Goedemorgen, na een ophoping van klachten tot hele vage klachten die nu zo'n 8 maanden spelen kan ik me herkennen in de ziekte van Lyme.
Ik heb hiervoor een brief gehad via de huisarts om mij hierop te laten testen(streeklab) mijn vraag is ;hoe betrouwbaar is deze test ongeveer??
Alvast bedankt voor het lezen.
Mvg.Rhandy
Vraagje betreft bloedprikken via huisarts
-
Re: Vraagje betreft bloedprikken via huisarts
Hallo Rhandym,
Het hangt een beetje van de test kit af die er gebruikt gaat worden.
Maar gemiddeld kun je rekenen op 50% missers.
Hoewel sommigen daar nog onder scoren
Omdat je spreekt over een streeklab. is het belangrijk om te weten dat wanneer je huisarts de bloedmonsters naar Apeldoorn stuurt dat er in het lab. daar alleen getest wordt op borrelia burgdorferi ss.
Daar moet je wel even op letten, is van belang omdat borrelia garinii en borrelia afzelii net zo belangrijk zijn om de ziekte van lyme aan te tonen dan de borrelia burgdorferi ss
Veel andere labs. door het hele land gebruiken wel de Elisa die zowel op burgdorferi, garinii en afzelii test.
Meer info kun je lezen op:
borreliose.nl/serologie
Lees het stukje: "Elisa in de praktijk"
(als de letters te klein zijn om te lezen kun je het vergrootglas gebruiken)
Groetjes en sterkte met de test, ik ben benieuwd wat de uitslag is.
Wel goed om te doen hoor, vaak zie je op die test wel dat er een doorgemaakte besmetting naar voren komt.
Maar wie weet komt er bij jou wel alles positief naar voren, het is n.l. een soort lot uit de loterij.

Het hangt een beetje van de test kit af die er gebruikt gaat worden.
Maar gemiddeld kun je rekenen op 50% missers.
Hoewel sommigen daar nog onder scoren
Omdat je spreekt over een streeklab. is het belangrijk om te weten dat wanneer je huisarts de bloedmonsters naar Apeldoorn stuurt dat er in het lab. daar alleen getest wordt op borrelia burgdorferi ss.
Daar moet je wel even op letten, is van belang omdat borrelia garinii en borrelia afzelii net zo belangrijk zijn om de ziekte van lyme aan te tonen dan de borrelia burgdorferi ss
Veel andere labs. door het hele land gebruiken wel de Elisa die zowel op burgdorferi, garinii en afzelii test.
Meer info kun je lezen op:
borreliose.nl/serologie
Lees het stukje: "Elisa in de praktijk"
(als de letters te klein zijn om te lezen kun je het vergrootglas gebruiken)
Groetjes en sterkte met de test, ik ben benieuwd wat de uitslag is.
Wel goed om te doen hoor, vaak zie je op die test wel dat er een doorgemaakte besmetting naar voren komt.
Maar wie weet komt er bij jou wel alles positief naar voren, het is n.l. een soort lot uit de loterij.

-
Re: Vraagje betreft bloedprikken via huisarts
Bedankt voor je top reactie, hier kan ik wel wat mee.
Ja er is de parasiet ''Dientamoeba fragilis'' waargenomen 3 maanden terug , nu de 2e antibiotica achter de rug na een 1e mislukte poging...ik begin gewoon te twijfelen dat al die klachten daaraan gekoppeld zijn...zoals bijv. pijn met plassen,koude rillingen en nog een aantal psychische en fysieke klachten die totaal NIET bij die parasiet hoort...ik ben verder overal op getest...behalve op Lyme...naja maandag moet ik bloedprikken in het ziekenhuis met die brief en dan zie ik het wel even.
Hoelang duurt het ongeveer voordat ik de uitslag krijg?
Fijn weekend.
Ja er is de parasiet ''Dientamoeba fragilis'' waargenomen 3 maanden terug , nu de 2e antibiotica achter de rug na een 1e mislukte poging...ik begin gewoon te twijfelen dat al die klachten daaraan gekoppeld zijn...zoals bijv. pijn met plassen,koude rillingen en nog een aantal psychische en fysieke klachten die totaal NIET bij die parasiet hoort...ik ben verder overal op getest...behalve op Lyme...naja maandag moet ik bloedprikken in het ziekenhuis met die brief en dan zie ik het wel even.
Hoelang duurt het ongeveer voordat ik de uitslag krijg?
Fijn weekend.
Terug naar “Reguliere Behandeling”