Nematoden in teken

Voor alle onderwerpen die gaan over andere door teken overdraagbare infecties. Over symptomen, diagnose, tests en behandeling hiervan. Onderwerpen over andere infecties die naast de Lyme-Borreliose kunnen optreden, zijn hier ook welkom.
paperwhite

Re: Nematoden in teken

Berichtdoor paperwhite » Zo 17 Mei 2015, 11:18

savan schreef:Dat mushy foods snap ik ook niet helemaal, je zou zeggen slap voedsel? fijn gemaakt voedsel of zoiets?
Zou hij bedoelen dat je stevig voedsel moet nemen voor de darmen of zoiets?

Ik had ook wel wat spiertrekkingen maar meer als ik bijna sliep, ineens dat mijn been schokte, zou dat met magnesium tekort te maken kunnen hebben?

Spiertrekkingen zijn een uiting van lyme zelf. Je kan het ook hebben na veel stress, een ontlading voor het slapengaan.

Van het ritmisch trillen ben ik wel vanaf door een lange abkuur: de minst erge klachten verdwenen snel: de ergste helaas niet.

Ik weet ook niet wat Mushy food is: ik denk platgekookt en of fijngepureerd.

WouterB

Berichtdoor WouterB » Zo 17 Mei 2015, 11:37

savan schreef:Oke, ik zal eens kijken naar kwiksulfide,
Zou dat kwiksulfide wel kunnen, is dat niet giftig?

Kwiksulfide is de meer gangbare Nederlandse naam. Mercuric sulfide in het Engels.

Het lijkt me wel zaak dat je ook eerst wat over de dosering te weten komen, want het spulletje lijkt me wel giftig, ik denk dat dit ook de werkzaamheid geeft.

savan schreef:Dat mushy foods snap ik ook niet helemaal, je zou zeggen slap voedsel? fijn gemaakt voedsel of zoiets?

Mushy > papperig Kom het tegen in de context bij kaakoperatie's, dus gepureerd voedsel.

Groetjes, Wouter

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Zo 17 Mei 2015, 20:28

savan schreef:Hoeveel zout gebruik je daarvoor foetsie? en hoeveel vit c?

Ik had de berekening van Klinghardt gebruikt

Protocol: 1.5 grams of seasalt per 20 lbs of body weight in 4 divided doses per day for 3 weeks.

1 lb = 450 gram
2lb = 900 gram
2,2 lb = 1000 gram = 1 kilo

10 lb = ongeveer 20 kilo
20 lb = ongeveer 40 kilo ( de 2 achter de komma had ik even geen zin in, maar reken ietjes meer) = 1,5 gram zout.

Ik weeg ongeveer 60 kilo, dat zou dan +/- 30 lb moeten zijn.

Als je 80 kilo zou wegen dan zou je 3 gram per keer moeten nemen.

Dat is minder dan dat lymefoto's rekent.

Lymefoto's rekent 3 gram zout per keer en dat is dan 12 gram per dag.
Daar zeggen ze ook dat je niet boven de 18 gram per dag zou moeten komen.
En dat 15 gram per dag gemiddeld zou zijn.
(het komt ongeveer overeen met wat Klinghardt zegt)

Een afgestreken theelepel is 3 gram zout:
http://www.popol.eu/eetpunt/

4 maal per dag neem ik een ruime theelepel zout opgelost in water.

Voor de vit. C ben ik niet meer gaan rekenen en heb ik meteen lymefoto's gebruikt.
Daar wordt gezegd: 3,000 mg. vit C dat is 3 gram per keer.

Een redelijk neutrale site over vit.C vond ik hier

En hoe doe jij dat nu met DEC en mebendazole ?
Ga je na je 21 daagse kuur eventjes stoppen, of heb je een schema bedacht voor jezelf?
Zoiets zoals er bij dieren gedaan wordt met het ontwormen misschien?
Vind ik trouwens geen slecht idee, om dat soort schema's aan te houden.
Dat is vaak ook een paar weken behandelen en dan 3 of 4 weken niet.
En dat dan een paar keer herhalen ( vaak 4 keer herhalen, soms ook 3 keer)

Of je zou ook gewoon 21 dagen kunnen doen per kwartaal?
Of per half jaar?
Laatst gewijzigd door Sproetje op Do 21 Mei 2015, 19:35, 4 keer totaal gewijzigd.

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Zo 17 Mei 2015, 20:46

Dat denk ik wel.

savan

Berichtdoor savan » Ma 18 Mei 2015, 08:42

Hallo Foetsie,

Oke ik zal nog eens bekijken of ik zout toevoeg, ik vind het eigenlijk niet zo lekker, ga ervan bijna over mijn nek.
Met DEC gaat het goed ik begin met een vervolgkuur in combinatie met mebendazole.
De meeste klachten zijn weg, ik heb nog lage rugpijn, nog een klein beetje pijn in de gewrichten, nog een beetje last van mijn sinus, een beetje thorax pijn en af en toe een beetje misselijk, en wat spiertrekkingen. Dat is het eigenlijk wel. Ik ben er tevreden over.
Omdat ik op vakantie ga in juni zou ik graag mercurius sulphuricus mee willen nemen, ik heb inmiddels al een adres gevonden in Engeland waar je het kan bestellen.

