Arts gezocht lyme 2 mnd

Dit is de plek om een ander te helpen of om hulp te vragen bij het vinden van een behandelaar via privé berichten. Lees eerst de toelichting: 'Hoe en wat hier te plaatsen.'
Martijn 2356

Arts gezocht lyme 2 mnd

Berichtdoor Martijn 2356 » Za 09 Jul 2022, 20:45

Beste allemaal,

Op 25 mei ben ik voor de tweede keer in 1 jaar door een teek gebeten. De beet heb ik in duitsland tijdens een wandelweekend opgelopen. Na 3 weken kwam de Erythema migrans tevoorschijn.

Direct met AB begonnen. 30 dagen doxycycline. 2x daags 100 mg. Sinds de start van de AB kreeg ik dove plekken op mijn benen, tinteling en steken. Nu, 2.5 week verder nog steeds dove plekken op benen en armen. Steken op diverse plekken en intens moe na kleine inspanning.

Ik heb niet het idee dat de AB werkt en wil graag met een arts in contact komen om de lyme te behandelen.

Als papa van twee knullen wil ik alles eraan doen om erbovenop te komen. Wie kan helpen!?

Alvast bedankt voor reacties.

Roelof

Re: Arts gezocht lyme 2 mnd

Berichtdoor Roelof » Ma 11 Jul 2022, 10:02

Hoi Martijn,

Vervelend om te lezen! Ik herken je passie en de wens om urgent de bacterie te lijf te gaan - die had ik ook. Ik vrees wel dat je je moet voorbereiden op een lange tocht. Echt goede lyme artsen in het reguliere circuit (dus vergoed door je zorgverzekering) ken ik helaas niet. Ik heb wel allerlei lijstjes gevonden (zal ik je sturen in een prive bericht), maar deze zitten in het buitenland of zaten met een patientenstop toen ik hen nodig had.

Ik heb alle mogelijke stappen in het reguliere circuit doorlopen, inclusief het lymecentrum in het AMC. Dit was een grote deceptie - volledig zinloos. Ik wil het niet afraden, misschien moet je het doorlopen om zo zelf in te zien dat de reguliere geneeskunde niets kan met lyme, maar je gaat er niets aan hebben.

Zelf ben ik goed geholpen in het alternatieve circuit door een 'natuurgenezer'. Klinkt zweverig en dat is het soms ook. :roll:
Ik vind mezelf een redelijke wetenschapper en was super skeptisch over deze alternatieve geneeswijzen, maar voor mij hebben de behandelingen 'bewezen' effect. De kern van deze behandelingen is om je immuunsysteem te versterken zodat je lijf zelf de bacterie onder controle kan houden. Deze behandelingen hebben mij niet genezen, ik heb nog steeds wat irritante klachten en er komt af en toe een nieuwe bij, maar ik kan 100% functioneren zoals werken, sporten, etc. Gelet op de dalende lijn van mijn gezondheid na de infectie + EM mag ik absoluut niet klagen.

Ik zal je in een privebericht de naam van deze natuurgenezer doorgeven. Je moet wel een goede portemonnee hebben, want het is niet goedkoop en de behandelingen worden niet vergoed.

Martijn 2356

Re: Arts gezocht lyme 2 mnd

Berichtdoor Martijn 2356 » Di 12 Jul 2022, 13:48

Nogmaals dank Roelof!

Je bericht wordt ontzettend gewaardeerd.

Mvg

Martijn

Terug naar “Vind een behandelaar”