Er is als je in het engels zoekt wel meer over te vinden, Lyme en parasieten.
Mensen die kuren doen voor parasieten als onderdeel van de behandeling.
Zo vond ik een ervaring van iemand die ivermectine gebruikt, en die sindsdien geen antibiotica meer nodig heeft.
Zij denkt dat Borrelia zich mede als parasiet gedraagt, nouja opzich was de gedachtegang niet raar maar bewijzen zijn er uiteraard niet verder.
Zelf heb ik wel verder gezocht naar opties voor parasieten, en besloten om voor mijn doen grof -en regulier- geschut in te zetten.
Ik heb uit het buitenland tabletten laten komen met 50 mg Praziquantel en 150 mg Pyrantel per tablet en uitgezocht wat de adviezen zijn qua doseringen etcetera.
De tabletten zijn officieel voor dieren, dus de hele bijsluiter en alles is uitgeplozen zoals je misschien wel snapt.
Alles wel in het engels, nederlands kreeg ik weinig hits, uiteindelijk ben ik uit gekomen op een dosering die oke zou moeten zijn.
Ik heb het buiten de huisarts om gedaan, dan is het ook haar verantwoording namelijk niet en scheelt het ons beiden ergernis en gedoe.
Pyrantel en Praziquantel zijn humaan wel gewoon gebruikelijk en bekend, dus echt vreemd en raar is het niet.
Gisteren zijn ze binnen gekomen en ik heb 90 tabletten besteld, maar toen had ik de dosis voor mezelf nog niet bepaald, dus of ik ze op ga maken weet ik niet.
Als het werkt wil ik er denk ik wel mee door, maar ik vraag me af of er hier meer mensen zijn die zoiets getest hebben?
Zelf vandaag gestart met die tabletten en het resultaat is opmerkelijk tot nu toe, en nee er volgen nu geen gore verhalen.

Binnen een uur na de inname kreeg ik opmerkelijke symptomen, zo kreeg ik last van het oog waar ik oogmigraine aan gehad heb twee keer recent, last van mijn oren en ik kreeg hoofdpijn en brainfog. Al snel volgden zere spieren en ik werd een paar uur na de inname echt onwijs misselijk met buikkrampen.
Dit is na een uurtje weer weggetrokken en nu heb ik nergens last meer van, ik ga er mee door en ik ga kijken wat het resultaat is op den duur.
Qua keuze tot deze behandeling, het is voor iedereen persoonlijk of je het wel of niet wat vindt.
Zolang er nog geen middel bekend is wat leidt tot genezing is er voor mij ruimte voor expirimenten, met gezond verstand uiteraard.
Ik ben niet de eerste die dit doet, via google kwam ik uit op enkele pagina's waar mensen dit soort middelen gebruikten, maar de info is beperkt.
Ik heb dus veel gezocht, en van beide middelen de aanbevolen dosis en duur opgezocht, gevolgen van overdosering en al die punten.
Niet heel simpel, mensen die die informatie willen weten mogen pb'en maar ik ga het hier niet openbaar zetten.
Reden is dat ik de bronnen niet kan controleren qua betrouwbaarheid, dat is ook de reden dat ik uitgezocht heb hoe het zit met overdosering van de middelen.
Regulier hier zijn de middelen bekend voor mensen, maar veelal slaat het er op dat je met 1 tablet of ik noem maar wat van je beestjes af bent, niet echt de Lyme gebruiksaanwijzing om het zo maar te zeggen.
Middelen als Ivermectine, Praziquantel en Pyrantel -en er zijn er nog veel meer- zijn zowel humaan als voor dieren praktisch allemaal op recept in Nederland.
Ivermectine sowieso, de laatste twee zitten in ontworming voor honden en katten ook wel, waarschuwing: dure hobby, en weet wat je eet.

Zoals met alles en stel dat je het ook wil gaan proberen: let op de dosering, van de Ivermectine heb ik gezien dat dit flinke reacties op kan leveren met Lyme, dus lager inzetten als advies is niet altijd een stom plan..
Mocht er iets op dit topic tegen zijn hoor ik het wel.