Sinusitis

Voor algemene onderwerpen over gezondheid die niet te maken hebben met Lyme-Borreliose.
bamboe

Sinusitis

Berichtdoor bamboe » Za 08 Nov 2014, 22:38

Wat ik allemaal niet gedaan heb om de sinusitis -bijholte-ontsteking- te proberen weg te krijgen bij mezelf.
Het lukte wel, maar het bleef niet weg.
Nu vertelde een holistische tandarts me dat de oorzaak van mijn sinusitis niet in mijn gebit kon liggen: er was ook een kieswortel die erdoor pijn deed: maar de oorzaak van de sinusitis was het dus niet.
In elk geval: was het advies: stoppen met melkprodukten.
En wat blijkt?
Na 1 dag stoppen met melkprodukten (boter eet ik trouwens nog wel): geen sinusitis meer.
Einde oefening genaamd ¨dweilen met de kraan open¨.
Melk kwam bij mij wel uit de bus als problematisch bij energetische testen (niet bij gewone bloedtesten trouwens), maar de afgeleide melkprodukten (yoghurt en kaas) niet: dus die bleef ik dooreten omdat ik het ook lekker vind.
Voor mij is melk inderdaad een witte sloper: jammer genoeg.

NMDA

Re: Sinusitis

Berichtdoor NMDA » Zo 09 Nov 2014, 01:23

Na 1 dag stoppen met melkprodukten (boter eet ik trouwens nog wel): geen sinusitis meer.
Einde oefening genaamd ¨dweilen met de kraan open¨.
Melk kwam bij mij wel uit de bus als problematisch bij energetische testen (niet bij gewone bloedtesten trouwens), maar de afgeleide melkprodukten (yoghurt en kaas) niet: dus die bleef ik dooreten omdat ik het ook lekker vind.
Voor mij is melk inderdaad een witte sloper: jammer genoeg.

Bij Lyme en soortgelijke aandoeningen zijn melk en zuivel producten absoluut af te raden. Hetzelfde geldt voor Soja producten en Gluten en ook grotendeels varkensvlees. Sinds ik die troep links laat liggen gaat het steeds beter met me. En sowieso een gouden tip het is niet de Lactose in de melk die bij Lyme voor de problemen zorgt maar de Caseïne. ;)

bamboe

Berichtdoor bamboe » Zo 09 Nov 2014, 09:17

hoi NMDA: ja het is die lekke darm weer waarschijnlijk natuurlijk: die caseine is een eiwit dat de lekke darm doorlaat.
Ik was eerder ook apart getest op caseineproblemen (evenals overigens op lactoseproblemen): maar ook die zou ik niet hebben volgens die (energetische) test.
Maar goed diezelfde energetische test zei me ook dat kaas en yoghurt geen problemen voor me zouden zijn i.t.t. melk.
Zou misschien ook het slijm van die melkprodukten problematisch kunnen zijn voor al mijn lichaamsslijmvliezen (die in mijn neus bijv.) als ik naar mijn lichaamsmaatstaven te veel melkprodukten eet vanwege die slijmophoping http://leefstijlkompaz.nl/leefstijl-ken ... d-en-melk/ ?
Ik heb voor een anti-candidadieet mijzelf eerst een maand moeten ontdoen van alle melkprodukten, daarna kon het kennelijk weer wel (in mijn geval in elk geval met kaas en yoghurt: niet met met melk).

NMDA

Berichtdoor NMDA » Zo 09 Nov 2014, 13:59

hoi NMDA: ja het is die lekke darm weer waarschijnlijk natuurlijk: die caseine is een eiwit dat de lekke darm doorlaat.
Ik was eerder ook apart getest op caseineproblemen (evenals overigens op lactoseproblemen): maar ook die zou ik niet hebben volgens die (energetische) test.
Maar goed diezelfde energetische test zei me ook dat kaas en yoghurt geen problemen voor me zouden zijn i.t.t. melk.
Zou misschien ook het slijm van die melkprodukten problematisch kunnen zijn voor al mijn lichaamsslijmvliezen (die in mijn neus bijv.) als ik naar mijn lichaamsmaatstaven te veel melkprodukten eet vanwege die slijmophoping http://leefstijlkompaz.nl/leefstijl-ken ... d-en-melk/ ?
Ik heb voor een anti-candidadieet mijzelf eerst een maand moeten ontdoen van alle melkprodukten, daarna kon het kennelijk weer wel (in mijn geval in elk geval met kaas en yoghurt: niet met met melk).

Wel ivm de caseïne doel ik niet eens op mogelijke leaky gut complicaties of allergie reacties (beide overigens zeer goed mogelijk) maar eerder dat ze net als bij gluten en soja enorm rijk zijn aan een hele reeks van bepaalde aminozuren en nog enkele overige stoffen die bij gewone gezonde mensen niet zoveel kwaad kunnen maar Lyme en soortgelijke aandoeningen je klachten flink zullen doen verergeren. En ook helaas is kaas ook een grote boosdoener wat dat betreft. Ik ben zelf ook een grote kaas-snoeperd maar heb het nu ook in de ban gedaan. Kaas bevat ook caseïne plus nog een extra verrassing waar je niet vrolijk van wordt. Geloof me ik heb al 18 jaar naast mijn overige klachten last van Restless Legs Syndrome waar jij jezelf als ik deze oude post op het voormalige forum lees ook al sinds tijden last van hebt. Kaas maakt het veel erger. Trust me.

En het hele Leaky Gut fenomeen wordt met name in het alternatieve circuit na mijn mening te pas en te onpas gebruikt als verklaring voor een hele reeks aan vermeende klachten. Leaky Gut bestaat wel degelijk maar de diagnostiek wat dat betreft is een ander verhaal. De meeste gebruikte en waarschijnlijk meest betrouwbare methode van diagnostiek is de zogenaamde Darmpermeabiliteits Test. Als je echt serieuze vermoedens hebt in deze is zo'n test misschien raadzaam.

paperwhite

Berichtdoor paperwhite » Zo 09 Nov 2014, 23:06

Ook te mijden bij sinusitis: natriumglutamaat (smaakversterker) dit product zit heel veel verborgen in voedingswaren. Bouillonblokjes , kant en klaar maaltijden.
Sinusitis kan ook een uiting van lyme zijn, maar dat is natuurlijk moeilijk uit te maken bij zo een veel voorkomende aandoening.

Anoniem1992

Berichtdoor Anoniem1992 » Zo 09 Nov 2014, 23:23

Klopt Paper. Ik ben allergisch voor melk en gluten. Mijn eerste klachten die ik krijg zijn inderdaad problemen met mijn holtes.

bamboe

Berichtdoor bamboe » Zo 09 Nov 2014, 23:32

Hallo Paperwhite, de lyme kan ten grondslag liggen aan veel allergieen of andere digestieve problemen (bijv. orgaanverzwakking) of iemand kan verzwakt zijn door de allergieen en/of digestieve problemen waardoor de lyme makkelijker poot aan de grond krijgt. Kip of ei.

Terug naar “Gezondheid Algemeen”