Methylatie

Voor algemene onderwerpen over gezondheid die niet te maken hebben met Lyme-Borreliose.
Eus

Re: Methylatie

Berichtdoor Eus » Wo 26 Jul 2017, 12:40

Weer wat wijzer; behalve COMT en MTHFR heb ik problemen met GST-M1 en GST-T1; "geen enzym-activiteit te verwachten". Verlaagde activiteit van GST-P1 en daardoor verlaagde werking NAT2.
Ik ga starten met liposomale Gluthation, kijken of dat me vooruit zal helpen.

De 23andme test is in bewerking in Amerika, uitslag zal nog zo'n 5 weken op zich laten wachten.

Josie

Berichtdoor Josie » Wo 26 Jul 2017, 13:55

Goed om te horen Eus dat je alvast wat uitslagen hebt waar je verder mee kan!
Duurt best lang die resultaten van 23andme…

Had je al eerder liposomale glutathion gebruikt of wordt dit de eerste keer? :)

Ik gebruik deze: https://www.researchednutritionals.com/ ... -gmo-free/

Ik heb zelf een homozygoot morfisme op GSTP1 (zorgt voor binding van toxines aan glutathion) en heterozygoot op GSTM1 (zorgt voor de beschikbaarheid van glutathion).

Ik wist niet dat de GSTP1 ook nog kan zorgen voor een verminderde NAT2… bedankt voor die info.
Ik heb al sowieso een heterozygoot morfisme op NAT2, wat problemen kan geven in het afbreken van aldehydes, alcohol, gist overgroei en acetylatie…

Ik moet bij de glutathion vanwege mijn CBS morfisme (werkt te snel) ook molybdeen gebruiken, tegen ammonia in de hersenen bij sulfur-rijke producten. Ik hou dit ook zo nu en dan nog in de gaten met urinestrips.

Nog bedankt voor de info dat de CYP's ook getest kunnen worden bij de huisarts, ik heb nl. nog geen erkenning voor mijn CYP afwijkingen die uit de data van 23andme bleken.

Succes maar weer! :)

Josie

Eus

Berichtdoor Eus » Wo 26 Jul 2017, 14:22

Ik heb al eens eerder liposomale gluthation gebruikt, zo ontzettend smerig. Op het laatst ging ik al bij de gedachte eraan al spugen :mrgreen:
Ik ga dit keer voor dezelfde die jij hebt, ander merk, mogelijk gaat dat beter.

Ik ben homozygoot voor GST-T1 en GST-M1. Voor GST-P1 ben ik heterozygoot.

Molybdeen gebruik ik ook.

Nu de huisarts met de uitslagen van mijn DNA-testen op bloed overtuigen dat ik verwezen wordt voor verder onderzoek. Denk niet dat het een probleem is maar ze zal het nooit eerder meegemaakt hebben deze vraag. Is in mijn geval belangrijk omdat ik minder goed medicatie verwerk in de lever, die ervaring heb ik al, ik heb vaak aan weinig al genoeg. … Probleem zal liggen in de vergoedingsfeer en is afhankelijk van de zorgverzekeraar. Soms wordt er alleen vergoed als er ook een bepaalde medicatie voorgeschreven gaat worden.

Jij ook succes!

Eus

Berichtdoor Eus » Wo 26 Jul 2017, 14:28

Interessante link met (Engelstalige) informatie over ontgifting fase 1 en fase 2; http://tuberose.com/Liver_Detoxification.html

Eus

Berichtdoor Eus » Do 17 Aug 2017, 14:32

Mijn test bij 23me is mislukt, ik heb gratis een nieuwe testset ontvangen en mag in de herkansing. Bij sommige mensen lukt deze test niet, oorzaak onbekend. Nu maar hopen dat mijn tweede poging wel lukt!

Eus

Berichtdoor Eus » Wo 13 Sep 2017, 12:29

Eus schreef:Weer wat wijzer; behalve COMT en MTHFR heb ik problemen met GST-M1 en GST-T1; "geen enzym-activiteit te verwachten". Verlaagde activiteit van GST-P1 en daardoor verlaagde werking NAT2.
Ik ga starten met liposomale Gluthation, kijken of dat me vooruit zal helpen.

De 23andme test is in bewerking in Amerika, uitslag zal nog zo'n 5 weken op zich laten wachten.

Ik ben in plaats van Gluthation begonnen met NAC, 2 x dd. 500 mg. Of het door de NAC is, dat weet ik niet maar mijn Melatonine wordt weer als vanouds afgebroken en ik word iedere ochtend uit mezelf uitgeslapen wakker! Pffff, dat is iets wat ik al jaren niet meer mee gemaakt heb! Mijn chronische vermoeidheid was dus blijkbaar iets anders dan Lyme......Zodoende sta ik weer bijtijds op en heb ongeveer 3 uur langer per dag!!!

Mijn tweede speekseltest bij 23andme is gelukt, nu verwacht ik binnenkort de "raw-data".

Mijn grootste klacht op dit moment is nog mijn concentratievermogen en geheugen. Daarnaast heb ik totaal geen conditie. Iedere keer als ik 2 kilometer fietste, was ik 3 dagen ziek. Mogelijk dat dit nu ook weer hersteld is, dat zal ik uit moeten gaan proberen. Niet vandaag want het waait enorm. In ieder geval een grote pas voorwaarts gezet en daar ben ik heel blij mee. Ik zag al enorm op tegen de winter, omdat ik dan met gemak 12 uur sliep, moe wakker werd en de gehele dag slaperig bleef....

Josie

Berichtdoor Josie » Wo 13 Sep 2017, 13:55

Oh Eus wat fijn!! :D

hope

Berichtdoor hope » Do 21 Sep 2017, 05:08

Wauw! Hopelijk is het blijvend opgelost!
Droom ik van!
Waar vind ik dit ?

Eus

Berichtdoor Eus » Vr 29 Sep 2017, 09:34

Erasmus MC gaat psychiatrische medicatie baseren op basis van DNA-profiel

In het Erasmus MC in Rotterdam wordt een polikliniek Farmacogenetica geopend. Patiënten die beginnen met psychiatrische medicatie kunnen hier terecht. De dosering van hun medicatie wordt hierbij vastgesteld op basis van hun DNA-profiel.
Vaak blijkt de medicatie niet effectief of hebben de patiënten last van bijwerkingen.

Omdat de genetische aanleg van patiënten een rol kan spelen in het omzetten en afbreken van medicatie, kan DNA-profilering hierbij van dienst zijn.

De nieuwe polikliniek in het Rotterdamse ziekenhuis loopt als proef tot eind 2017. Ook in het St Jansdal-ziekenhuis bevindt zich een dergelijke polikliniek.

hope

Berichtdoor hope » Zo 01 Okt 2017, 14:39

Zeer interessant!
Wat is NAC?

Terug naar “Gezondheid Algemeen”