Lage bloeddruk

Voor algemene onderwerpen over gezondheid die niet te maken hebben met Lyme-Borreliose.
Troptard

Lage bloeddruk

Berichtdoor Troptard » Vr 05 Dec 2014, 10:44

Nu al tijden te lage bloeddruk...nog mensen daar last van ?
Elke wijze uil begon ooit als uilskuiken

Daisy

Re: Lage bloeddruk

Berichtdoor Daisy » Vr 05 Dec 2014, 11:46

Wat is te laag?
De waardes liggen verschillend tussen België en Nederland.
Dus ik weet niet hoe het wordt uitgedrukt in cijfers?
Hier is de normale druk ongeveer: /120/80 maar dat is vaak niet echt haalbaar of voor een jong en gezond iemand.
Bij mij op mijn leeftijd (60 jr) is 140/85 al prima.
Voordat ik lyme kreeg had ik juist een lage bloeddruk van 120/65 Maar de huisarts vond het prima. Hij zei altijd dat het een hoge bloeddruk meer kwaad kan dan een lage bloeddruk. Al kan een lage lastig zijn omdat je vaak wat duizelingen kan krijgen en het koud hebt.
Maar door jou verhuizing en alle toestanden eromheen zou ik me nog geen zorgen maken. Het kan ook tijdelijk zijn.

Daisy
Luister naar je lichaam.

Troptard

Berichtdoor Troptard » Vr 05 Dec 2014, 12:02

Het is al van voor de verhuis dat als ze dan al eens mijn bloeddruk meten die steeds te laag is...
Buur heeft bloeddrukmeter en was vanmorgen 92 / 65 volgens hem veel te laag,vermoed dat de flauwtes,draaien in mijn kop en plotse slaapaanvallen er iets mee te zien hebben...
Buur gaf gegevens van hun arts,ga door de verhuis terug nieuwe ha moeten hebben,ffn afspraak maken en hopelijk is het een goede arts ;)

Daisy

Berichtdoor Daisy » Vr 05 Dec 2014, 12:37

Leuke Buur heb je, dat heb je dan alvast..... ;)
Het is inderdaad laag, maar er is bij de arts niet veel tegen te doen. Ze zullen iets met je voedingspatroon kunnen doen.
Maar ik weet een paar tips die ik ook mijn kids heb laten weten. Die hadden het van mij geërfd blijkbaar!

Hier zijn wat tips: de symptomen kunnen zijn:
koudgevoelig, duizelingen, s'nachts verhoogde urinelozing, droge huid, s'morgens moeilijk op gang komen. Personen met een lage bloeddruk zijn vaak vermoeid, zijn erg actief en hebben gaan vaak boven hun kunnen!!!
( herkenbaar?)
Maar er zijn ook mensen met een lage bloeddruk die daar totaal geen last van hebben, en er stokoud mee worden.
Personen met een lage bloeddruk, hoeven over het algemeen niet ongerust te zijn. ( dit zal jou arts ook zeggen denk ik. )
Er is een homeopatisch middel hiervoor dat is van het merk BLOEM ( gele verpakking) Via internet te bestellen in Nederland, weet niet of België dit ook heeft.
Het heet ROSVALLARIA. 3x daags 25 druppels voor de maaltijd.
Je hebt ook thee met zoethout, dat is ook bloeddrukverhogend, of drop als je dat lekker vind maar dan zo natuurlijk mogelijk.

Daisy
Luister naar je lichaam.

Troptard

Berichtdoor Troptard » Vr 05 Dec 2014, 13:26

Daisy

Herkenbaar ;) zoethout en dropjes mag ik alvast ! Bedankt voor de tips ;)

Daisy

Berichtdoor Daisy » Vr 05 Dec 2014, 15:14

Troptard, ik heb dit middel gekregen van mijn therapeut, omdat ik een bijnieruitputting heb. Het werkt prima, ik ben na een maand al zo erg opgeknapt, maar ik zie er nog meer dingen bijstaan waar ik last van had, en die hierdoor ook zijn opgelost.
En toevallig viel mijn oog op de lage bloeddruk!

Misschien iets voor jou? Bonusan is een bekender product, en misschien wel in België verkrijgbaar.