Groetjes.

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Zo 31 Jan 2016, 17:40

Sproetje schreef:Nematoden is eigenlijk een verzamelnaam voor al die "rare" wormen, denk ik.

Bedoel jij toevallig onderstaande wormen?

Parasites And Worms: The New Lyme Disease Co-Infection?

Dit viel mij onder andere op.

"Lyme disease is a bacterial infection caused by Borrelia burgdorferi, an elongated, spiral-shaped bacteria transmitted to humans through the bite of a tick. Known as spirochetes, these bacteria are unusual, not well studied, elusive and difficult to cultivate in the laboratory, and capable of advanced survival activities more commonly found in larger, more intelligent organisms."

For example, we know that these community members are larger than Borrelia, Bartonella and Babesia, and we know that they play an important role in the Lyme complex. They are likely worm, or worm-like organisms, or even a number of different species of worm-like organisms. It is also possible that these organisms may have merged with Borrelia, creating a type of hybrid organism with shared DNA.

Bron: Publichealthalert lees meer

Groetjes vgm
Lyme Test Negative?
It Still May Be Lyme Disease!

Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Ma 01 Feb 2016, 15:51

Nee, dat was niet helemaal wat ik bedoelde.
Dat het mogelijk is dat borrelia een pact aangaat met filaria species had ik geloof ik wel al eens ergens gelezen in een onderzoek.

Ik bedoel de nematoden als verzamelnaam voor de verschillende soorten wormen die mee kunnen liften in de teek, en dan vooral bv alle filaria soorten (daar zijn er heel veel van en veel zijn nog niet goed beschreven)
Dr. Burgdorfer kwam eerst deze wormen tegen toen hij onderzoek deed naar borrelia, en Eva Sapi vond van de bijeengebrachte teken dat er bij 40% filaria soorten in zaten.

Dat was wat ik bedoelde.
Laatst gewijzigd door Sproetje op Wo 20 Apr 2016, 19:10, 3 keer totaal gewijzigd.

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Zo 17 Apr 2016, 16:47

Discovery of the Lyme Disease Spirochete and Its Relation to Tick Vectors

WILLY BURGDORFER, Ph.D.
1984

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/article ... 0-0070.pdf

..." In late September and early October 1981, Dr. Benach provided additional collections of I. dammini from
Shelter Island, New York, wher Lyme disease was known to be endemic.
Again, none of 44 males and females had rickettsial infections.
The hemolymph of two females, however, contained large microfilariae that differd
morphologically from Dipetalonema (Wehrdickmansia ) rugosicauda, a microfilaria I detected in several adult
I. ricinus in Switserland in 1978 [18].
To determine whether these nematodes were present also in the digestive system, I dissected both ticks and prepared
Giesma-stained smears from individual midgut diverticula for microscopic examination.
No microfilaria was found. Instead, I encountered poorly stained, rather long, irregularly
Dark field microscopy of additional divericula confirmed the spirochetal nature
of the organisms.
which had a rather sluggish and slow movement.
Additional tissues, including salvary glands,
malpighian tubules, ovary, and central ganglion of either tick, were free of spirochetes.

Subsewuently, 124 remaining ticks were dissected and each of their organs was
examined for siilar organisms. Seveny-five (60 precent) contained spirochtes that
were limited to the midgut (Fig.2) Organisms occasionally seen in preperations
of hindgut and recal ampule may have originated from midgut tissues.
All other tissues were free of spirochetes.

Remembering the European literature, I could not dismiss the thought that the
microfilaria did lead me to the discovery of the long-sought cause of ECM and lyme disease.
......"

Laatst gewijzigd door Sproetje op Di 19 Apr 2016, 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Ma 18 Apr 2016, 19:39

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Wo 20 Apr 2016, 19:26

Teken onderling kunnen elkaar ook besmetten met microfilarae :o

Transmission of microfilariae and infective larvae of Dipetalonema viteae (Filarioidea) among vector ticks, Ornithodoros tartakowskyi (Argasidae), and loss of microfilariae in coxal fluid.

J. Parasitol. 1976

http://www.jstor.org/stable/3278961?seq ... b_contents

Dat gaat over teken die veel voorkomen in Iran.
Het onderzoek zegt dat die teken die heel erg veel honger hebben zich gaan voeden op andere "dikke" teken, en dan de microfilaria krijgen.

Als teken filaria soorten overbrengen op honden, dan kan dat ook op mensen.
De tekensoort uit dit onderzoek (dat gaat over Italië, Griekenland en Spanje) komt ook in Nederland voor.

En microfilaria kan worden overgebracht door bloedtransfusie:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15025275

Nog iets van de WHO:
http://www.who.int/mediacentre/factsheets/fs102/en/

Lymphatic filariasis

Lymphatic filariasis is caused by infection with parasites classified as nematodes (roundworms) of the family Filariodidea. There are 3 types of these thread-like filarial worms:
Wuchereria bancrofti, which is responsible for 90% of the cases
Brugia malayi, which causes most of the remainder of the cases
Brugia timori, which also causes the disease.

Adult worms lodge in the lymphatic system and disrupt the immune system. The worms can live for an average of 6–8 years and, during their life time, produce millions of microfilariae (immature larvae) that circulate in the blood.

Terug naar “Co-infecties”