Vitamine D en Lyme
-
Re: Vitamine D en Lyme
Hallo Hope, Ook even van het topic, maar 80 jaar voel ik mij ook
Die Marshall roept volgs. mij maar wat met dat protocol van hem n.a.v. dat ene onderzoek mbt borrelia.
Wie weet draait ie de hele boel wel om, Hij is n.b. niet eens een arts of chemicus.
En gaan juist door het gebruik van bv levertraan de calcitriol waardes wel afnemen.
Hoewel ik wel een lange tijd geen levertraan kon verdragen, net zoals ik niet tegen chlorella kon.
Ik dacht altijd dat het kwam doordat vit. D toxines absorbeert, maar het heeft met nog meer te maken dan alleen dat.
Wie weet draait ie de hele boel wel om, Hij is n.b. niet eens een arts of chemicus.
En gaan juist door het gebruik van bv levertraan de calcitriol waardes wel afnemen.
Hoewel ik wel een lange tijd geen levertraan kon verdragen, net zoals ik niet tegen chlorella kon.
Ik dacht altijd dat het kwam doordat vit. D toxines absorbeert, maar het heeft met nog meer te maken dan alleen dat.
Mijn behandelaar volgt blijkbaar Marshall... Waarom dan?
Weet ik niet, misschien omdat er iets bij je schildklier is weggehaald of zo?
Of andere redenen.
Ik weet het echt niet.
misschien moet je jouw behandelaar eens vragen, die van mij geeft altijd netjes antwoorden op mijn vragen (ik ben een lastige patiënt)
Maar neemt wel de moeite om alles goed uit te leggen.
Ik denk dat jouw behandelaar dat ook wel doet als je een vraag stelt.
Of andere redenen.
Ik weet het echt niet.
misschien moet je jouw behandelaar eens vragen, die van mij geeft altijd netjes antwoorden op mijn vragen (ik ben een lastige patiënt)
Maar neemt wel de moeite om alles goed uit te leggen.
Ik denk dat jouw behandelaar dat ook wel doet als je een vraag stelt.
Tja, heeft niet zoveel tijd en ik heb veel te veel vragen...
Herken ik wel
Ik doe steeds een briefje meenemen en zelfs dan slaan we nog wel eens iets over.
t is de tijdnood.
Die behandelaars zijn hartstikke druk.
Ik doe steeds een briefje meenemen en zelfs dan slaan we nog wel eens iets over.
t is de tijdnood.
Die behandelaars zijn hartstikke druk.
Klachten vitamine D tekort
Vitamine D-insufficiëntie
Vitamine D-insufficiëntie wordt ook wel 'hypovitaminose D' genoemd. Met insufficiëntie wordt over het algemeen een kortdurend, licht vitamine D-tekort bedoeld. Hypovitaminose D zorgt meestal voor oververmoeidheid, lusteloosheid, spierpijn en/of spierkramp.
Vitamine D-deficiëntie
Vitamine D-deficiëntie houdt in dat er veel te weinig vitamine D in je bloed zit. Een langdurig en ernstig vitamine D tekort kan allerlei botklachten, spierklachten en gewrichtsklachten tot gevolg hebben.
Vitamine D-uitputting
Vitamine D-uitputting houdt in dat je lichaam helemaal geen vitamine D meer voorradig heeft. In dat geval ontstaan botafwijkingen (ontkalking, vergroeiing en verweking), spierziekten, zenuwafwijkingen en afwijkingen van de bijschildklier. Dit tekort kan zelfs levensbedreigend zijn.
Mogelijke symptomen van een vitamine D-tekort
* Tekort aan energie
* Zwakkere botten
* Bloedend tandvlees
* Spier- en/of gewrichtspijn
* Lusteloosheid
* Angstaanvallen
* Hyperventilatie
* Krampen en spiertrillingen
* Wie langdurig last heeft van een vitamine D-tekort kan zelfs last krijgen van hartproblemen
Bron http://www.gezondheidsnet.nl/vitamines- ... e-d-tekort
Vitamine D-insufficiëntie
Vitamine D-insufficiëntie wordt ook wel 'hypovitaminose D' genoemd. Met insufficiëntie wordt over het algemeen een kortdurend, licht vitamine D-tekort bedoeld. Hypovitaminose D zorgt meestal voor oververmoeidheid, lusteloosheid, spierpijn en/of spierkramp.
Vitamine D-deficiëntie
Vitamine D-deficiëntie houdt in dat er veel te weinig vitamine D in je bloed zit. Een langdurig en ernstig vitamine D tekort kan allerlei botklachten, spierklachten en gewrichtsklachten tot gevolg hebben.
