Kun je een positieve IgM Elisa krijgen ook na langere tijd besmet te zijn geraakt?

Voor algemene onderwerpen over gezondheid die niet te maken hebben met Lyme-Borreliose.
Sproetje

Kun je een positieve IgM Elisa krijgen ook na langere tijd besmet te zijn geraakt?

Berichtdoor Sproetje » Vr 10 Nov 2017, 21:50

Ik vroeg me af of iemand een positieve IgM Elisa heeft gehad, ook al was de besmetting een paar jaar geleden.
Mijn IgM was altijd negatief, maar ik had ook al een paar keer antibioticum gehad (ik weet niet of dat dit van invloed is geweest),
maar ik lees steeds dat een IgM zou staan voor een "recente" besmetting.
En lees soms ook dat het staat voor een "actieve" besmetting.

Nu had ik regelmatig erge lymeklachten met verhoging, toch bleef de IgM negatief.

Iemand die hier meer over weet?

Of miss. iemand die na langere tijd toch een pos. IgM heeft gehad?

Alex77

Re: Kun je een positieve IgM Elisa krijgen ook na langere tijd besmet te zijn geraakt?

Berichtdoor Alex77 » Za 11 Nov 2017, 02:50

Hoi Sproetje,

De uitslag van de bloedtest die ik kreeg (volgens mij was het Elisa) was 3x positief.
Ik ben langere tijd besmet.

Je vraag heeft me uiteindelijk geinspireert om mijn verhaal hier op het forum te vertellen.
Je kan het lezen als je wilt https://www.lymeforum.nl/forum/viewtopic.php?f=17&t=1831

Mvg Alex
Hij die weet, spreekt niet, hij die spreekt, weet niet

Moon

Re: Kun je een positieve IgM Elisa krijgen ook na langere tijd besmet te zijn geraakt?

Berichtdoor Moon » Ma 13 Nov 2017, 20:57

Ik had een positieve igm na 3 weken ab via infuus in het ziekenhuis.
Had reeds 17 jaar lyme ;)

Terug naar “Gezondheid Algemeen”