in a primitive state it’s not very good for diagnosing these infections much less treating them. But a lot of these pathogens respond very differently to different diets. So one of the key differences is in how they respond to a ketogenic diet for instance. So pathogens that have mitochondria like fungi and protozoa can metabolize ketones for energy. Bacteria and viruses can’t, and so if you go on a ketogenic diet you’ll starve bacteria and viruses but you’ll feed fungi and protozoa. And so a simple thing to do is go on a ketogenic diet for a while, do your symptoms get worse or better. And that can tell you which class of pathogen you have, one with mitochondria or one that doesn’t have mitochondria.”
-
Ik zit trouwens niet op Low carb, ik eet alleen geen brood overdag maar wel aardappelen bijvoorbeeld en rijst.
Morgen ga ik me er nog eens in verdiepen, ik neem even niks meer op ben moe.
Morgen ga ik me er nog eens in verdiepen, ik neem even niks meer op ben moe.

Andere middelen die je kunt gebruiken:
- Nystatine (zonder recept te bestellen bij Fludan)
- Fluconazol (uiteraard alleen op recept)
- Rizol olie
- SF722 (10-Undecenoic Acid)
- kokosolie
De beste manier om candida aan te pakken is je lichaam weer in balans te brengen. Zodra dat gebeurd verdwijnt de candida vanzelf. Voor lymepatienten is dat natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan
Vermoedelijk zijn de vetzuren zoals in kokosolie en SF722 de beste aanpak omdat deze de candida niet rechtstreeks aanvallen. Ze zorgen er eerder voor dat de candida niet transformeert naar de kwalijke schimmelvorm. Ik vermoed overigens dat hetzelfde gebeurd als je de candida gist gaat uitsterven met een koolhydraatarm dieet.
Ik heb laatst een time lapse opname gemaakt van groeiende candida tussen dode menselijke huidcellen:
http://youtu.be/l4t7UKi4ma8
Dit is dus de "schadelijke" schimmelvariant, maar ik weet niet om welke exacte soort candida het gaat.
- Nystatine (zonder recept te bestellen bij Fludan)
- Fluconazol (uiteraard alleen op recept)
- Rizol olie
- SF722 (10-Undecenoic Acid)
- kokosolie
De beste manier om candida aan te pakken is je lichaam weer in balans te brengen. Zodra dat gebeurd verdwijnt de candida vanzelf. Voor lymepatienten is dat natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan

Ik heb laatst een time lapse opname gemaakt van groeiende candida tussen dode menselijke huidcellen:
http://youtu.be/l4t7UKi4ma8
Dit is dus de "schadelijke" schimmelvariant, maar ik weet niet om welke exacte soort candida het gaat.
-
Kokosolie gebruik ik inderdaad maar daar ga ik niet genoeg van binnen krijgen om het de kop in te drukken.
Vind kokosolie zonder iets echt te smerig voor woorden, het oliespoelen begin ik ook echt mooi niet aan.
Vind kokosolie zonder iets echt te smerig voor woorden, het oliespoelen begin ik ook echt mooi niet aan.

Ook bij mij dmv ontlastingonderzoek darmdysbiose en dus een candida albicans. Heb nu nystatine, maar ga morgen naar een orthomoleculair arts, even kijken wat zij evt voor me kan betekenen.
Wel een drama dat suikervrije eten, bah!! Blijft niks over
Wel een drama dat suikervrije eten, bah!! Blijft niks over
Cumanda uit het cowden protocol, tegen vele soorten van schimmels.
Laatst gewijzigd door Sproetje op Ma 03 Nov 2014, 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.