Autisme en Lyme

Voor algemene onderwerpen over gezondheid die niet te maken hebben met Lyme-Borreliose.
natalievogel

Autisme en Lyme

Berichtdoor natalievogel » Za 19 Aug 2017, 14:34

Hoi allemaal!

Laatst heb ik mijn verhaal gedeeld waarin ik vertel dat ik twee positieve lyme testen had in 2013. Verder is nog niet bekend of ik daadwerkelijk lyme heb. Nu las ik dat er een link zou zijn tussen autisme en lyme, weten jullie hier iets meer van? Ik heb namelijk een aantal maanden geleden de diagnose autisme gekregen.

johnvz

Re: Autisme en Lyme

Berichtdoor johnvz » Za 19 Aug 2017, 14:54

Experts als Dietrich Klinghardt en Stephen Buhner zijn hiervan overtuigd en er worden hele conferenties gehouden over de connectie tussen Autisme en Lyme. In de wetenschap bestaat hier bij mijn weten geen consensus over, maar dat geldt voor veel dingen rond Lyme.
Maar als je bedenkt dat Lyme een multi-systeem ziekte is, is het helemaal niet zo'n vreemde gedachte.

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Za 19 Aug 2017, 15:10

@Natalie,

Ik sluit mij 100% aan bij Johnvz in deze.

Het is ook wel opvallend te noemen dat MS en Autisme schering en inslag is in mijn familie :shock:

In toeval geloof ik niet meer, daar is Lyme Borreliosis m.i. te gevaarlijk en levensbedreigend voor.

Het nieuwe nog uit te brengen boek van Lyme-expert dokter Richard Horowitz gaat over 'Autisme' :idea:

Dit is Horowitz zijn meest recente boek

Er zijn meer Lyme patiënten
op het forum die zich afvragen of een dergelijke link bestaat.

Nog wat info hieronder, gepost door VGM.

Bron: viewtopic.php?f=31&t=900

En nog een topic hierover, zie hieronder.

Bron: https://www.lymenet.nl/forum/viewtopic.php?t=7143
Lyme Test Negative?
It Still May Be Lyme Disease!

Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.

natalievogel

Berichtdoor natalievogel » Za 19 Aug 2017, 17:42

Bedankt voor jullie reactie!! Ik kan me zeker goed voorstellen dat er een link bestaat, goed dat experts zich hiermee bezig houden. Voor nu kan ik hier nog niet zo veel mee, behalve dat het goed is om het in mij achterhoofd te houden. Ik moet eerst maar eens goed gaan onderzoeken of het daadwerkelijk om lyme gaat of dat mijn klachten voornamelijk voortkomen uit Pfeiffer.

Terug naar “Gezondheid Algemeen”