Lyme en parasieten.

Voor alle onderwerpen die gaan over andere door teken overdraagbare infecties. Over symptomen, diagnose, tests en behandeling hiervan. Onderwerpen over andere infecties die naast de Lyme-Borreliose kunnen optreden, zijn hier ook welkom.
Anoniem1992

Lyme en parasieten.

Berichtdoor Anoniem1992 » Zo 21 Dec 2014, 01:09

Hallokidokie!

Er is als je in het engels zoekt wel meer over te vinden, Lyme en parasieten.
Mensen die kuren doen voor parasieten als onderdeel van de behandeling.
Zo vond ik een ervaring van iemand die ivermectine gebruikt, en die sindsdien geen antibiotica meer nodig heeft.
Zij denkt dat Borrelia zich mede als parasiet gedraagt, nouja opzich was de gedachtegang niet raar maar bewijzen zijn er uiteraard niet verder.

Zelf heb ik wel verder gezocht naar opties voor parasieten, en besloten om voor mijn doen grof -en regulier- geschut in te zetten.
Ik heb uit het buitenland tabletten laten komen met 50 mg Praziquantel en 150 mg Pyrantel per tablet en uitgezocht wat de adviezen zijn qua doseringen etcetera.
De tabletten zijn officieel voor dieren, dus de hele bijsluiter en alles is uitgeplozen zoals je misschien wel snapt.
Alles wel in het engels, nederlands kreeg ik weinig hits, uiteindelijk ben ik uit gekomen op een dosering die oke zou moeten zijn.

Ik heb het buiten de huisarts om gedaan, dan is het ook haar verantwoording namelijk niet en scheelt het ons beiden ergernis en gedoe.
Pyrantel en Praziquantel zijn humaan wel gewoon gebruikelijk en bekend, dus echt vreemd en raar is het niet.
Gisteren zijn ze binnen gekomen en ik heb 90 tabletten besteld, maar toen had ik de dosis voor mezelf nog niet bepaald, dus of ik ze op ga maken weet ik niet.
Als het werkt wil ik er denk ik wel mee door, maar ik vraag me af of er hier meer mensen zijn die zoiets getest hebben?

Zelf vandaag gestart met die tabletten en het resultaat is opmerkelijk tot nu toe, en nee er volgen nu geen gore verhalen. :lol:
Binnen een uur na de inname kreeg ik opmerkelijke symptomen, zo kreeg ik last van het oog waar ik oogmigraine aan gehad heb twee keer recent, last van mijn oren en ik kreeg hoofdpijn en brainfog. Al snel volgden zere spieren en ik werd een paar uur na de inname echt onwijs misselijk met buikkrampen.
Dit is na een uurtje weer weggetrokken en nu heb ik nergens last meer van, ik ga er mee door en ik ga kijken wat het resultaat is op den duur.

Qua keuze tot deze behandeling, het is voor iedereen persoonlijk of je het wel of niet wat vindt.
Zolang er nog geen middel bekend is wat leidt tot genezing is er voor mij ruimte voor expirimenten, met gezond verstand uiteraard.
Ik ben niet de eerste die dit doet, via google kwam ik uit op enkele pagina's waar mensen dit soort middelen gebruikten, maar de info is beperkt.
Ik heb dus veel gezocht, en van beide middelen de aanbevolen dosis en duur opgezocht, gevolgen van overdosering en al die punten.

Niet heel simpel, mensen die die informatie willen weten mogen pb'en maar ik ga het hier niet openbaar zetten.
Reden is dat ik de bronnen niet kan controleren qua betrouwbaarheid, dat is ook de reden dat ik uitgezocht heb hoe het zit met overdosering van de middelen.
Regulier hier zijn de middelen bekend voor mensen, maar veelal slaat het er op dat je met 1 tablet of ik noem maar wat van je beestjes af bent, niet echt de Lyme gebruiksaanwijzing om het zo maar te zeggen.

Middelen als Ivermectine, Praziquantel en Pyrantel -en er zijn er nog veel meer- zijn zowel humaan als voor dieren praktisch allemaal op recept in Nederland.
Ivermectine sowieso, de laatste twee zitten in ontworming voor honden en katten ook wel, waarschuwing: dure hobby, en weet wat je eet. :)
Zoals met alles en stel dat je het ook wil gaan proberen: let op de dosering, van de Ivermectine heb ik gezien dat dit flinke reacties op kan leveren met Lyme, dus lager inzetten als advies is niet altijd een stom plan..

Mocht er iets op dit topic tegen zijn hoor ik het wel. :)

RoelA

Re: Lyme en parasieten.

Berichtdoor RoelA » Zo 21 Dec 2014, 10:52

Ik heb ivermectine, albendazole en alinia (nitazoxanide) geprobeerd. Uiteindelijk zijn het geen middelen tegen lyme en co-infecties, hoewel ivermectine en alinia wel lichte werking hebben tegen babesia.

Voor mij hielp de alinia met name om mijn winderigheid te verhelpen. Denk dat ik door het juicen van rauwe groentes toch onopgemerkt een protozoa parasiet had binnen gekregen, en de alinia hielp daar goed tegen.

De meeste van deze middelen komen uit het klinghardt anti parasieten protocol.

Met een beetje zoeken kun je er inderdaad ook zonder recept wel aankomen.