Ribes Nigrum van Bonusan bij langdurige stress en nog veel meer.
Ribes nigrum is één van de belangrijkste middelen uit de gemmotherapie. Het werkt op de bijnierschors en stimuleert daar de produktie van stressremmende en ontstekingsremmende hormonen. Bovendien bezit Ribes nigrum diaforetische eigenschappen, verhoogt het de werking van de nieren en remt het de vrijzetting van histamine uit mastcellen. Door deze eigenschappen is Ribes nigrum toepasbaar bij diverse aandoeningen.

Indicaties:
- acute allergie en allergische aandoeningen;
- allergische huidreacties en eczeem;
- netelroos ;
- acne;
- hooikoorts, astma en bronchitis;
- emfyseem;
- reumatische aandoeningen;
- artritis en artrose;
- jicht;
- ischias;
- oedeemvorming t.g.v. verminderde nierfunctie
- chronische K.N.O.-ontstekingen
- chronische rhinitis
- conjunctivitis
- lokale of gegeneraliseerde ontstekingen
- klachten aan maag, lever en spijsverteringskanaal
- ziekte van Pfeiffer
- migraine
- lage bloeddruk

Gebruiksaanwijzing: 3 maal daags 50 druppels.
Hiernaast bevelen wij een goede basisvoeding aan, evenals aanvulling met het basispakket van Vitamine C, Multi Vital Forte en Omega 3 olie.

Inhoud: 100 ml maceraat

Het werd mij aangeraden dit middel samen met vit C in te nemen. En ik ben begonnen met 2x daags 20 druppels en heb het opgevoerd tot nu 3x 30 druppels verder ga ik niet want het werkt al goed.
Maar ik reageer nogal sterk op alle medicatie, vandaar mijn voorzichtigheid.

Daisy
Luister naar je lichaam.

Troptard

Berichtdoor Troptard » Vr 05 Dec 2014, 16:06

Daisy

De laatste bloedtest leek nogal richting bijnieruitputting te wijzen,mogelijks werkt dat ook lage bloeddruk in de hand ?
Aan stress en lichamelijke uitputting had ik de laatste tijd met de verhuis ook geen gebrek :)
Lijkt me goed spul !
Neem trouwens wat extra magnesium,revitalose en pea in de laatste tijd om me wat te been te houden,je slogan (luister naar je lichaam) heb ik door omstandigheden moeten verwaarlozen ;)

Lola Lyme

Berichtdoor Lola Lyme » Di 09 Dec 2014, 10:28

.
Laatst gewijzigd door Lola Lyme op Wo 04 Jul 2018, 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.
♪♪♫♫ 'The soul always knows what to do to heal itself. The challenge is to silence the mind' ♫♫♪♪

Troptard

Berichtdoor Troptard » Di 09 Dec 2014, 17:47

Jup problemen met (stil)staan,behoorlijk dronkeman allures zonder een druppel alcohol :)

Dat gepeperd eten experimenteerde ik ook al mee,kan niet anders dan dat het een en ander opruimt denk ik !

Ga eens om gember ! Mag ik heel graag ! Gemberkoek mmmm

Kan je thee zetten van verse gemberwortel ? Of gebruik je gemberpoeder ? Laatste deed ik wel eens met kaneel in warme melk

Daisy

Berichtdoor Daisy » Di 09 Dec 2014, 19:48

Wat mijn homeopaat arts van vroeger mij eens aanraadde was dit:
Breng een liter (met een beetje meer) water aan de kook. Doe daar een stuk verse gember (even kleine stukken van maken) in,
laat dit goed koken tot er iets water is verdampt en je ongeveer een liter over houdt. Door een theezeefje in een literisoleerkan doen. Je kan er wat kurkumapoeder bij doen,
(Kurkuma is de aspirine van Azië, waar het kruid al eeuwenlang in de Ayurvedische geneeskunst wordt toegepast om wonden te helen en ontstekingsziekten als artritis en nog een tiental andere aandoeningen te behandelen. Kurkuma wordt gemaakt van de verpulverde wortel van een tropische plant die nauw verwant is met gember. Het poeder bevat kurkumine, een sterke ontstekingsremmer en antioxidant die bovendien niet giftig is.)
en zo heet mogelijk opdrinken over de dag verspreid. Doe er als je het lekker vind wat honing bij en je hebt een heerlijke thee die erg gezond is.

Het is een schoonmaak tip voor de lever, maar ja de lever is ook de reiniging van je lichaam dus kan je daar alleen maar goed mee doen. Het is een verwarmende drank.
Je went inderdaad aan de smaak zoals Lola schrijft. Tenslotte went alles toch?

Daisy
Luister naar je lichaam.

Terug naar “Gezondheid Algemeen”