We weten dat je niet levenslang beschermd bent als je de infectie hebt gehad en dat verwachten we dus ook bij COVID-19"
https://www.nu.nl/coronavirus/6072960/o ... tient.html
Henriëtte
We weten dat je niet levenslang beschermd bent als je de infectie hebt gehad en dat verwachten we dus ook bij COVID-19"
13 procent wil zich niet laten inenten en 16 procent weet het nog niet. De meeste Nederlanders, zeven op de tien, zijn dus wél bereid zich te laten vaccineren. Maar de vraag is of een vaccinatiegraad van zo'n 70 procent genoeg is om de samenleving te beschermen tegen een nieuwe opleving van het coronavirus.
Mensen die het coronavirus hebben opgelopen en ervan zijn hersteld, mogen er dus niet van uitgaan dat ze vanaf dat moment immuun zijn
Randstad
Momenteel zijn de besmettingen met name hoog in de Randstad: met Amsterdam, Rotterdam en Den Haag als koplopers. De gemeente Amsterdam telde 239 nieuwe gevallen, iets minder dan het record van 246 gisteren. Het aantal gemelde besmettingen in Rotterdam steeg van 100 naar 163. Eveneens een record. Den Haag telde er 117.
Het Belgische ministerie van Buitenlandse Zaken geeft voor Noord- en Zuid-Holland vanaf vrijdag het reisadvies ‘rood’ af. Belgen die vanaf 16.00 uur die dag meer dan 48 uur in Amsterdam, Rotterdam of Den Haag verblijven, moeten na terugkeer verplicht een coronatest ondergaan en in quarantaine. Daarnaast kleuren de provincies Groningen, Noord-Brabant, Utrecht, Limburg, Gelderland en Flevoland oranje, wat inhoudt dat een coronatest en isolatie na terugkeer worden aangeraden.
"Het moeilijkste vind ik dat mensen mijn ziekte niet begrijpen. Ik snap het wel: mensen zien mij compleet anders elke dag. De ene dag zit ik normaal op een terras, de andere dag kan ik niets. Ze voelen niet wat ik voel. Ik ben dan ook blij dat uit een lichamelijk onderzoek bleek dat mijn waardes niet normaal waren. Ze leken op de waardes van iemand met koorts. Het was fijn voor mezelf omdat het liet zien dat ik niet gek was. En ook voor de omgeving heb je dan wat te vertellen. Maar het is ook niet fijn: het kan iets chronisch worden. Daar ben ik soms wel bang voor. Dat ik 22 ben en de hele dag in bed lig. Dat kan niet."
ADEen deel van de BN’ers die zich maandag met de hashtag #ikdoenietmeermee tegen de coronaregels van het kabinet keerden, heeft de video’s waarin ze hun kritiek uitten weer verwijderd van sociale media. Bizzey, een van de artiesten die onder meer Famke Louise opriep om zich bij de beweging aan te sluiten, heeft het filmpje ook van zijn Instagram-kanaal gewist.
Er zijn ruim 17,4 miljoen mensen in Nederland.Tim Douwsma: 'Er zijn 28 miljoen operaties uitgesteld door corona'
Claudia de Breij: "Mogen de artsen als jij hulp nodig hebt dan ook zeggen #ikdoenietmeermee?", vraagt de De Breij zich af.
Tientallen BN’ers plaatsten maandagavond een filmpje op Instagram om mee te delen dat ze niet meer meedoen aan de coronamaatregelen. Ze zijn bij elkaar gebracht door Viruswaarheid-oprichter Willem Engel.
Engel noemt de BN’ers alsnog ’helden’, al geeft hij toe dat het optreden van Famke Louise in de talkshow niet haar meest sterke was. „Als ze mij had gevraagd of ze daar moest gaan zitten, had ik waarschijnlijk gezegd dat ze het niet moest doen, maar dat heeft ze niet gedaan. Dat is nogal naïef geweest. Ik had er beter zelf kunnen zitten, want ze mist de feiten, maar ik ben niet gevraagd.”
81 procent van de ic-medewerkers stevent af op burn-out; Bron https://www.telegraaf.nl/nieuws/2120094 ... p-burn-out„Dit is mijn moeder afgelopen Pasen op de ic. Iets wat ik haar en alle ic-collega’s in ons land nooit meer gun. Zij zijn degene die voor familieleden via FaceTime de laatste woorden moesten doorgeven aan hun naasten (ouders, broers, zussen, geliefdes, beste vrienden) die elk moment konden overlijden. Helemaal alleen”, benadrukt ze. „Keiharde werkers die bijna niet meer thuis waren om alle patiënten zo goed mogelijk te verzorgen en op te vangen. Maak je eigen keuzes maar ik hoop dat jullie wel ’mee blijven doen’ om alle kwetsbare mensen om ons heen en alle mensen in de zorg te beschermen.”
81 procent van de medewerkers op de intensive care dreigt binnen vier maanden om te vallen. Dat blijkt uit een onderzoek van het Nationaal Centrum Preventie Stress en Burn-out (NCPSB).
De belangrijkste oorzaak is dezelfde als altijd: omdat er internationaal veel getest wordt, is er een schaarste aan materialen. We hebben veel machinecapaciteit, maar er is een tekort aan testmateriaal. We krijgen nu extra materialen, maar tegelijkertijd zien we ook dat de vraag flink is toegenomen. Het blijft werken met schaarste."
Het aantal doden als gevolg van COVID-19 nadert momenteel de grens van een miljoen. De meeste dodelijke slachtoffers zijn gevallen in de Verenigde Staten.
WHO: Dodental van twee miljoen waarschijnlijk
Het wereldwijde dodental als gevolg van het coronavirus zal waarschijnlijk stijgen tot boven de twee miljoen voordat een vaccin voor iedereen toegankelijk is. Daarvoor waarschuwde de Wereldgezondheidsorganisatie WHO vrijdag.
What happens when coronavirus and Lyme disease intersect? It's a scary time for patients
This scenario points to a looming crisis. What happens when a pandemic meets another health crisis? With overlapping symptoms and a ferocious tick season already upon us, we’re in for a confusing — and dangerous — summer.
Terug naar “Gezondheid Algemeen”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten