Bij deze vraag ik me af of er meer mensen zijn die dit hebben of lijken te hebben met Lyme?
Ik heb het verder niet laten onderzoeken, maar gezien het in de familie voor komt maak ik me niet echt zorgen.
Over oogmigraine:
http://www.migrainesymptomen.org/oogmigraine
Een paar weken geleden lag ik s'nachts wakker en toen ging ineens het licht aan een oog deels uit, heel maf!
Met links zag ik alles, met rechts alleen nog vage contouren en zie ik ook veel minder licht, ik heb nl wat licht op mijn muur s'nachts van auto's die langs komen.
Nu ben ik na jaren met allerlei rare dingen niet meer zomaar in paniek, dus ik ren hier niet meteen mee naar een dokter.
De volgende dag heb ik het gevraagd aan mijn moeder, en die dacht dat het wel eens een vorm van migraine kon zijn.
Ze zegt dus dat mijn oma hetzelfde heeft gehad, die is helemaal door de malle molen geweest en daar kwam de diagnose oogmigraine uit.
Mijn moeder zelf kwam het ook niet helemaal vreemd voor, verder zie ik echt buiten dit om nu twee keer echt goed, dus over dat stuk maak ik me geen zorgen.
Daarna is het weken weg geweest en nu is het weer raak, weer exact hetzelfde. Als ik s'morgens wakker word is het trouwens weer weg.
Wie heeft zoiets ook meegemaakt? En wanneer gebeurde het bij jou, kan je daar een reden voor bedenken?
Bij mij is het enige wat ik kan bedenken dat ik dit dus heb gehad sinds ik aan het Cowden protocol zit, maar een verdere verklaring heb ik niet..
Oogmigraine?
Re: Oogmigraine?
Ik heb het 2 keer gehad op miqjn werk, duurde ca. 20 minuten en zag alleen nog maar sterretjes, flitsen en alles had een neon gele balk door het beeld. Was wel beangstigend, zag niks meer. Heb toen de huisarts gebeld en die gaf aan dat dat een aanval van oogmigraine was en dat het vanzelf weer over ging na een tijdje. Ik heb overigens nooit last gehad van gewone migraine.
Een naaste van mij was slecht doorvoed ten tijde van de tweede wereldoorlog. Toen die afgelopen was, was er tijdelijk ineens de mogelijkheid veel slagroom te eten en dit was een te grote verleiding om te weerstaan. De volgende dag was deze naaste van mij een dag of zo tijdelijk helemaal blind!
-
Ik heb verder ook geen normale migraine, ja ik heb het een keer gehad als een hele heftige reactie op het testen van rickettsia.
Die zelfde nacht echt een aanval van kramp gehad, wat ook migraine verschijnselen gaf maar dat is ook echt de enige keer geweest.
Een hele dag blind is echt eng, dan weet je toch niet wat je overkomt?
Ik heb er verder ook geen echte last van behalve dat ik wel mijn oog wat raar voel.
Het komt, en zo ineens kan het ook weer weg zijn, vannacht heeft het ook niet heel lang aangehouden.
Maar ik ben dus benieuwd of er nu veel meer mensen zijn die dit hebben, en of jullie voor jezelf een verklaring hebben gevonden voor dit fenomeen?
Die zelfde nacht echt een aanval van kramp gehad, wat ook migraine verschijnselen gaf maar dat is ook echt de enige keer geweest.
Een hele dag blind is echt eng, dan weet je toch niet wat je overkomt?
Ik heb er verder ook geen echte last van behalve dat ik wel mijn oog wat raar voel.
Het komt, en zo ineens kan het ook weer weg zijn, vannacht heeft het ook niet heel lang aangehouden.
Maar ik ben dus benieuwd of er nu veel meer mensen zijn die dit hebben, en of jullie voor jezelf een verklaring hebben gevonden voor dit fenomeen?
Ik heb sinds een jaar ook allerhande oogproblemen en bij mij is het gekoppeld aan migraine auras en mogelijke vestibulaire migraine. Ik heb vanaf maart geen gezichtsvelduitval meer gehad. Wel soms nog strepen in mijn beeld of flikkeringen.
Ten tijde van de duizeligheidsklachten heb ik ook een prismabril gekregen omdat mijn ogen beide niet meer goed samenwerkte; ik zag dubbel zeg maar. Nu, een half jaar ruim later ligt de bril weer in de kast want ik heb hem niet meer nodig. Ook de migraine aura's zijn zo goed als weg.
Ik koppel het wel aan de lyme.
Ten tijde van de duizeligheidsklachten heb ik ook een prismabril gekregen omdat mijn ogen beide niet meer goed samenwerkte; ik zag dubbel zeg maar. Nu, een half jaar ruim later ligt de bril weer in de kast want ik heb hem niet meer nodig. Ook de migraine aura's zijn zo goed als weg.
Ik koppel het wel aan de lyme.
Groetjes Eline
Terug naar “Gezondheid Algemeen”