Enkele maanden terug is bij mij, na een bloedonderzoek door Pro Health, Borrelia Burgdorferi Sensu Stricto geconstateerd. Vervolgens bij Dokter M. in O. onder behandeling gekomen. Hij heeft mij via de huisarts onlangs laten testen op een 5 tal co-infecties.
Vanochtend contact gehad met mijn huisarts, 4 vd 5 uitslagen komen nog maar ik ben al vast wel positief getest op
Mycoplasma Pneumoniae.
Ik heb hier een paar vragen over, misschien kunnen jullie mij helpen!? Mycoplasma Pneumoniae is voor mij namelijk een groot vraagteken

23 December heb ik mijn bloed laten onderzoeken, nu moet ik volgende week dit nog een keer doen. Beide keren op Mycoplasma Pneumoniae. Weet iemand waarom dit 2 keer moet? De huisarts heeft mij aangegeven dat de uitslag vast staat.
Is het tevens zeker dat deze infectie van de Lyme komt? Of zou het ook zo kunnen zijn dat dit een infectie op zich is en los staat van mijn Lyme infectie? Vele symptomen overlappen elkaar namelijk.
Ik lees op internet tevens dat longontsteking een belangrijk symptoom is, echter heb ik dit nog nooit gehad. Wel bronchitis en vele malen keel ontsteking. De overige symptomen komen overeen met Mycoplasma Pneumoniae, echter dacht ik dus altijd dat dit door de Lyme kwam, versterkt de een de ander? Hoe moet ik dit exact zien? Ik hoop dat iemand mij hier uitleg bij kan geven.
Alvast bedankt voor uw hulp!
Niels.
-edit door de moderator: volledige naam arts is veranderd in eerste letter van achternaam, zie forumspelregels.-