Maar sindsdien heb ik wel geregeld een vervelende pijn aan vooral de binnenkant van mijn benen, liezen en onderbuik. Het is een soort brandend, scherp gevoel en soms jeukt het als het ware onderhuids. Gaat ook weer samen met tintelingen en steekjes in het ruggenmerg en continue spierschokjes. (Dunnevezel)neuropathie?
De klachten worden op sommige slechtere dagen erger na langdurig staan en lopen (krampend/zeurend). Wordt beter bij bedrust maar gaat dan over in een "onrustig gevoel".
Met name na de plaquenil die eerste paar dagen was dat allemaal nog veel heviger en had ik het gevoel alsof mijn been- en onderbuikspieren helemaal lam zouden worden gelegd en had daarbij ook last om lang mijn urine op te houden. Telkens het gevoel naar het toilet te moeten maar toch kwam er dan weinig uit. Na het plassen dan weer het gevoel alsof er telkens iets bleef lopen, maar in werkelijkheid waren dat dan enkele druppels. Toch vervelend.

Het gewrichtsknakken is in ieder geval niet afgenomen en lijkt zelfs op sommige dagen erger te zijn geworden nog.
Waarschijnlijk door de antibiotica is de stoelgang wel redelijk goed: waar ik eerst chronisch last had van obstipatie heb ik nu bijna dagelijks normale ontlasting en daarnaast ook geen diarree meer gehad wat ik eerst ook soms tussendoor had. Dus dat heeft ergens ook nog voordelen.
Ik krijg nog tot en met komende woensdag infusen, dan heb ik 29 dagen gehad in totaal.
Dan zie ik gelijk of het beter gaat of weer slechter wordt.
Mocht dat het geval zijn moet ik me natuurlijk af gaan vragen of ik te maken heb met persisterende borrelia/co-infectie, of een auto-immuunziekte (ME/CVS beeld) als gevolg van "post-lyme", vitamine D inefficiëntie of door toedoen van de vermoedelijke coeliakie en/of whipple.
Aangezien dit allemaal hetzelfde soort klachten kan veroorzaken schijnbaar

Morgen heb ik de eerste afspraak voor het maag- en darmonderzoek. Ben alleen benieuwd of deze zaken wel op korte termijn getest kunnen worden gezien de antibiotica nu. Coeliakie kunnen ze waarschijnlijk wel zien, maar bartonella en whipple aantonen kan niet na recent AB gebruik lijkt mij?

Overigens mag ik van de reumatoloog pas glutenvrij gaan eten als het onderzoek achter de rug is om een objectief beeld te kunnen vormen.
Kortom: nog veel onzekerheid over wat er nu allemaal aan de hand is, hoe op korte termijn verder de ontwikkelingen gaan zijn en wat de te nemen vervolgstappen moeten worden. Hoop in ieder geval dat de antibiotica nu voor een groot stuk heeft bijgedragen en een verdere verslechtering van mijn toestand kan voorkomen.
Nog een specifieke vraag: Sommige mensen testen positief ná een AB kuur. Stuurt een behandelend arts meestal zelf aan op het opnieuw afnemen van bloed na een kuur of moet je hier zelf om verzoeken? Hoeveel tijd moet er dan tussen zitten na de laatste dag van het infuus of maakt dat niet uit verder?
Mocht het dan negatief zijn kun je daar natuurlijk nog niet direct conclusies aan verbinden, maar stel nou dat..