Het hele internet staat te trillen.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar niets.

Even op punt zetten, er is in het geheel geen "gedoe". Dat voor te willen wenden is ook geen 'zuivere'.Eus schreef:Ik volgde dit draadje met belangstelling maar sinds het "gedoe" over de varkenslever vind ik hier de sfeer onderling niet optimaal.
Eens, ik meen ook een meer dan goede onderbouwing en uitleg gegeven te hebben, met de nodige verwijzingen.Eus schreef:Touwtje trekken wie het het meest gelijk heeft, daar schieten we volgens mij niets mee op, want de een zal voor de ander niet gaan toegeven. Natuurlijk mag je het oneens zijn met het elkaar maar blijf altijd correct. Behulpzaam hierbij is om gemaakte stellingen te onderbouwen met wetenschappelijke links.
Daar heeft Leila inmiddels leuk invulling aan gegeven!Eus schreef:Beste mensen, doe mij -en waarschijnlijk ook nog meer lezers dan mezelf- een plezier en laten we gewoon verder gaan over GcMaf en waar het vitamine B12 betreft; in het al eerder geopende topic om de informatie goed bij elkaar te houden. Terug on-topic gaan lijkt me ook prettig voor de topic-starter, die heel haar topic ziet "vervuilen".
Ook dat is inmiddels geregeld!Eus schreef:Wat mij betreft wordt de hele discussie vanaf de B12 uit varkenslever weg gehaald door Leia. Voel je echter vrij om deze informatie -voorzien van goede links- opnieuw te plaatsten in het B12 topic.
Excuses meer dan aanvaard, eigenlijk niet nodig. Ik zat met hetzelfde probleem, dat nieuwe forumformat is me zeker nog niet 'eigen'.Leia schreef:Mijn excuses, ik zie nu dat ik de openingspost, waarop ik mijn besluit had gebaseerd verkeerd gelezen heb.
Ik keek bovenaan op pagina 2 i.p.v. 1.Ik zal het onderwerp opnieuw bekijken en alsnog afsplitsen!
Dat is nu weer jammer, ik heb niks met vage en onderhuidse verwijzingen, die de algemene Lymepatiënt niet verder helpt. Ik heb een onderbouwde inbreng gedaan naar incorrecte informatie, en die gecorrigeerd. Toch minstens zo eerlijk om die openbare 'aanbrengers' van die onjuiste informatie als eerlijk als 'man en paard' te benoemen en te vermelden.Leia schreef:WouterB, je onderwerp was mede overbodig vanwege je op de persoon gerichte toon in de door jouw gekozen topic-titel, deze heb ik verwijderd.
Helemaal gemist. Zou niet weten waar het te zoeken, al in geen tijden PB gebruikt, en met die nieuwe forumuitvoering; als een kat die haar jongen niet terug vindt...Leia schreef:Ik had je daar eerder op de avond een pb over gestuurd.
Prima gedaan, ook in de tweede slag! Kan me er uitstekend in vinden, doet aan een ieder recht.Leia schreef:- edit: het onderwerp is bij deze afgesplitst -
Anoniem1992 schreef:Sproetje, hoef je niet te vinden hoor.
Ik weet wie het zegt.![]()
Mensen die vragen hebben of contact willen houden graag via pb, ik heb verder niet zoveel behoefte aan posten hier.
Ik weet wat ik wil weten, en ik leef zover dat gaat mijn leven.
Lymeland laat mij koud verder, hoe jammer ook voor mensen die het wel willen volgen.
abx schreef::shock: Oo..oo..ooh, gaat weer lekker hier.
Het hele internet staat te trillen.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar niets.
Een daadwerkelijke B12 deficiëntie en meer op dat B12 gebied. Ik laat mij niet gek maken dat doe ik nooit dus geen zorgenabx schreef:@Roxy, voor zover jij tegen een daadwerkelijk B12 defiëntie knokt, een spoedige resolutie gewenst, maar laat je niet gek maken.
Ik waardeer de inzet en opvang van nieuwkomers door Sproetje ook zeer. Net als een aantal andere mensen/leden dat hier doen. Dat vraagt veel energie, concentratie en tijd van lotgenoten.abx schreef:@Sproetje, ik waardeer zeer jouw inzet elders. ...........(opvang nieuwkomers)
bron https://home.kpn.nl/hindrikdejong/index.htmlEen decennialange geschiedenis van veilige behandeling
In 1926 werd ontdekt dat patiënten met pernicieuze anemie van een zekere dood konden worden gered door het eten van een half pond rauwe lever per dag. Ruim twintig jaar later werd de stof die hiervoor verantwoordelijk was – vitamine B12 of cobalamine – uit leverextract geïsoleerd. Sindsdien worden wereldwijd talloze patiënten met een B12-tekort behandeld met hoge doseringen vitamine B12. Meestal per injectie en vaak levenslang, aangezien een tekort doorgaans wordt veroorzaakt door een onherstelbare opnamestoornis. Daarbij is nooit iets gebleken van schadelijke effecten door overdosering. Ook in de wetenschappelijke literatuur van de afgelopen zestig jaar is daarvan geen enkel geval te vinden.
Geschiedenis https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Cobalamine#GeschiedenisCobalamines, ook wel vitamine B12 of extrinsieke factor genoemd, vormen een groep van macrocyclische organometaalverbindingen met een enkelvoudig, tweevoudig of drievoudig positief geladen kobaltion. Het zijn de enige bekende natuurlijk voorkomende kobalthoudende verbindingen in de natuur. Cobalamine werd in 1926 ontdekt en het werd geïsoleerd uit lever. Cobalamines kunnen een aantal vormen aannemen, waaronder cyano-, methyl-, deoxyadenosyl- en hydroxycobalamine. Alle vormen van cobalamine kunnen worden omgezet in de methyl- of 5-deoxyadenosyl-vormen die nodig zijn als cofactoren van een aantal belangrijke enzymen.
Bijsluiter Centrafarm http://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h50830.pdfHydroxocobalamine is een natuurlijke vorm van vitamine B12. Vitamine B12 wordt in de darm uit het voedsel opgenomen. Bij sommige maag-of darmaandoeningen is deze opname verstoord. Hierdoor kan een tekort aan vitamine B12 ontstaan, wat kan leiden tot bloedafwijkingen en zenuwaandoeningen.
De werkzame stof in dit middel is hydroxocobalaminehydrochloride. De andere stoffen in dit middel zijn Natriumchloride, zoutzuur voor pH instelling en water voor injectie.
De werkzame stof in dit middel is hydroxocobalamine (als hydroxocobalamine hydrochloride).
Hydroxocobalamine HCl CF 0,5 mg/ml, oplossing voor injectie bevat per ml oplossing 0,5 mg hydroxocobalamine hydrochloride.
- De andere stoffen in dit middel zijn natriumchloride, azijnzuur (E260), natriumhydroxide, water voor injecties en benzylalcohol.
Terug naar “Gezondheid Algemeen”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast