Schildklierdisfunctie of schildklierziekte en Lyme of schildklierdisfuntie en schildklierziekte naast Lyme

Voor algemene onderwerpen over gezondheid die niet te maken hebben met Lyme-Borreliose.
Roxy

Re: Schildklierdisfunctie of schildklierziekte en Lyme

Berichtdoor Roxy » Ma 01 Aug 2016, 23:18

@Sproetje,
Sproetje schreef:Dan zou je moeten weten dat het samenhangt met lyme.
Tenzij je geen lyme hebt natuurlijk, dan moeten de oorzaak ergens anders gezocht worden.
Maar Raftari heeft het over zijn vriendin die lyme heeft en niet over jou.
Ik heb niet het gevoel dat ik iets verkeerds heb gezegd of iets verkeerds heb gevraagd aan Ratafari. Ben ik uit de bocht gevolgen of off-topic gegaan? Het is een normaal en respectvol gesprek naar mijn idee.

Sproetje schreef:Bovendien heet dit topic: Schildklierfunctie of schildklierziekte en lyme.
Ja dat weet ik, ik heb het topic zelf geopend ;). Ga ik off-topic? Naar mijn gevoel niet.

Sproetje schreef:Voor meer informatie mbt tot lyme en de schildklier:

http://www.lymenet.nl/forum/viewtopic.php?f=17&t=8722

http://www.lymenet.nl/forum/viewtopic.p ... HEA#p89575

Het Pdf van Klinghardt:

http://desiree.rover.holoversity.eu/wp- ... ghardt.pdf

Roxy schreef:De informatie van Dr Klinghardt ken ik goed. Het is echter een buitenlandse Lyme arts. Ik zou er graag ook eens iets over horen van Nederlandse Lyme artsen of Lyme behandelaars.

Er zijn lymeartsen in Nederland die precies hetzelfde testen en behandelen als Klinghardt.
Dat weet je toch?
Dank je wel voor de links met informatie.
Weet jij misschien waar Desiree is gebleven en waarom haar site met veel interessante informatie over de ziekte van Lyme uit de lucht is?
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

Roxy

Re: Schildklierdisfunctie of schildklierziekte en Lyme of schildklierdisfuntie en schildklierziekte naast Lyme

Berichtdoor Roxy » Di 02 Aug 2016, 13:25

De titel heb ik vandaag aangepast naar 'Schildklierdisfunctie of schildklierziekte en Lyme of schildklierdisfunctie en schildklierziekte naast Lyme'
De reden is om het onderwerp wat breder te trekken en te kunnen zien en bespreekbaar te kunnen maken.
Ik denk persoonlijk dat het mogelijk kan zijn dat schildklierdisfunctie of schildklierziekte als gevolg van Lyme ** verwijderd en of opgelopen zware intoxicaties (vergiftigingen) kunnen ontstaan maar dat het ook mogelijk kan zijn dat Lyme en een schildklierziekte als een aparte ziekte naast Lyme kan bestaan.
Laatst gewijzigd door Roxy op Za 01 Apr 2017, 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~

Eus

Re: Schildklierdisfunctie of schildklierziekte en Lyme of schildklierdisfuntie en schildklierziekte naast Lyme

Berichtdoor Eus » Di 02 Aug 2016, 16:13

Ik denk persoonlijk dat het mogelijk kan zijn dat schildklierdisfunctie of schildklierziekte als gevolg van Lyme en of opgelopen zware intoxicaties (vergiftigingen) kunnen ontstaan maar dat het ook mogelijk kan zijn dat Lyme en een schildklierziekte als een aparte ziekte naast Lyme kan bestaan.

Enig idee hoe je het onderscheid kan maken?

Roxy

Berichtdoor Roxy » Di 02 Aug 2016, 16:30

Hoi Eus,
Eus schreef:
Ik denk persoonlijk dat het mogelijk kan zijn dat schildklierdisfunctie of schildklierziekte als gevolg van Lyme en of opgelopen zware intoxicaties (vergiftigingen) kunnen ontstaan maar dat het ook mogelijk kan zijn dat Lyme en een schildklierziekte als een aparte ziekte naast Lyme kan bestaan.

Met de ziekte van Lyme kunnen zoals in de links is te lezen schildklierdisfuctie of een schildklierziekte ontstaan.
Je kunt ook een schildklierziekte hebben en er later door een teken-/nimfen beet de ziekte van Lyme naast krijgen. Dan is er sprake van twee ziekten naast elkaar.

Bij de Stichting Tekenbeetziekten zie ik niet specifiek endocriene-/hormonale klachten en of schildklierdisfunctie en schildklierziekte staan in de symptomenlijst http://www.tekenbeetziekten.nl/symptome ... -van-lyme/
Daar is misschien onvoldoende over bekend?

Bloed onderzoek voor de schildklier kan informatie geven over de werking van de schildklier.
Testen TSH, FT4, T3, antistoffen-TPO/anti-TPO. Meer informatie https://www.schildklier.nl/schildklier/ ... donderzoek , https://www.schildklier.nl/schildklier/ ... ntistoffen
Comorbiditeit https://www.schildklier.nl/schildklier/ ... orbiditeit

Roxy

Berichtdoor Roxy » Di 09 Aug 2016, 16:43

9 augustus 2016 Schildklierpil pas medio 2017 weer leverbaar http://www.telegraaf.nl/binnenland/2637 ... aar__.html
Schildklierpil pas medio 2017 weer leverbaar

DEN HAAG - Het veelgebruikte schildkliermedicijn Thyrax, waar eerder dit jaar een tekort van ontstond, is pas vanaf het tweede kwartaal van volgend jaar weer leverbaar. Dat maakte het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen (CBG) dinsdag bekend.

De reden voor het tekort is dat de productie van het medicijn werd verplaatst van Oss naar Duitsland. Volgens het CBG is er meer tijd nodig om het productieproces van de tabletten op de nieuwe locatie op orde te krijgen.

Door de verhuiskwestie is het medicijn, gebruikt door ruim 300.000 Nederlanders, lang niet beschikbaar. Zij werden door het tekort gedwongen over te stappen naar een ander medicijn. Thyrax is verreweg het meest gebruikte middel voor schildklierpatiënten in Nederland.

,,Patiënten die op dit moment Thyrax Duotab gebruiken kunnen in overleg met hun arts en apotheker overstappen op een ander geneesmiddel met de werkzame stof levothyroxine'', aldus het CBG.

Zeven op de tien schildklierpatiënten slikt Thyrax, twee op de tien neemt het alternatieve middel Euthyrox. De anderen gebruiken andere middelen. De tabletten zijn bedoeld voor mensen die last hebben van een trage schildklier. Die aandoening kan leiden tot overgewicht, vermoeidheid, traagheid en andere klachten.

Thyrax wordt in Nederland door het bedrijf Aspen Pharma Trading op de markt gebracht.

Minister Edith Schippers (Volksgezondheid) maakte eerder dit jaar bekend dat de boete die farmaceutische bedrijven kunnen krijgen voor het verwijtbaar veroorzaken van een tekort aan medicijnen bijna twintig keer zo hoog wordt. Hiervoor is nog wel een wetswijziging nodig.

Eus

Berichtdoor Eus » Di 09 Aug 2016, 17:50

Eus schreef:

Met de ziekte van Lyme kunnen zoals in de links is te lezen schildklierdisfuctie of een schildklierziekte ontstaan.
Je kunt ook een schildklierziekte hebben en er later door een teken-/nimfen beet de ziekte van Lyme naast krijgen. Dan is er sprake van twee ziekten naast elkaar.

Ik weet het niet; je kunt toch ook een schildklierziekte krijgen tijdens de chronische Lyme, zonder dat Lyme de oorzaak is? En mijn vraag is dan; hoe weet je dan of deze schildklierziekte veroorzaakt wordt door de Lyme of op zichzelf staat?

Ik vraag het me al jaren af, waarom mijn schildklier me in de steek gelaten heeft. Ik heb geen anti-TPO maar toch hypothyreoïdie. Tijdens een periode zonder AB, waarin ik me ook goed voelde, kreeg ik ooit een thyreoïditis.... Ik had toen al last van hpothryreoïdie.

Roxy

Berichtdoor Roxy » Di 09 Aug 2016, 20:27

Hoi Eus,
Eus schreef:Ik weet het niet; je kunt toch ook een schildklierziekte krijgen tijdens de chronische Lyme, zonder dat Lyme de oorzaak is? En mijn vraag is dan; hoe weet je dan of deze schildklierziekte veroorzaakt wordt door de Lyme of op zichzelf staat?

Ik vraag het me al jaren af, waarom mijn schildklier me in de steek gelaten heeft. Ik heb geen anti-TPO maar toch hypothyreoïdie. Tijdens een periode zonder AB, waarin ik me ook goed voelde, kreeg ik ooit een thyreoïditis.... Ik had toen al last van hpothryreoïdie.
Ik kan je jammer genoeg geen goed antwoord geven op jouw vragen. Weet je of huisartsen en of reguliere Lyme artsen weten van schildklier problematiek bij of door Lyme? Ik ben daar zelf ook nog steeds benieuwd naar.

Bij hypotheyreoïdie kunnen er verschillende vormen zijn ook een -tijdelijke- schildklier ontsteking https://www.schildklier.nl/hypothyreoid ... yreo%C3%AF , https://www.schildklier.nl/hypothyreoid ... eo%C3%AFde

Eus

Berichtdoor Eus » Di 09 Aug 2016, 20:47

Ik kan je jammer genoeg geen goed antwoord geven op jouw vragen. Weet je of huisartsen en of reguliere Lyme artsen weten van schildklier problematiek bij of door Lyme? Ik ben daar zelf ook nog steeds benieuwd naar.

Tot op heden heb ik geen arts gesproken, die antwoord op mijn vragen had :o Inmiddels heb ik me voor mijn schildklierproblemen gewend tot een AVIG-arts, uit de werkgroep hormonen. Ik wil -vanwege de problemen met levering van Thyrax- volledig over op natuurlijk schildklierhormoon.

Ik heb een virale thyreoïditis gehad en daar ben ik doodziek van geweest; bezinking was 120! Doordat je dan last krijgt van hyperthyreoïdie, kreeg ik ook alle klachten die daarbij horen; hartslag torenhoog, gigantisch afvallen (10 kilo in 7 dagen tijd) etc. etc. Oorzaak van deze virale infectie natuurlijk ook weer onbekend, pfffff. :mrgreen:

Roxy

Berichtdoor Roxy » Wo 10 Aug 2016, 01:03

Hoi Eus,
Eus schreef:Tot op heden heb ik geen arts gesproken, die antwoord op mijn vragen had :o Inmiddels heb ik me voor mijn schildklierproblemen gewend tot een AVIG-arts, uit de werkgroep hormonen. Ik wil -vanwege de problemen met levering van Thyrax- volledig over op natuurlijk schildklierhormoon.
Goede keuze heb je gemaakt door je te wenden tot een AVIG arts uit de werkgroep hormonen.
Ga je over op het natuurlijk schildklierhormoon Thyreoïdum (T4 en T3 hormoon)? of een andere soort?
Eus schreef:Ik heb een virale thyreoïditis gehad en daar ben ik doodziek van geweest; bezinking was 120! Doordat je dan last krijgt van hyperthyreoïdie, kreeg ik ook alle klachten die daarbij horen; hartslag torenhoog, gigantisch afvallen (10 kilo in 7 dagen tijd) etc. etc. Oorzaak van deze virale infectie natuurlijk ook weer onbekend, pfffff. :mrgreen:
Jemig dat is ernstig geweest :(.

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Wo 10 Aug 2016, 16:34

In 2002 heb ik een ontstoken schildklier gehad, ontstaan door een virus, ik had toen nog GEEN lyme.
Dat heeft ongeveer 10 maanden geduurd, en dan is het goed te zien aan je bloed.
De bloedwaardes die je nodig hebt om dit aan te tonen zijn dan duidelijk te zien.
Ik denk dat dit hetzelfde is geweest als dat Eus ook had.

Ik kreeg geen medicijnen, het gaat vanzelf weer over en je lichaam maakt er antistoffen tegen, je kunt die schildklierziekte die ik heb gehad gelukkig maar 1 keer in je leven krijgen.
Het gaat gepaard met verhoging rond de 39 graden en je voelt je vreselijk ellendig.

Maar dat is totaal iets anders dan schildklier problemen die betrekking hebben op lyme, zo heb ik vooral in 2014 door de lyme verschillende schildklier klachten gehad, het kwam en ging, maar er was nooit iets te zien aan de bloedtesten.
Deze zijn eigenlijk niet aan te tonen middels standaard bloedtesten.

Vandaar dat er door lymeartsen bij schildklier problemen en lyme gekeken wordt naar andere markers, als de standaard bloedtesten niets uitwijzen.

Natuurlijke schildklierhormomen zou ik niet zo snel nemen, bij mij werkte wolfspoot tinctuur in combinatie met hartgespan tinctuur goed.
Ook heb ik ooit een middel gebruikt dat in het cowden protocol zit, dat stimuleert de aanmaak van oestrogeen.
Maar mijn schildklier was door de lyme, dan weer te snel en dan weer te langzaam, dat werkte niet voor mij toen.

Het is natuurlijk voor iedereen weer anders, maar met lyme is het wel allemaal heel goed uitzoeken, je hebt maar zo het verkeerde middel te pakken en dat kan dan weer ave rechts werken, ook al is het een natuurlijk middel.

Terug naar “Gezondheid Algemeen”