Geen verder onderzoek naar Lyme

Voor alle onderwerpen over de behandeling met antibiotica en/of andere reguliere geneesmiddelen.
Girafje

Geen verder onderzoek naar Lyme

Berichtdoor Girafje » Vr 13 Jan 2017, 16:48

Hallo allemaal,

Ik hoop dat jullie mij misschien wat advies kunnen geven, want op het moment ben ik radeloos.

Ondertussen heb ik al bijna 7 jaar allerlei klachten, voornamelijk spier/gewrichtspijn, oververmoeidheid, duizeligheid, hardkloppingen en griepverschijnselen, zoals dagelijkse onverklaarbare verhoging/koorts en ik heb ook redelijk vaak griep of ontstekingen (blaasontsteking, keelontsteking). En alle klachten die er verder nog bij komen kijken.

Een aantal jaar geleden heeft een (toen nog) kinderarts Fibromyalgie en het Chronisch Vermoeidheidssyndroom gediagnosticeerd.
Wat betreft mijn klachten met de jaren alleen maar verergeren en dit niet bij deze diagnose past ben ik zelf verder gaan zoeken. Zelf heb ik altijd al mijn twijfels gehad bij deze diagnose.
In 2015 ben ik opnieuw naar een arts gegaan, die mij uiteindelijk een aantal keer op de ziekte van Lyme heeft getest.

De resultaten hiervan waren:
1e test: IgM (blot pos en IgM (EIA) dub
2e test: IgM (blot pos en IgM (EIA) pos
3e test: IgM (EIA) pos

Wat dit precies inhoud weet ik niet. Na de 1e test heb ik één week antibiotica gekregen, na de 2e test is mij verteld dat verdere behandeling niet nodig was.

Ondertussen zijn we weer een tijdje verder en gaat mijn gezondheid nog steeds achteruit. Overigens heb ik mij na de antibiotica nooit beter gevoeld dan eerst.

Hier ben ik kort geleden nog mee terug geweest bij de huisarts, die mij doorverwees naar het ziekenhuis voor meer onderzoek wat betreft de ziekte van Lyme. Nu heb ik vandaag te horen gekregen dat de arts in het ziekenhuis deze aanvraag heeft afgewezen, omdat hij niet genoeg aanwijzingen ziet voor de ziekte van Lyme.

Op internet heb ik al het een en ander opgezocht over deze ziekte en kwam het er op neer dat de bloedtesten in Nederland vaak niet betrouwbaar zijn.

Nu is mijn vraag of jullie mij hierover advies kunnen geven? Ik ben namelijk erg in twijfel of ik zal proberen om verder onderzocht te worden of het maar zal laten rusten.

Alvast bedankt,

Groetjes!

johnvz

Re: Geen verder onderzoek naar Lyme

Berichtdoor johnvz » Vr 13 Jan 2017, 18:53

Laten rusten lijkt mij geen goed plan. Je symptomen zouden best door Lyme & co veroorzaakt kunnen worden.
Eerlijk gezegd is mij niet helder welke tests je gedaan hebt. Was dit een Elisa of een Western Blot? Als ik jou was zou ik dit goed uitzoeken. Bij voorkeur vraag je kopieen op van de uitslagen. Dan weet je tenminste precies wat er gedaan is en kan je dat ook communiceren naar een andere arts die je eventueel nog inschakelt.

Girafje

Berichtdoor Girafje » Vr 13 Jan 2017, 19:26

johnvz schreef:Laten rusten lijkt mij geen goed plan. Je symptomen zouden best door Lyme & co veroorzaakt kunnen worden.
Eerlijk gezegd is mij niet helder welke tests je gedaan hebt. Was dit een Elisa of een Western Blot? Als ik jou was zou ik dit goed uitzoeken. Bij voorkeur vraag je kopieen op van de uitslagen. Dan weet je tenminste precies wat er gedaan is en kan je dat ook communiceren naar een andere arts die je eventueel nog inschakelt.

Bedankt voor je reactie!
Van de uitslagen die ik genoemd heb is de EIA test de Elisa en de Blot test is de Western Blot.

johnvz

Berichtdoor johnvz » Vr 13 Jan 2017, 19:40

Maar welke uitslag is van je WB dan en welke van je Elisa? Verder geeft een WB normaal gesproken een uitslag voor zowel IgM antistoffen als IgG. In jouw uitslag lijken de IgG te ontbreken?

NickyC

Berichtdoor NickyC » Za 14 Jan 2017, 17:05

Wat zegt je huisarts over de afwijzing van zijn/haar doorverwijzen ?

Misschien kun je met behulp van je huisarts naar een ander ziekenhuis worden doorverwezen .

Groet, Nicky

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Zo 15 Jan 2017, 00:52

@Girafje,

Niet laten rusten als je het mij vraagt.

Inderdaad probeer eerst een second opinion in een ander ziekenhuis.

Een reguliere stempel altijd eerst proberen. Goed opgemerkt NickyC.

Anders kun je altijd nog overwegen om een LTT te laten uitvoeren.

Sterkte!

Groet VGM
Lyme Test Negative?
It Still May Be Lyme Disease!

Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.

Terug naar “Reguliere Behandeling”