@RoelA,
Dank je wel ook voor het delen van jouw ervaringen. En wat goed om te horen, geldt ook voor @josie, dat jullie goed baat hebben bij het gebruik van magnesium.
Mag ik je een vraag stellen? Wat is RBC niveau?
En nog een vraag

, welke dosering orale magnesium is goed of voldoende? Ik gebruik dagelijks tussen de 800-1000 mg magnesium malate, uit Lee Cowden protocol. Is dat de juiste soort en dosering?
Ik heb/had een magnesium tekort.
Bij mij is magnesium ingezet bij de verzuring en verkramping van de spieren en de erge spierpijnen. Ik gebruik het bijna 3 jaar als één van de middelen bij de uitgebreide natuurlijke-/complementaire behandelingen.
Ik heb er goed baat bij gekregen. De verzuring die aanwezig is wordt verminderd en de verkramping in de spieren heb ik niet meer.
De erge spierpijnen zijn veranderd in een lichte aanwezige spierpijn (wat overigens verschillende
oorzaken kan hebben..) op een niveau wat voor mij leefbaar is.
De slaap is er ook door verbeterd.
RoelA schreef:Ook ik had/heb een magnesiumtekort. Hoewel mijn bloed en RBC niveau prima op orde was had ik toch last van hartritmestoornissen en spierkrampen. Mijn haar test toonde wel een groot tekort aan. In het begin had ik erg veel moeite met zelfs kleine hoeveelheden orale magnesium. Maar nu na maanden lang opbouwen verdraag ik oraal prima en ben ik zelfs gaan injecteren dagelijks met Magnesiocard.
Ik denk dat de opstartproblemen voornamelijk te maken hebben met detox reacties of het mobiliseren van zware metalen.
Sinds de magnesiocard merk ik eigenlijk geen krampen meer en ook de hartritmestoornissen heb ik niet meer opgemerkt. Het dagelijks injecteren is niet de meest fijne bezigheid, maar het is vele malen effectiever dan orale magnesium heb ik gemerkt. De 60mg in een enkele ampul Magnesiocard heeft veel meer effect dan 500mg orale inname (combinatie van magnesiumcitraat en lactaat slow release).