Vitamine D-uitputting
Vitamine D-uitputting houdt in dat je lichaam helemaal geen vitamine D meer voorradig heeft. In dat geval ontstaan botafwijkingen (ontkalking, vergroeiing en verweking), spierziekten, zenuwafwijkingen en afwijkingen van de bijschildklier. Dit tekort kan zelfs levensbedreigend zijn.
Mogelijke symptomen van een vitamine D-tekort
* Tekort aan energie
* Zwakkere botten
* Bloedend tandvlees
* Spier- en/of gewrichtspijn
* Lusteloosheid
* Angstaanvallen
* Hyperventilatie
* Krampen en spiertrillingen
* Wie langdurig last heeft van een vitamine D-tekort kan zelfs last krijgen van hartproblemen
Bron http://www.gezondheidsnet.nl/vitamines- ... e-d-tekort
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
Ik vroeg het hem en hij zegt dat ik dan terug een breuk ga oplopen.
Het lijkt niet logisch, maar mijn huisarts had me in het verleden een tijdje vitamine d voorgeschreven.
Kort daarna heb ik een breuk opgelopen die 4 jaar later nog niet voldoende hersteld was.
Het blijft moeilijk want voor mijn HMS zou ik wel vitamine d moeten nemen.
Het lijkt niet logisch, maar mijn huisarts had me in het verleden een tijdje vitamine d voorgeschreven.
Kort daarna heb ik een breuk opgelopen die 4 jaar later nog niet voldoende hersteld was.
Het blijft moeilijk want voor mijn HMS zou ik wel vitamine d moeten nemen.
Interessante site van praktiserend reumatoloog RV van Maxima Medisch Centrum Eindhoven over vitamine D http://www.vitaminedtekort.nl/wordpress/gevolgen/
NRC Handelsblad 2015
Een op de drie kinderen heeft vitamine D-tekort http://www.nrc.nl/nieuws/2015/03/20/een ... e-d-tekort
Onderzoek Erasmus MC Rotterdam onder vierduizend kinderen van zes jaar, dat wordt gepubliceerd in The Journal of Nutrition. http://jn.nutrition.org/content/early/2 ... 0.abstract
Symposium SOE Nederlanders hebben jodium- en vitamine D-tekort
In 2010 stelde het RIVM vast dat met name zwangere en lacterende vrouwen absoluut jodium tekortkomen. In de ons omringende landen zijn identieke tekorten vastgesteld. Jodiumtekort kan (mede) de oorzaak zijn van een trage werking van de schildklier, onvruchtbaarheid, het chronisch vermoeidheidssyndroom en fibromyalgie.
Reumatoloog Richard Verheesen ontdekte bij zichzelf, na regelmatig terugkerende sportblessures, een jodiumtekort. Hij onderzocht de omvang van het probleem en vond ook de oorzaak: in de afgelopen decennia is de consumptie van keukenzout en brood steeds geringer geworden. Dat zijn vanouds leveranciers van jodium. De levertraan met jodium is zelfs helemaal verdwenen.
Tijdens het Folia Orthica symposium ‘Ouder worden in beweging’, dat op 19 september jl. plaatsvond in Amersfoort, pleitte Verheesen nadrukkelijk voor een beter preventiebeleid in Nederland. Goede voeding en, waar nodig, suppletie met belangrijke micronutriënten zijn de beste middelen in de strijd tegen chronische ziekten. “Preventie zal een enorme kostenbesparing opleveren.”
Verheesen bekritiseerde ook de officiële norm voor inname van vitamine D. “Tal van recente onderzoeken laten zien dat de ondergrens veel hoger ligt dan we lang hebben aangenomen. Bovendien blijft de rol van vitamine D niet beperkt tot botvitaliteit, maar zijn er ook relaties gevonden met MS, hart- en vaatziekten, vormen van kanker en volksziekte nummer één: diabetes”, aldus Verheesen.
NRC Handelsblad 2015
Een op de drie kinderen heeft vitamine D-tekort http://www.nrc.nl/nieuws/2015/03/20/een ... e-d-tekort
Onderzoek Erasmus MC Rotterdam onder vierduizend kinderen van zes jaar, dat wordt gepubliceerd in The Journal of Nutrition. http://jn.nutrition.org/content/early/2 ... 0.abstract
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
- VerlorengezondheidM
Sproetje schreef:
Mijn D is ook te laag.
Wat versta jij onder te laag, mijne stond laatst op 82 meen ik?
Lyme Test Negative?
It Still May Be Lyme Disease!
Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.
It Still May Be Lyme Disease!
Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.
Terug naar “Gezondheid Algemeen”