Algemene informatie (website)

Voor informatie die te maken heeft met Lyme-Borreliose en/of co-infecties in artikelen en linkjes. Zoals youtube-video’s, websites, medische artikelen, blogs, artikelen over lyme en politiek, verouderd lyme-nieuws, etc.
teike.vanbaden

Algemene informatie (website)

Berichtdoor teike.vanbaden » Zo 30 Jul 2017, 17:38

Hallo mede-forum leden,

Ik heb 2 algemene pagina's over de ziekte van Lyme gemaakt op mijn website.

Info over Lyme: http://teikeheeftlyme.nl/info-over-lyme/
Info over teken: http://teikeheeftlyme.nl/info-over-teken/

En ben nu bezig met diepgaande info over Bartonella en Babesia.

Ik hoor graag wat jullie van de pagina's vinden in een reactie!

Groetjes,
Teike

VerlorengezondheidM

Re: Algemene informatie (website)

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Ma 31 Jul 2017, 18:20

Hallo Teike :-)

Allereerst hartelijk welkom op het Lymeforum.

Goede informatie tot zover!

Die LTT testen onderling daar kan ook weer verschil tussen zitten.

De LTT van IMD Berlin maar ook de LTT Melisa van Prohealth kan negatief beïnvloed worden door bepaalde (niet veel maar toch) actieve, Lyme onderdrukkende co-infecties.

Mijn voorkeur gaat dan ook uit naar de LTT Elispot /Lymespot revised of de Western Blot van Igenex met de meeste! Lyme-specifieke banden erop.

Weet jij of die LTT Bartonella al beschikbaar is bij ArminLabs?

Binnenkort wil ik naar Augsburg gaan om 'wat' na te laten kijken vandaar.

We hebben elkaar in Hilversum gesproken met de ALV :P

Groetjes Ralph
Lyme Test Negative?
It Still May Be Lyme Disease!

Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.

teike.vanbaden

Re: Algemene informatie (website)

Berichtdoor teike.vanbaden » Ma 31 Jul 2017, 19:32

Hey Ralph,

Wat leuk!

De LTT voor Bartonella is beschikbaar. Over de werking van de LTT weet ik niks. Over de betekenis ervan wil ik niks zeggen zolang het Victory onderzoek loopt. Daarom vermeld ik het zoals ik dat nu doe op de website. Overigens is H. erg conservatief. Over Bartonella gesproken, ik heb net een heel onderzoek gedaan naar de studies die het aantonen in teken in omringende landen en in Nederland.

Hovius acht de kans op besmetting klein. Uit de studie die hij daarvoor gebruikt ligt de besmettingsgraad van teken regionaal in bepaalde gebieden 22% is. Gemiddeld genomen is 10% van de teken besmet. Er werd in die studies alleen gezocht naar dna van Bartonella Henselae en niet naar andere soorten. Er zijn er namelijk nog 18 die voor mensen besmettelijk zijn. Of die met de dna methode die werd gehanteerd kunnen worden aangetoond weet ik niet.

Daarnaast besmet Bartonella de teek systemisch. Het maag/darmkanaal én de speekselklieren. Dat maakt de tijd voor transmissie super kort. Wellicht slechts 15 minuten.

Als 1 op de 10 teken besmet is dan is de kans dat je Bartonella oploopt vanwege de korte tijd voor transmissie veel hoger dan voor Lyme ookal zijn teken veel minder besmet t.o.v. Borrelia.

Uit andere onderzoeken blijkt soms 70% van de teken besmet te zijn met Bartonella. De onderzoeken liggen dus erg uit elkaar maar zelfs in de conservatieve uitslagen van de studie die Hovius citeert om te bewijzen dat de kans op besmetting klein is... is redelijk krom volgens mij.

Ik bewaar dit soort vragen dus allemaal tot het moment dat ik hem eens kan interviewen. Dat zal hij vast leuk vinden want dan is er een beetje uitdaging.

- edit door de moderator: naam behandelaar gewijzigd in eerste letter achternaam volgens forumspelregels 1c -

Terug naar “Artikelen en Linkjes”