Lyme en parasieten.

Voor alle onderwerpen die gaan over andere door teken overdraagbare infecties. Over symptomen, diagnose, tests en behandeling hiervan. Onderwerpen over andere infecties die naast de Lyme-Borreliose kunnen optreden, zijn hier ook welkom.
Sproetje

Re: Lyme en parasieten.

Berichtdoor Sproetje » Za 03 Jan 2015, 21:34

Misschien meer een onderwerp voor het kopje: alternatieven?

Anoniem1992

Berichtdoor Anoniem1992 » Za 03 Jan 2015, 22:14

Mij maakt het niet uit waar het staat, maar dit leek mij de juiste plek.

RoelA

Berichtdoor RoelA » Za 03 Jan 2015, 22:40

Ivermectine werkt op babesia. Het is mijn ervaring dat wanneer babesia onderdrukt wordt, bartonella symptomen sterker naar voren komen. Dat kan dus jouw gevoel in de voeten mogelijk verklaren?

Anoniem1992

Berichtdoor Anoniem1992 » Za 03 Jan 2015, 22:49

Dat kan best.. Ik heb dit jaar twee tekenbeten gehad en werd na een week ziek. Paniekerig weer, heel naar en s'nachts koorts met angstdromen. Dus ik sluit babesia niet uit dat ik dat toen opgelopen heb. Ik ga er voorlopig mee door in elk geval, gebeuren boeiende dingen. :-)
Voel me ook qua energiepijl echt goed, moet er in elk geval weer even flink aan wennen dat ik me zo actief voel.. Hopelijk niks tijdelijks.

Leia
Moderator

Berichtdoor Leia » Zo 04 Jan 2015, 10:12

Sproetje schreef:Misschien meer een onderwerp voor het kopje: alternatieven?

Anoniem1992 schreef:Mij maakt het niet uit waar het staat, maar dit leek mij de juiste plek.

Dankjewel voor jullie aandacht voor de overzichtelijkheid van het forum, ik ben blij met de vraag.

De titel en het openingsbericht maken dat het onderwerp hier past. De titel en het openingsbericht wekken de suggestie dat dit onderwerp over reguliere behandelmethoden (in dit geval o.a. praziquantel en ivermectine) bij co-infecties (in dit geval parasieten) gaat.

Ik ben blij deze rode draad in de rest van dit onderwerp terug te lezen in de door jullie geplaatste berichten, waaruit ik behulpzaamheid en inzet opmaak die jullie erin steken.

Mocht een onderwerp toch afdwalen naar alternatieve methoden, probeer dan terug te gaan naar het onderwerp (zoals jullie in dit onderwerp gedaan hebben) of start een nieuw onderwerp in de categorie Alternatieve Behandeling.

De moderators kunnen helpen het forum overzichtelijk te houden door zo nodig berichten af te splitsen uit een onderwerp, een nieuwe titel te geven en naar een andere plek te verplaatsen.

Leia, moderator

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Zo 04 Jan 2015, 19:33

Anoniem1992 schreef:Dat kan best.. Ik heb dit jaar twee tekenbeten gehad en werd na een week ziek. Paniekerig weer, heel naar en s'nachts koorts met angstdromen. Dus ik sluit babesia niet uit dat ik dat toen opgelopen heb. Ik ga er voorlopig mee door in elk geval,

Wie weet heb je inderdaad babesia.

Anoniem1992

Berichtdoor Anoniem1992 » Ma 05 Jan 2015, 17:18

We gaan het zien..
Woensdag is het weer tijd voor de tweede dosis in elk geval. :)
Kan eigenlijk niet wachten. :D

RoelA

Berichtdoor RoelA » Ma 05 Jan 2015, 18:06

ah je doet niet het klinghardt protocol?
Ik heb zelf een tijdje 12mg per dag ingenomen. Klinghardt gaat zelfs voor korte tijd nog hoger, 4x12mg per dag, maar dat vond ik ook iets teveel van het goede.

Anoniem1992

Berichtdoor Anoniem1992 » Ma 05 Jan 2015, 23:59

Nee geen enkel protocol.
Ik heb wel gezien dat dagelijks of zelfs vier keer daags kan hoor, maar het goede resultaat wat ik tegen kwam was met maar een keer per week een dosis.
En gezien Ivermectine toch niet heel gezond is heb ik zoiets van liever 1 keer per week dan gevoelsmatig..
Afgelopen keer heb ik de halve dosis gedaan en ik zit nog erg in dubio of ik het nu verhoog, of dat ik het laat bij die 5 mg..

Ik ga er nog even rustig over na denken in elk geval.. Misschien dat ik woensdag wel 7.5 mg doe en dan afwacht wat er gebeurd.
Bij mij kan het soms ineens teveel zijn en dan lig ik gelijk onderuit qua functioneren, en dat wil ik ook niet.

Anoniem1992

Berichtdoor Anoniem1992 » Wo 07 Jan 2015, 17:32

Ik heb gekozen vandaag voor 7.5 ml, rond 3 uur ingenomen.
Resultaat tot nu toe is geen tot weinig brainfog, mijn oog weer ietsjes en ik heb een slapende plek op mijn hoofd, aan de zelfde kant van dat oog.
Voelt vrij raar, en nu wat pijn boven mijn ogen, heel lichtjes.. Beetje brainfog achtig.
Daarbij heb ik jeuk die ik niet helemaal kan verklaren, al heb ik vrij gauw jeuk dit is wel frappant.
Mijn spieren voelen echt heel prettig weer van de Ivermectine, echt heerlijk. :)

Inmiddels is een medelymie er ook aan begonnen, zij is veel gevoeliger als ik en langer besmet dus zij is begonnen met 1 mg to be shure.
Helaas heeft zij ook gauw migraine, dus ik snap wel dat ze voorzichtig is, voor je het weet lig je dagen plat.
Zij word er ook niet ziek van, ietsje brainfog en verder geen rare reacties.

Update avond:
Ik had rond de avond last van mijn voetzolen, en ik heb nu last van brainfog en een gevoel wat ik niet echt kan verklaren.

Update 9 januari:
Sinds de inname van de ivermectine de eerste keer gaat het eigenlijk helemaal super hier.
Mijn energiepijl blijft me verbazen, zo goed als het gaat! Ik kan zowaar onbevangen van alles doen zonder echt na te denken over uitgeput raken.
Ik slaap ook minder lang en word kraakhelder wakker, verder totaal geen ongemakken van de Ivermectine.
Hier dus zeer, zeer, zeer, zeer tevreden!

Terug naar “Co-infecties”