Anoniem1992

Berichtdoor Anoniem1992 » Zo 21 Dec 2014, 13:47

Ik zie niet in waarom het geen co infectie is, parasieten horen er nou eenmaal bij dus vandaar dat ik het hier geplaatst heb.
De naam Klinghard heb ik voorbij zien komen maar de info is wel vrij gering die je vindt.
Mebendazol heb ik ook eens geprobeerd maar dat deed voor mijn gevoel niks, dat spul kan je bij het kruidvat kopen.

tulpje

Berichtdoor tulpje » Zo 21 Dec 2014, 14:05

Hoi Roel en Anoniem,

Soms doet een eenvoudig antiwormkuurtje ook wonderen (zonder doktersrecept verkrijgbaar en nu nog erg goedkoop).
Maar ik denk dat de Lufenuron die jij (Roel) introduceerde ook niet verkeerd is. Ik heb er destijds in elk geval niet alleen mijn schimmels mee geëlimineerd.

http://www.lymenet.nl/forum/viewtopic.php?f=22&t=8276

P.S. Advies voor lymies met zwakke darmen; i.p.v. 3 maal achtereenvolgend 3gr. lufenuron misschien beter om de 9 gram te verdelen over 4 dagen. Ik kreeg van dit middel diarree en nog eens behoorlijk lang ook.

Anoniem1992

Berichtdoor Anoniem1992 » Zo 21 Dec 2014, 14:21

Tulpje, ik was trouwens ook niet duur uit voor mijn tabletten.
Rond de 17 euro voor 90 stuks voor 10 kg hond/kat, daar ga je ze in nederland niet voor vinden uiteraard maar het kan dus wel. :)
Tabletten in nederland kopen werd wel een erg dure hobby, zeker als je het mogelijk een tijdje wil slikken als het aan slaat.

tulpje

Berichtdoor tulpje » Zo 21 Dec 2014, 14:59

Hoi Anoniem,

Voor hond en kat, tja, waarom ook niet. Een voordelig alternatief en lufenuron was als ik het me goed herinner zelfs een middel dat aanvankelijk voor de veeteelt werd toegepast (ik overweeg al een poosje om mijn testen in het vervolg ook bij een dierenarts te laten uitvoeren).
Misschien heb je het inmiddels al gevonden maar zo niet, ik heb voor het gemak een 'Klinghardt topic' aangemaakt:

viewtopic.php?f=24&t=216

Groetjes en een fijne zondag. (He, ik mis de 'zwaai' emoticon!)
Laatst gewijzigd door tulpje op Zo 21 Dec 2014, 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Anoniem1992

Berichtdoor Anoniem1992 » Zo 21 Dec 2014, 15:05

Ik heb de bijsluiter bekeken en er zit verder bij deze niks geks in wat ik voor mensen niet op de bijsluiter zie staan.
De tabletten zijn in nederland wel duur vind ik, maar als je handig bent zijn ze echt voordelig te vinden.
Testen bij een dierenarts is niet eens een stom idee hoor, waarom zou je het niet doen? :D
Ik ga het topic vanavond even bekijken, ik ben nog niet zo lang wakker maar mijn batterij is alweer leeg..
Moe maken die tabletten mij dus wel.

Anoniem1992

Berichtdoor Anoniem1992 » Do 01 Jan 2015, 15:49

Ik heb gisteren de eerste dosis Ivermectine genomen, een ander anti-parasitair middel.
Een die-off was verwacht maar die kwam niet, ik voelde mezelf binnen een uur kiplekker.
De spierkramp verdween, en ondanks een tikkie brainfog voelde ik me erg goed tussen mijn oren.
Nu is dat nog steeds zo, de reactie is hier in elk geval veel milder als op de Praziquantel of Pyrantel.

Kan best zijn dat dat komt omdat ik die al gehad heb hoor, geen idee.
Maar ik ben er wel erg blij mee, ik voel me echt heel fijn en heb zat energie. :mrgreen:
Het is dat het niet verstandig is anders zou ik nu het liefst mijn hardloopschoenen aantrekken en 10 km gaan hardlopen.

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Do 01 Jan 2015, 16:41

Gaat dit topic over darm parasieten of over parasieten die door je hele lichaam verblijven?
Dat is n.l. een groot verschil.
Als het over darmparasieten gaat, en ik geloof dat het daar over gaat?
Dan kan ik zeggen dat ik ervan af gekomen ben door clioquinol te gebruiken met extra ondersteunende middelen een strak protocol en een dieet.
metronidazol helpt onvoldoende en het gevaar is dat de darmparasiet resitent wordt als ie niet in 1 behandeling wordt geelimineerd.

Ik had last van enorme hoeveelheden Balstocystis Hominis en ook in mindere mate Dientamoeba fragilis
Hier kun je een onderzoek voor aanvragen bij je huisarts of behandelend lyme arts.

:)

Anoniem1992

Berichtdoor Anoniem1992 » Do 01 Jan 2015, 17:08

Wat mij betreft parasieten algemeen.
Ik heb ook het hoe en waarom niet heel erg uitgezocht, het middel zelf is humaan bekend ed en de resultaten zijn goed te noemen.
Dan maakt het hoe en waarom me niet heel erg veel uit, behalve dat het ongewenste gasten doodt.
Er zijn zoveel onduidelijkheden rond Lyme dat ik knettergek word als ik dat allemaal uit moet zoeken.

Terug naar “Co-infecties”